καταγγελία-κάμερες-παρακολούθησης-σ-51402
ΔΗΜΟΙ | 29.03.2017 | 12:32

Καταγγελία: Κάμερες παρακολούθησης σε σχολεία της Πυλαίας-Χορτιάτη από το δήμο

Οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι με τη Λαϊκή Συσπείρωση του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, με ανακοίνωση τους, εκφράζουν την αντίθεση τους στην πρόθεση της διοίκησης του δήμου να τοποθετήσει κάμερες παρακολούθησης στα σχολεία με το πρόσχημα της φύλαξης των κτιρίων από κλοπές, δολιοφθορές κλπ.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωση τους, οι δημοτικοί σύμβουλοι:

«Η τοποθέτηση συστημάτων παρακολούθησης στα σχολεία εντάσσεται σε ένα πλαίσιο υπονόμευσης της δημοκρατικής λειτουργίας των σχολείων και ποινικοποίησης της συλλογικής δράσης και ελεύθερης διακίνησης ιδεών, των αγώνων μαθητών και εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μέτρο που λειτουργεί ανασταλτικά και κατασταλτικά για την ελευθερία κινήσεων, λόγου και κριτικής, που αποτελούν πυλώνες της εκπαίδευσης.

Επιπλέον, όπως έχουν δείξει έρευνες της επιστημονικής κοινότητας, με την ηλεκτρονική παρακολούθηση οι μαθητές εθίζονται να δέχονται παθητικά τον έλεγχο της φυσικής παρουσίας και δράσης τους, σαν να είναι ύποπτοι, γεγονός που επιδρά αρνητικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και προσβάλλει βάναυσα την προσωπική τους αξιοπρέπεια, αλλά και την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου.

Τα σχολεία δεν είναι ούτε τηλεριάλιτι, ούτε φυλακές, ώστε να τοποθετούνται σε αυτά κάμερες παρακολούθησης – είναι χώροι μάθησης, εκπαίδευσης, δημιουργικής απασχόλησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών. Εάν η διοίκηση του δήμου επιθυμεί να φυλάξει τις σχολικές εγκαταστάσεις θα μπορούσε να το κάνει μέσω της πρόσληψης επαρκούς αριθμού μονίμων φυλάκων για το διάστημα που τα σχολεία είναι εκτός λειτουργίας.

Παρά την προσπάθεια της διοίκησης του δήμου να μας πείσει ότι οι κάμερες θα λειτουργούν μόνο σε ώρες που το σχολείο δεν λειτουργεί θέλουμε να επισημάνουμε ότι μόνο και η τοποθέτηση καμέρων θέτει τις προϋποθέσεις για καταγραφή των δραστηριοτήτων των μελών της σχολικής κοινότητας καθόλη την διάρκεια της ημέρας.

Ασπίδα προστασίας για τα σχολεία δεν είναι η τοποθέτηση συστημάτων παρακολούθησης και η προώθηση της λογικής του “μεγάλου αδελφού”, αλλά η ολοήμερη λειτουργία τους με εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό, ως αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα, πραγματικές κυψέλες δημιουργίας που θα καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας».