η-πρόταση-της-δημαρ-για-την-αυτοδιοίκη-243368
ΔΗΜΟΙ | 24.10.2013 | 12:36

Η πρόταση της ΔΗΜΑΡ για την Αυτοδιοίκηση

Καμία απόλυση και ενδοδημοτική κινητικότητα είναι το κεντρικό μήνυμα της πρότασης της ΔΗΜΑΡ για την αξιολόγηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, την οποία επεξεργάστηκε ο Απόστολος Παπατόλιας, Γ.Γ. ΕΝΠΕ, Μέλος του Τομέα Αυτοδιοίκησης της ΔΗΜΑΡ.

Στη δήλωσή του αναφέρονται τα εξής:

Η εφαρμοζόμενη «θεραπεία – σοκ» της Κυβέρνησης με τις διαθεσιμότητες σε Δημόσια Διοίκηση και Αυτοδιοίκηση, αποσταθεροποιεί προσωρινά το πελατειακό σύστημα και τον «ωχαδερφισμό» της δημοσιουπαλληλικής μονιμότητας που δεν συνοδεύεται από σύγχρονες πολιτικές προσωπικού (αξιολόγηση και ικανό μάνατζμεντ). Η πολιτική αυτή καταστρέφει όμως παράλληλα τη διοικητική συνέχεια και τις συνεκτικές σχέσεις της Διοίκησης. Συγχρόνως, ενσπείρει στο προσωπικό ανασφάλεια, ευθυνοφοβία και αδράνεια, χωρίς να προσφέρει καμία διέξοδο για ένα αξιοκρατικό δημόσιο μάνατζμεντ και μια αποδοτική Δημόσια Διοίκηση που θα υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Οι χρησιμοποιούμενες στο δημόσιο διάλογο διατυπώσεις περί «αξιοκρατίας» και περί «δημόσιων υπηρεσιών στην υπηρεσία του πολίτη» έχουν εφήμερη επικοινωνιακή χρησιμότητα και ηχούν εν τέλει ως «κύμβαλα αλαλάζοντα»…

Οι θιασώτες της «θεραπείας – σοκ» χρησιμοποιούν το βάσιμο επιχείρημα ότι κανένας δημόσιος υπάλληλος δεν θέλει να μετακινηθεί σε άλλη οργανική μονάδα. Λησμονούν όμως ότι τώρα είναι ώριμες οι συνθήκες για να δοκιμαστούν συναινετικές λύσεις πριν από την «τελική λύση» της αυταρχικής και τυφλής επιλογής των οριζόντιων μέτρων. Άλλωστε η αντίσταση των υπαλλήλων απέναντι στις υπηρεσιακές αλλαγές δεν έχει αταβιστικά χαρακτηριστικά. Περισσότερο οφείλεται στο διαχρονικό «κεκτημένο» του δημόσιου βίου εν Ελλάδι, το οποίο διαμορφώθηκε υπό τη σταθερή διαμεσολαβητική φροντίδα του «μπάρμπα από την Κορώνη»…

Το χειρότερο από όλα είναι ότι η επιστημονικοφανής και ψευδεπίγραφη χρήση των όρων μεταρρύθμιση, αναδιοργάνωση, αξιολόγηση, κινητικότητα κ.ά. με στόχο την αυταρχική επιβολή οριζόντιων μέτρων, υπηρετούν στην πραγματικότητα το σκοπό της κατατρομοκράτησης της κοινωνίας (ο γνωστός και ως «τσαμπουκάς» της τρόικας). Έτσι όμως απαξιώνεται στην κοινωνική συνείδηση και η προοπτική της συνεπούς χρήσης των όρων αυτών στο πλαίσιο ενός κοινωνικά αποδεκτού μεσοπρόθεσμου μεταρρυθμιστικού προγράμματος.

Ο κατήφορος αυτός δεν θα σταματήσει, εάν δεν υπάρξουν ριζοσπαστικές μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες που θα διασφαλίσουν ισχυρή πολιτική βούληση και επιχειρησιακή υποστήριξη. Η πρόταση του Τομέα Αυτοδιοίκησης της ΔΗΜΑΡ για την Κινητικότητα στην Αυτοδιοίκηση, που συνοδεύεται από Πρόγραμμα Εφαρμογής, εντάσσεται σ’ αυτή τη λογική.

Η πρόταση αποσκοπεί στην αναδιοργάνωση των Περιφερειών και των Δήμων. Εκτιμώ δε ότι η επιτυχής εφαρμογή της μπορεί να αποτελέσει οδηγό γενικότερα για τη Δημόσια Διοίκηση.

