φθηνότερο-εισιτήριο-στο-αστικό-κτελ-ι-39308
ΔΗΜΟΙ | 23.05.2017 | 13:31

Φθηνότερο εισιτήριο στο Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων με επιδότηση του δήμου

Με επιδότηση του Δήμου Ιωαννιτών, φθηνότερο εισιτήριο θα πληρώνουν σε λίγες μέρες οι πολίτες που μετακινούνται με το Αστικό ΚΤΕΛ από και προς τα Δημοτικά Διαμερίσματα, παρά τις … “φιλότιμες” προσπάθειες  που κατέβαλε η μείζονα αντιπολίτευση να παρεμποδίσει μια απόφαση που θα ανακουφίσει πολλούς συμπολίτες μας.

“Θα συνεχίσουμε την κοινωνική μας πολιτική σε όλους τους τομείς, γιατί θέλουμε να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας σε αυτές τις δύσκολες εποχές, παρά την ξεκάθαρα παρακωλυτική τακτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης”, υπογράμμισε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, κατά τη χθεσινοβραδυνή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου  χρειάστηκε το σώμα να εγκρίνει εκ νέου τη σύναψη σύμβασης μεταξύ Δήμου Ιωαννιτών και Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Μια σύμβαση  που οδηγεί – με την επιδότηση του Δήμου Ιωαννιτών – σε  μειώσεις έως και 30%  για τους επιβάτες που μετακινούνται με το Αστικό από και προς τα Δημοτικά Διαμερίσματα του Δήμου Ιωαννιτών.

Οι πολίτες θα απολάμβαναν ήδη το μειωμένο εισιτήριο στις μετακινήσεις τους, αν η  Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία δεν προσπαθούσε να μπλοκάρει με κάθε τρόπο την προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, προσφεύγοντας κατά αυτής στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας,  στρεφόμενη ακόμη και κατά του δικού της Δημοτικού Συμβούλου, Νίκου Τσόλη, που την υπερψήφισε.

“Θα μπορούσατε να διαθέσετε την ενέργεια σας καταθέτοντας βελτιωτικές προτάσεις κι εμείς έχουμε ανοιχτά αυτιά για να  ακούσουμε τις απόψεις σας. Ήταν επιλογή σας να σπαταλήσετε την ενέργεια σας σε παρακωλυτικές διαδικασίες. Τελικά δεν καταφέρατε τίποτε άλλο παρά να καθυστερήσετε μια απόφαση που στόχο έχει να ελαφρύνει τα νοικοκυριά του Δήμου μας σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης”, είπε ο Δήμαρχος, Θωμάς Μπέγκας, καυτηριάζοντας τη στάση της μείζονος αντιπολίτευσης.

Ο  εισηγητής του θέματος, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Θωμάς Γιωτίτσας, σημείωσε ότι η απόφαση της  Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας επί της προσφυγής, αποτελεί δικαίωση για τη Δημοτική Αρχή και κόλαφο για τη μείζονα αντιπολίτευση, καθώς απέρριψε τους ουσιαστικούς λόγους της προσφυγής και έκανε δεκτούς μόνο τους τυπικούς λόγους. Δηλαδή η Αποκεντρωμένη απέρριψε τα όσα υποστήριζε η Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία περί μη σύννομης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου λόγω του καθορισμού των ζωνών το 2004 με απόφαση του τότε Νομάρχη Ιωαννίνων,  με τις οποίες έγινε ο υπολογισμός της τιμής και της επιδότησης του εισιτήριου του Αστικού ΚΤΕΛ από το Δήμο. Έκανε όμως δεκτό το τυπικό μέρος, δηλαδή τη συμμετοχή στην ψηφοφορία του Δημοτικού Συμβούλου Νίκου Τσόλη του οποίου συγγενής εξ αγχιστείας κατέχει μικρό ποσοστό μετοχών του Αστικού ΚΤΕΛ. Έτσι η ψηφοφορία στο Δημοτικό Συμβούλιο επαναλήφθηκε χθες, χωρίς τη συμμετοχή του κ. Τσόλη σε αυτή.

