δραματικές-ελλείψεις-στα-σχολεία-ακό-140104
ΔΗΜΟΙ | 05.11.2015 | 10:02

Δραματικές ελλείψεις στα σχολεία ακόμη και σήμερα: Μαγνησία, Κρήτη, Αρκαδία και Εύβοια στο «κόκκινο»

Πέρασαν δυο μήνες από το πρώτο κουδούνι και τα κενά στα σχολεία παραμένουν και συνεχίζουν να δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη διεξαγωγή των μαθημάτων.

Σοβαρές είναι οι ελλείψεις σε πολλά σχολεία της χώρας με αποτέλεσμα να μην διδάσκονται, μετά από δυο μήνες, βασικά μαθήματα.

Στο Γυμνάσιο Σκιάθου μάλιστα, οι μαθητές ολοκληρώνουν τα μαθήματά τους σχεδόν κάθε ημέρα στις 12 το μεσημέρι!

Σε 250 ανέρχονται τα κενά στα σχολεία της Κρήτης, με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να μην διδάσκονται βασικά μαθήματα.

Στο μοναδικό μουσικό σχολείο της Εύβοιας δεν έχει ακόμη παρουσιαστεί κανένας μουσικός για το μουσικό όργανο επιλογής, σημειώνει το protothema.gr.

Μπαράζ καταλήψεων από μαθητές τις προηγούμενες ημέρες σε Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια στη Μαγνησία.

Οι μαθητές κλείδωσαν λουκέτα σε 12 σχολικές μονάδες, διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις καθηγητών, βιβλίων ειδικοτήτων, αλλά και για κτιριακά προβλήματα.

Σκιάθος

Στο Γυμνάσιο Σκιάθου, όπως και σε άλλα σχολεία της χώρας, οι μαθητές διαμαρτύρονται για τις ελλείψεις καθηγητών σε βασικά μαθήματα, με αποτέλεσμα σχεδόν δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να χάνονται πολύτιμες ώρες διδασκαλίας. Τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας οι μαθητές ολοκληρώνουν τα μαθήματά τους στις 12 το μεσημέρι, λόγω των μεγάλων ελλείψεων σε καθηγητές.

Από τα σημαντικότερα προβλήματα, αντιμετωπίζουν οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων, που ακόμη δεν έχουν παραλάβει βιβλία ειδικότητας. Εδώ και δύο μήνες, οι μαθητές δεν έχουν πιάσει στα χέρια τους για να ξεφυλλίσουν τα βιβλία για τις ειδικότητες που παρακολουθούν. Τα μαθήματα γίνονται με τους καθηγητές να μοιράζουν φωτοτυπίες στους μαθητές, ενώ άγνωστο παραμένει πότε θα παραδοθούν οι παλέτες με τα σχολικά βιβλία που χρειάζεται κάθε ΕΠΑΛ σύμφωνα με τον αριθμό των μαθητών του.

Κρήτη

Σε 250 ανέρχονται τα κενά στα σχολεία της Κρήτης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης Γιώργο Τερζάκη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται σε περίπου 100 και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε 150.

Ειδικότερα ,στα σχολεία της Π.Ε Ηρακλείου τα κενά που παραμένουν είναι 50 σε δασκάλους και νηπιαγωγούς , στο Ρέθυμνο 35 και στα Χανιά 15 ενώ στο Λασίθι σύμφωνα με τον κ.Τερζάκη έχουν καλυφθεί και δεν υπάρχουν κενά. Στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού μας τα κενά που παραμένουν μέχρι στιγμής είναι 65-70 για τα Γυμνάσια και Λύκεια της Π.Ε Ηρακλείου, 20 για την Π.Ε Λασιθίου, 30 για την Π.Ε Ρεθύμνου και επίσης 30 για την Π.Ε Χανίων.

Ωστόσο και αυτά τα κενά αναμένεται να καλυφθούν την επόμενη εβδομάδα με την τρίτη φάση της πρόσληψης των αναπληρωτών που περιμένουμε .Το μεγαλύτερο πρόβλημα σύμφωνα με τον κ. Τερζάκη αυτή τη στιγμή εντοπίζεται στα ολοήμερα σχολεία και κυρίως στα νηπιαγωγεία όπου εκεί παρουσιάζονται τα περισσότερα κενά ωστόσο και εκεί το πρόβλημα θα λυθεί με το νέο κύμα αναπληρωτών.

Στο μεταξύ, το 70% των κενών που υπάρχουν στα ειδικά σχολεία έχουν καλυφθεί ενώ την επόμενη εβδομάδα θα καλυφθεί και το άλλο 20% .Επίσης όπως κάνει γνωστό ο κ.Τερζάκης στις 10 Νοεμβρίου θα έρθει το βοηθητικό προσωπικό για τα γενικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και οι αναπληρωτές για την παράλληλη στήριξη.

Αρκαδία

Σε κατάληψη προχώρησαν οι γονείς των μαθητών, στο δημοτικό σχολείο Κανδήλας στην ορεινή Αρκαδία, λόγω της έλλειψης δασκάλου. Το σχολείο είναι οργανικά τριθέσιο και φοιτούν 27 παιδιά, ενώ υπηρετούν μόνο δύο δάσκαλοι και οι γονείς στην προσπάθειά τους να πιέσουν, προχώρησαν σε κατάληψη διαρκείας.

Εύβοια

Και βέβαια το μεγάλο θέμα των κενών υπάρχει και στη Εύβοια, ακόμη πιο έντονο λόγω του γεωγραφικού ανάγλυφου του νομού. Μέχρι πριν λίγες μέρες έλειπαν μόνο από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση 20 δάσκαλοι και 2 νηπιαγωγοί (άλλοι 10 και 3 αντίστοιχα για τα τμήματα ένταξης) καθώς και 35 καθηγητές.

Στο μοναδικό μουσικό σχολείο του νομού δεν έχει ακόμη παρουσιαστεί κανένας μουσικός για το μουσικό όργανο επιλογής.