Οι προτεινόμενες διατάξεις βασίζονται στις ακόλουθες αρχές και επιλογές :

Η δομική αναδιάρθρωση (με οριζόντια μείωση οργανικών μονάδων και προσωπικού) είναι όχι μόνον ατελέσφορη, αλλά συχνά καταστροφική για τη συνοχή, τη διοικητική συνέχεια και τη θεσμική μνήμη της Δημόσιας Διοίκησης. Οι διοικητικές αλλαγές πρέπει να εντάσσονται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναδιοργάνωσης (reengineering) που περιέχει παράλληλα τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των λειτουργιών, την οργάνωση των διαδικασιών, την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και τη βελτίωση της διοίκησής του.

Οποιεσδήποτε νομοθετικές ρυθμίσεις ή διοικητικά μέτρα δεν θα εφαρμοστούν εάν δεν συνοδεύονται από Πρόγραμμα Υποστήριξης της Εφαρμογής τους, με συγκεκριμένες δράσεις, διασφαλισμένους υλικούς και άυλους πόρους για την εφαρμογή τους, αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα και σύστημα διοίκησης – παρακολούθησης – αξιολόγησης του Προγράμματος.

Μια αποτελεσματική μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης προϋποθέτει τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων (stakeholders), δηλαδή των εξυπηρετουμένων πολιτών και επιχειρήσεων, της πολιτικής και διοικητικής ηγεσίας της και των ίδιων των υπαλλήλων.

Η αποτελεσματική μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προϋποθέτει τη συμμετοχή των συλλογικών οργάνων της και των εργαζομένων της, ώστε να διασφαλιστεί η συναίνεση ή η ανοχή τους στην προτεινόμενη αναδιοργάνωση των Περιφερειών και των Δήμων. Οι φορείς αυτοί πρέπει να πεισθούν ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο που δεν οδηγεί σε απολύσεις και ότι η κινητικότητα θα επιχειρηθεί αποκλειστικά εντός των γεωγραφικών ορίων του νομού.

Τέλος, αποτελεί σημαντικό συντελεστή επιτυχίας της προτεινόμενης αναδιοργάνωσης των Περιφερειών και των Δήμων, η εξασφάλιση της κοινωνικής αποδοχής, δεδομένης της κρίσης αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος, που πλήττει εξίσου την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Βασικά σημεία Πρότασης ΔΗΜΑΡ για την αναδιοργάνωση

Δήμων και Περιφερειών

1.Συστήνεται Περιφερειακή Επιτροπή Αναδιοργάνωσης ανά Περιφέρεια, με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, της ΕΝΠΕ, της ΚΕΔΕ και της ΠΕΔ, για την αξιολόγηση των δομών και της λειτουργίας της Περιφέρειας και των Δήμων.

2.Η Περιφερειακή Επιτροπή διατυπώνει τις προτάσεις αναδιοργάνωσης (νέα οργανογράμματα, συγχώνευση μονάδων, μεταφορά θέσεων που πλεονάζουν για την κάλυψη υπηρεσιακών κενών όπου υπάρχουν ελλείψεις).

3.Η Περιφερειακή Επιτροπή καταρτίζει σχέδιο μετακίνησης του προσωπικού που πλεονάζει σε κενές θέσεις της Περιφέρειας ή των Δήμων που κρίνεται αναγκαία η άσκηση συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων. Η μετακίνηση αυτή γίνεται εντός των ορίων του ίδιου νομού.

4.Η Περιφερειακή Επιτροπή ορίζει τα προσόντα που απαιτούνται για την κάλυψη των κενών θέσεων, αξιολογεί το υπάρχον προσωπικό με βάση τα κριτήρια αυτά και εν τέλει προσδιορίζει το μετακινούμενο προσωπικό, υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.

5.Μετά από την ολοκλήρωση του έργου της αναδιάρθρωσης των δομών και της μετακίνησης του προσωπικού εντός του Νομού, η Περιφερειακή Επιτροπή συντονίζει το έργο του λειτουργικού εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της Περιφέρειας και των Δήμων, ώστε να διασφαλίζεται η συνεργασία των επιπέδων της Αυτοδιοίκησης τόσο μεταξύ τους όσο και με την Κεντρική Διοίκηση.

6.Το έργο της αξιολόγησης, της διοικητικής αναδιάρθρωσης και του λειτουργικού εκσυγχρονισμού των Περιφερειών χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση» που παρουσιάζει σήμερα ιδιαίτερα χαμηλή απορροφητικότητα.