“Είναι λυπηρό η μείζονα αντιπολίτευση να εφευρίσκει λόγους για να στραφεί κατά δικών της ανθρώπων που σήμερα κινδυνεύουν με ποινή αργίας από το Δημοτικό Συμβούλιο. Αφού το γνωρίζατε θα μπορούσατε να προφυλάξετε τον Δημοτικό σας Σύμβουλο λέγοντας του να μη συμμετάσχει στην ψηφοφορία. Τα ενδοπαραταξιακά σας δεν αφορούν τους Γιαννιώτες, αλλά όταν αυτά κρατάνε πίσω τρεις μήνες μια απόφαση που τους ελαφρύνει οικονομικά, αυτό τους αφορά”, είπε ο κ. Γιωτίτσας.

Απευθυνόμενος στους συμβούλους της Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας  ο Αντιδήμαρχος τόνισε πως  “ο κόσμος ρωτάει συνεχώς και περιμένει πως και πως τη μείωση του εισιτηρίου. Θα πρέπει να εξηγήσετε στους πολίτες γιατί αντιτίθεστε και προσπαθήσατε να παρακωλύσετε μια ευεργετική γι’ αυτούς απόφαση” .

Η αξιωματική αντιπολίτευση επανέλαβε την ίδια ακριβώς επιχειρηματολογία περί αρμοδιότητας του Δήμου στον καθορισμό των ζωνών,  επιχειρηματολογία που απορρίφθηκε κατηγορηματικά από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και δεν ήταν σε θέση να απαντήσει στο ερώτημα που της απηύθυναν τόσο ο Δήμαρχος όσο και ο Αντιδήμαρχος: γιατί δεν έπραξε τίποτα στη δική της πολυετή δημαρχιακή θητεία αφού θεωρούσε ότι ο Δήμος έχει αρμοδιότητα στον καθορισμό των ζωνών.

Πού και πόσο το μειωμένο εισιτήριο

Οι μειώσεις στην τιμή των εισιτηρίων θα ξεκινήσουν αμέσως μόλις ολοκληρωθεί ο απαραίτητος έλεγχος των αρμοδίων ελεγκτικών οργάνων  στη συμφωνία που υπογράφουν Δήμος Ιωαννιτών και Αστικό ΚΤΕΛ.  Η σύμβαση έχει δωδεκάμηνη διάρκεια, ο Δήμος Ιωαννιτών θα διαθέσει 115.000,00 ευρώ και το ποσό θα παραμείνει το ίδιο ανεξάρτητα αν σε αυτό το διάστημα αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών.

Η μείωση στην τιμή των εισιτηρίων με βάση τη συμφωνία των δύο φορέων θα είναι σημαντική και η έκπτωση στις  περισσότερες περιπτώσεις φτάνει σε ποσοστό  το 30%. Πέραν της μείωσης του εισιτηρίου, η συμφωνία Δήμου και Αστικού ΚΤΕΛ αποδίδει κι άλλα οφέλη για τους πολίτες, καθώς προβλέπει προσθήκη νέων δρομολογίων σε συγκεκριμένες περιοχές και μεταφορά των μαθητών της Γορίτσας και του νέου Γυμνασίου Ανατολής.

Συγκεκριμένα τα δρομολόγια που επιδοτούνται πλέον και οι μειώσεις που επέρχονται είναι τα εξής:

