κόκκινη-γραμμή-στην-αποκρατικοποί-300935
ΔΗΜΟΙ | 24.05.2011 | 06:30

«Κόκκινη γραμμή» στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ χαράσσει ο πρόεδρός του

Κατηγορηματικά αντίθετος στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) εμφανίστηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στέλιος Αγγελούδης, κατά τη διάρκεια του χθεσινού δημοτικού συμβουλίου της Θεσσαλονίκης, το οποίο ασχολήθηκε και με την πορεία εκτέλεσης του μετρό.

«Δε θα υπηρετήσω μια τέτοια πολιτική»

Ο Στέλιος Αγγελίδης έκανε λόγο για «προσωπική κόκκινη γραμμή» στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ, σημειώνοντας πως τάσσεται υπέρ της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού, ο οποίος χάνεται όταν το ποσοστό του Δημοσίου πέσει κάτω από το 51%. «Όταν γίνει αυτό, δεν θα υπηρετήσω μια τέτοια πολιτική», είπε χαρακτηριστικά.

Με την ευκαιρία της παρουσίας του στην ειδική συνεδρίαση του δ.σ. Θεσσαλονίκης, ο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ σημείωσε ακόμη ότι υπάρχει μια άλλη έκφραση, σε ό,τι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις, «που λέγεται αξιοποίηση και εκμετάλλευση κάποιου χώρου από ιδιώτη, όπου το Δημόσιο θα είναι παρόν, θα έχει πλειοψηφία και θα διασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα».

Καλά νέα για την κρουαζιέρα, αλλά…

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ενημέρωσε το Σώμα πως την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή και παραχώρηση της μαρίνας στην α’ προβλήτα, που θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού 250 γιότ.

Σχετικά με την κρουαζιέρα, επισήμανε ότι χάρη και στη συνεργασία ΟΛΘ, δήμου, Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου και Εμπορικού Συλλόγου αρχίζουν να φαίνονται τα πρώτα αποτελέσματα. Σύμφωνα με στοιχεία και εκτιμήσεις που παρέθεσε, σε σύγκριση με το 2010, φέτος καταγράφεται αύξηση της κρουαζιέρας κατά 50%.

Για το 2012, προβλέπεται αύξηση της τάξης του 100% σε σύγκριση με τη φετινή χρονιά, ενώ στόχος της διοίκησης του Οργανισμού είναι το 2013 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να έχει καταστεί λιμάνι έναρξης για κρουαζιέρες και η διακίνηση επιβατών με κρουαζιερόπλοια ν΄ανέλθει στα300.000-400.000 άτομα.

…ακτοπλοϊκή «έρημος» οι συνδέσεις με τα νησιά

Αναφερόμενος, ωστόσο, στην ακτοπλοΐα, επισήμανε πως η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε «ακτοπλοϊκή έρημο», τονίζοντας, ωστόσο, πως η σύνδεση με Σποράδες και Κυκλάδες κατά τους θερινούς μήνες μπορεί να είναι ανταγωνιστική και ανταποδοτική, χωρίς να απαιτείται επιδότηση άγονης γραμμής.

Για τη σύνδεση με την Κρήτη, ενημέρωσε πως υπάρχει σε εξέλιξη διαγωνισμός από το αρμόδιο Υπουργείο για την ανάδειξη ενδιαφερόμενης ναυτιλιακής εταιρείας επιδοτούμενης για το θερινό τρίμηνο.

Ο Γιάννης Μπουτάρης

«Με τον ΟΛΘ συνυπογράψαμε ένα μνημόνιο συνεργασίας, κυρίως για τουριστικές δραστηριότητες και ειδικότερα για την κρουαζιέρα, ενώ είναι ενεργό μέλος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ νομού Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

Σημείωσε πως ο Δήμος Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τον ΟΛΘ σε θέματα, όπως ένας κοινός για τους δύο φορείς βρεφονηπιακός σταθμός, ένας σταθμός εξυπηρέτησης αστέγων, το Ναυτικό Μουσείο του οποίου η ίδρυση δρομολογείται, η πιθανότητα εγκατάστασης στο χώρο του Λιμανιού της Παρευξείνιας Τράπεζας αλλά και του χώρου στάθμευσης της πλατείας Ελευθερίας ώστε να απελευθερωθεί η ιστορική πλατεία.

«Η δε ενσωμάτωση του πρώτου προβλήτα στον ιστό της πόλης είχε ξεκινήσει ως προσπάθεια το 1997 με την Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα, αλλά μόνο τώρα υπάρχει ξεκάθαρη η βούληση να ενταχθεί στην πόλη», κατέληξε ο Γιάννης Μπουτάρης.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Αντίδραση, όμως, υπήρξε και από πλευράς Βασίλη Μιχαλολιάκου, δημάρχου Πειραιά, για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς – πατήστε εδώ.

Για τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου για περικοπές σε μισθούς και συντάξεις στο Δημόσιο και για άμεσες αποκρατικοποιήσεις, κάντε κλικ εδώ.