7.Για το συντονισμό του έργου των Περιφερειακών Επιτροπών Αναδιοργάνωσης συγκροτείται Κεντρική Επιτροπή Αναδιοργάνωσης στο Υπουργείο Εσωτερικών, με τη συμμετοχή της ΕΝΠΕ και της ΚΕΔΕ. Η Κεντρική Επιτροπή εισηγείται σε όλα τα κυβερνητικά όργανα τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την υλοποίηση των προτάσεων των Περιφερειακών Επιτροπών.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ

ΥΔιΜΗΔ – ΥΠΕΣ – ΕΝΠΕ – ΚΕΔΕ

Αναδιοργάνωση των Περιφερειών και των Δήμων μέσω της αναδιάρθρωσης των δομών και του λειτουργικού εκσυγχρονισμού τους

1. Για την αξιολόγηση των δομών και της λειτουργίας των Περιφερειών, των Δήμων και των εποπτευόμενων νομικών προσώπων τους, καθώς και για τη διατύπωση προτάσεων σχετικών με την αναδιοργάνωσή τους και τον λειτουργικό εκσυγχρονισμό τους, συγκροτείται στο επίπεδο κάθε Περιφέρειας, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, οκταμελής Περιφερειακή Επιτροπή Αναδιοργάνωσης στην οποία συμμετέχουν με στέλεχός τους ή εμπειρογνώμονα το Υπουργείο Εσωτερικών (ΥΠΕΣ), το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΥΔιΜΗΔ), η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), η Περιφέρεια, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), η Περιφερειακή Ένωση Δήμων και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στους ΟΤΑ (ΠΟΕ – ΟΤΑ). Πρόεδρος της κάθε Επιτροπής ορίζεται κοινός εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ειδικά στις Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης μπορεί να συγκροτηθούν μέχρι τρεις Επιτροπές Αναδιοργάνωσης.

2. Έργο της Περιφερειακής Επιτροπής Αναδιοργάνωσης είναι ο έλεγχος και η αξιολόγηση της υφιστάμενης οργανωτικής διάρθρωσης των Περιφερειών, των Δήμων και των εποπτευόμενων νομικών προσώπων τους, καθώς και η διατύπωση πρότασης για την κατάρτιση νέων οργανογραμμάτων, με την ένταξη νομικών προσώπων στους φορείς που τους εποπτεύουν, τη συγχώνευση υπηρεσιακών μονάδων περιορισμένου αντικειμένου ή αρμοδιοτήτων και την κατάργηση οργανικών θέσεων που πλεονάζουν. Τα νέα οργανογράμματα εγκρίνονται από τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας και των Δήμων. Η Περιφερειακή Επιτροπή λαμβάνει υπόψη: α) τις οργανωτικές αρχές και τα πρότυπα οργανογράμματα που έχει εκπονήσει το Υπουργείο Εσωτερικών, β) την αξιολόγηση των δομών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που έχουν εκπονήσει οι ΟΤΑ (Περιφέρειες και Δήμοι), εφόσον έχουν υποβληθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών εντός των ορισθεισών ημερομηνιών και γ) τις προτάσεις του Υπουργείου για τη διόρθωση των αποκλίσεων από τις αρχές αυτές σε φορείς της Αυτοδιοίκησης της γεωγραφικής περιοχής αρμοδιότητας της Περιφερειακής Επιτροπής, εφόσον οι προτάσεις αυτές της υποβληθούν εντός δυο μηνών από τη σύστασή της.

3. Η πρόταση της προηγουμένης παραγράφου συνοδεύεται από σχέδιο μετακίνησης του προσωπικού που πλεονάζει σε κενές θέσεις οργανικών μονάδων της Περιφέρειας ή των Δήμων που κρίνεται αναγκαία η διατήρησή τους για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους και σε κενές θέσεις οργανικών μονάδων δημοσίων φορέων ή σε τυχόν νέες θέσεις οργανικών μονάδων δημοσίων φορέων που προτείνει να δημιουργηθούν το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η μετακίνηση αυτή γίνεται σε φορείς που βρίσκονται στη γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητας της Περιφερειακής Επιτροπής και κατά προτίμηση στον ίδιο νομό. Για τις μετακινήσεις αυτές εκδίδεται κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθώς και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, όταν η μετακίνηση γίνεται σε δημόσιο φορέα εκτός Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