  • Για τα δημοτικά διαμερίσματα Μάρμαρα, Κάτω Μάρμαρα, Σταυράκι, Κουτσελιό, Μπάφρα, Καισάρεια, Πεδινή, Νεοχωρόπουλο, Κρύα και Αμφιθέα το εισιτήριο από ή προς τα Γιάννενα διαμορφώνεται από τα 1,70 ευρώ που κοστίζει σήμερα το κανονικό εισιτήριο σε 1,20 ευρώ το επιδοτούμενο και από τα 0,80 ευρώ που κοστίζει το μειωμένο εισιτήριο σε 0,60 ευρώ το επιδοτούμενο (έκπτωση 30%). Σε αυτή τη διαδρομή υπολογίζεται πως μετακινούνται ετησίως 194.640 επιβάτες.
  • Για τα δημοτικά διαμερίσματα Λογγάδες, Βασιλική, Δροσοχώρι, Ηλιόκαλη, Πλατανιά, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Μπιζάνι, Επισκοπικό, Αμπελιά, Κοσμηρά, Ασβεστοχώρι. Κόντσικα, Αγία Μαρίνα, Κρανούλα, Λυκόστομο, Περίβλεπτος, το εισιτήριο από ή προς τα Γιάννενα διαμορφώνεται από τα 2,20 ευρώ που κοστίζει σήμερα το κανονικό εισιτήριο σε 1,70 ευρώ το επιδοτούμενο και από τα 1,10 ευρώ που κοστίζει το μειωμένο εισιτήριο σε 0,80 ευρώ το επιδοτούμενο (μείωση 23%). Σε αυτή τη διαδρομή υπολογίζεται πως μετακινούνται ετησίως 85.008 επιβάτες.
  • Για το δημοτικό διαμέρισμα του Κατσικά, λόγω και του πολύ μεγάλου όγκου επιβατών της συγκεκριμένης διαδρομής, το επιδοτούμενο εισιτήριο θα ισχύει μόνο για της ώρες αυξημένης κίνησης των επιβατών, ήτοι από τις 06:00 ως τις 09:00 το πρωί και από τις 13:30 έως τις 15:30 το μεσημέρι, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, θεωρώντας ότι η μεταφορά διαφόρων υπηρεσιών του Δήμου Ιωαννιτών στο εν λόγω δημοτικό διαμέρισμα (π.χ. πολεοδομία), θα καταστήσει αναγκαία την αύξηση των μετακινήσεων από και προς τη συγκεκριμένη περιοχή τις συγκεκριμένες ώρες. Το εισιτήριο από ή προς τα Γιάννενα διαμορφώνεται από τα 1,70 ευρώ που κοστίζει σήμερα το κανονικό εισιτήριο σε 1,20 ευρώ το επιδοτούμενο και από τα 0,80 ευρώ που κοστίζει το μειωμένο εισιτήριο σε 0,60 ευρώ το επιδοτούμενο (έκπτωση 30%). Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι μετακινήσεις της περίπτωσης αυτής, ανέρχονται σε 161.636 ετησίως.

Επιπρόσθετα οφέλη της συμφωνίας Δήμου-Αστικού ΚΤΕΛ

 

Πέραν της επιδότησης του εισιτηρίου για τις συγκεκριμένες περιοχές, και κατόπιν διαβούλευσης της Δημοτικής Αρχής με τις Τοπικές κοινότητες, η σύμβαση που θα υπογραφεί να περιλαμβάνει και τα ακόλουθα επιπρόσθετα ανταποδοτικά οφέλη για το Δήμο :

 

  1. Επέκταση των υπαρχόντων δρομολογίων των Μαρμάρων προς της περιοχή της Ολυμπιάδας, ώστε να ικανοποιηθεί ένα πάγιο αίτημα της περιοχής για τη μετακίνηση των κατοίκων προς τα Ιωάννινα. Οι ώρες των δρομολογίων θα είναι στις 10 το πρωί και στις 17:00 το απόγευμα σύμφωνα και με τις επιθυμίες των κατοίκων της Ολυμπιάδας.
  1. Δημιουργία των απαραίτητων δρομολογίων προς την περιοχή των Μελάνδρων μετά και την προβλεπόμενη διάνοιξη της οδού Δαβάκη. Εντός του μήνα ολοκληρώνεται η διαδικασία των απαλλοτριώσεων ώστε να καταστεί εφικτή η διάνοιξη του δρόμου. Οι ώρες και ημέρες των δρομολογίων θα καθοριστούν μετά από συνεννόηση με το Δήμο.
  1. Δημιουργία 2 τουλάχιστον νέων ημερήσιων δρομολογίων προς και από το Νεοχωρόπουλο, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες της περιοχής. Οι ώρες και ημέρες των δρομολογίων θα καθοριστούν μετά από συνεννόηση με το Δήμο.
  1. Θα προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία νέων δρομολογίων όπου καταστεί αναγκαίο, και αφού παρατηρηθούν και καταγραφούν σε συστηματική βάση οι μεταβολές στις μετακινήσεις των πολιτών μετά το μειωμένο εισιτήριο.