4. Για τον προσδιορισμό του μετακινούμενου προσωπικού, καταγράφονται οι απαιτήσεις σε προσόντα των κενών θέσεων οργανικών μονάδων που προτείνεται να καλυφθούν και των νέων θέσεων οργανικών μονάδων που προτείνεται να δημιουργηθούν και αξιολογείται το υπηρετούν προσωπικό στην Περιφέρεια και τους Δήμους που καταργούνται θέσεις οργανικών μονάδων. Η Περιφερειακή Επιτροπή Αναδιοργάνωσης, με βάση τις απαιτήσεις σε προσόντα των θέσεων του προηγουμένου εδαφίου και την αξιολόγηση του υπηρετούντος προσωπικού του ίδιου εδαφίου, προσδιορίζει το μετακινούμενο προσωπικό, πραγματοποιεί τη σύζευξή του με τις κενές και τις νέες θέσεις και εισηγείται την κάλυψη των θέσεων αυτών με το προσωπικό αυτό. Το σύστημα αξιολόγησης και σύζευξης βασίζεται σε αντικειμενικά και αξιοκρατικά επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια και εφαρμόζεται από την Περιφερειακή Επιτροπή Αναδιοργάνωσης υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.

5. Στην περίπτωση που υπηρεσία Δήμου ασκεί αρμοδιότητες στην γεωγραφική περιοχή άλλων Δήμων και δεν κρίνεται από την Περιφερειακή Επιτροπή Αναδιοργάνωσης εφικτή η κατάτμησή της ώστε να αποκτήσει κάθε Δήμος αντίστοιχη αυτοτελή υπηρεσία, εφαρμόζονται οι διατάξεις για τη διοικητική υποστήριξη του άρθρου 95 του ν. 3852/2010 ή οι διατάξεις για τις συμβάσεις διαδημοτικής συνεργασίας του άρθρου 99 του ίδιου νόμου. Το κόστος λειτουργίας της υπηρεσίας του Δήμου του προηγουμένου εδαφίου λαμβάνεται υπόψη κατά τον προσδιορισμό των κριτηρίων κατανομής των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων στους Δήμους. Όπου κρίνεται αναγκαία η συνεργασία της Περιφέρειας με τους Δήμους μιας ή περισσότερων Περιφερειακών Ενοτήτων συνάπτεται σύμβαση διαβαθμιδικής συνεργασίας του άρθρου 99 του ν. 3852/2010.

6. Μετά την ολοκλήρωση του έργου της αναδιάρθρωσης των δομών των Περιφερειών και των Δήμων, η Περιφερειακή Επιτροπή Αναδιοργάνωσης συντονίζει το έργο του λειτουργικού εκσυγχρονισμού της Περιφέρειας και των Δήμων, με βάση τα κοινά πρότυπα και προδιαγραφές που εκπονούν, στο πλαίσιο σχετικής Προγραμματικής Σύμβασης το Υπουργείο Εσωτερικών, η ΕΝΠΕ και η ΚΕΔΕ, περιλαμβανομένης της μοντελοποίησης των διαδικασιών λειτουργίας της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της συγκρότησης ενιαίας ηλεκτρονικής βάσης των δεδομένων τους, με διασφάλιση της διαλειτουργικότητας αυτών με τις αντίστοιχες της Κεντρικής και της Αποκεντρωμένης Δημόσιας Διοίκησης.

7. Για την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη του έργου της Περιφερειακής Επιτροπής Αναδιοργάνωσης είναι δυνατόν να επιλεγεί από αυτήν σχετικός ανάδοχος κατά τις διατάξεις του νόμου και διασφαλίζεται η χρηματοδότησή του από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Η Επιτροπή υπέχει θέση αναθέτουσας αρχής έναντι του αναδόχου.

8. Για την εκπόνηση των κοινών προτύπων και προδιαγραφών λειτουργικού εκσυγχρονισμού των Περιφερειών και των Δήμων και την υποστήριξή τους στην εφαρμογή αυτών διασφαλίζεται η χρηματοδότηση σχετικού έργου από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση» με κοινή πρόταση (τεχνικό δελτίο) του Υπουργείου Εσωτερικών και της ΕΝΠΕ και κοινή πρόταση του Υπουργείου Εσωτερικών και της ΚΕΔΕ αντίστοιχα.

9. Για την υποστήριξη και το συντονισμό του έργου των Περιφερειακών Επιτροπών Αναδιοργάνωσης συγκροτείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης εννεαμελής Κεντρική Επιτροπή Αναδιοργάνωσης στην οποία συμμετέχουν δύο εκπρόσωποι της ΕΝΠΕ και δύο εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ. Πρόεδρος της Κεντρικής Επιτροπής Αναδιάρθρωσης ορίζεται κοινός εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η Κεντρική Επιτροπή υποδεικνύει στις Περιφερειακές Επιτροπές και τα μέτρα που είναι αναγκαία για την υλοποίηση των διεθνών δεσμεύσεων της χώρας.

10. Η Κεντρική Επιτροπή εισηγείται προς τα αρμόδια όργανα της Κυβέρνησης τη λήψη των απαραίτητων κανονιστικών αποφάσεων και διοικητικών μέτρων για την εφαρμογή των προτάσεων των Περιφερειακών Επιτροπών, περιλαμβανομένων των προτάσεων που αφορούν στην τροποποίηση και συμπλήρωση του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των σχέσεών τους με την Κεντρική και την Αποκεντρωμένη Δημόσια Διοίκηση, με κατεύθυνση την Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση.

11. Η Περιφερειακή Επιτροπή Αναδιοργάνωσης ολοκληρώνει το έργο της εντός τριών μηνών από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο και το πολύ εντός ……………1 μηνών από τη σύστασή της. Στην περίπτωση που δεν υλοποιήσει εντός αυτού του χρονικού διαστήματος το έργο της ή το υλοποιήσει εν μέρει, αναλαμβάνει την υλοποίησή του ή την ολοκλήρωσή του το Υπουργείο Εσωτερικών, κατά τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν. 4024/2011 όπως αυτές ισχύουν.

12. Τα έργα των παραγρ. 6, 7 και 8 του παρόντος άρθρου συγκροτούν το Πρόγραμμα Υποστήριξης της Εφαρμογής των διατάξεων αυτού του άρθρου, για το οποίο (Πρόγραμμα) εκπονείται τριετές Επιχειρησιακό Σχέδιο, με ευθύνη της Επιτροπής Παρακολούθησης της Προγραμματικής Σύμβασης της παραγρ. 6 και παρακολουθείται από την ίδια Επιτροπή η εφαρμογή του.

13. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη της ΕΝΠΕ και της ΚΕΔΕ, προσδιορίζονται οι οργανωτικές αρχές για την αναδιοργάνωση (αναδιάρθρωση των δομών και λειτουργικό εκσυγχρονισμό) των Περιφερειών και των Δήμων και το σύστημα αξιολόγησης και σύζευξης του προσωπικού της παρ. 4 του παρόντος άρθρου και καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεών του.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1η. Μια από τις κρισιμότερες προϋποθέσεις επιτυχίας της προτεινόμενης διαδικασίας είναι η έγκαιρη επιλογή και συμβασιοποίηση του έργου των αναδόχων που θα αναλάβουν την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των Περιφερειακών Επιτροπών Αναδιοργάνωσης.

Υπολογίζεται ότι θα συγκροτηθούν συνολικά 13 + 2 + 1 = 16 Περιφερειακές Επιτροπές και ότι θα χρειαστούν 16 + 1 = 17 ανάδοχοι (ο ένας εξ αυτών για την Κεντρική Επιτροπή).

Εκτιμώντας την αμοιβή εκάστου (κατά μέσο όρο) σε 4.000 € κατά Δήμο και σε 20.000 € κατά Περιφέρεια, το συνολικό κόστος θα είναι 325 Χ 4.000 + 13 Χ 20.000 + 140.000 = 1.700.000 €, δηλαδή 100.000 € κατά ανάδοχο (κατά μέσο όρο).

Εάν ακολουθηθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών θα χρειαστούν πολλοί μήνες μέχρι τη συμβασιοποίηση του έργου με τους αναδόχους.

Για το λόγο αυτό προτείνεται ειδική διάταξη νόμου, που θα ενσωματωθεί ως τροπολογία σε συζητούμενο νομοσχέδιο, η οποία θα προβλέπει fast track διαδικασία, μετά από σχετική συνεννόηση με τον ΣΕΣΜΑ και τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ε.Ε. (για να μη θεωρηθεί ότι καταστρατηγούν τις αρχές του ανταγωνισμού).

2η. Σημειώνουμε ότι θα μπορούσε άμεσα να δοκιμαστεί η πιλοτική εφαρμογή της προτεινόμενης διαδικασίας π.χ. στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας ή στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, από ad hoc ανάδοχο με την επιστημονική υποστήριξη της ΕΕΤΑΑ, υπό την εποπτεία της κοινής Επιτροπής ΥΠΕΣ – ΕΝΠΕ – ΚΕΔΕ που έχει συγκροτηθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών με την απόφαση με αριθμό 4875/05.02.2013 «Σύσταση Ομάδας Εργασίας αναφορικά με την αξιολόγηση των δομών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων».