θεσσαλονίκη-ρεκόρ-κλήσεων-διετίας-το-714573
ΔΗΜΟΙ | 22.10.2021 | 12:59

Θεσσαλονίκη: Ρεκόρ κλήσεων διετίας το Σεπτέμβριο από τη Δημοτική Αστυνομία

Ρεκόρ κλήσεων με 27.503 είχαμε το Σεπτέμβριο στη Θεσσαλονίκη. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Δημοτικής Αστυνομίας της πόλης με τον απολογισμό της διετίας το διάστημα Σεπτέμβριος 2019 – Σεπτέμβριος 2021 βεβαιώθηκαν συνολικά 344.961 τροχονομικές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με το ρεκόρ να το έχει ο περασμένος μήνας.

Σύμφωνα με το απολογισμό κατά τη, περασμένη διετία πρωταρχικό ρόλο διαδραμάτισε και συνεχίζει να διαδραματίζει η αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid – 19, καθώς η Δημοτική Αστυνομία εντάχθηκε από την πρώτη στιγμή στους φορείς ελέγχου των διατάξεων, που είχαν ως αποκλειστικό σκοπό τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού στη χώρα μας, χωρίς όμως να υπάρχουν “εκπτώσεις” στα υπόλοιπα καθήκοντά της.

Στο πλαίσιο αυτό τα στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας:

  • Διενήργησαν 104.232 ελέγχους τήρησης των μέτρων σε ατομικό επίπεδο (χρήση μάσκας και βεβαιώσεις μετακίνησης) 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα, όταν αυτό απαιτήθηκε
  • Συμμετείχαν στη στελέχωση 384 μικτών κλιμακίων με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.), την Ελληνική Αστυνομία και τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων
  • Προέβησαν σε 5.465 ενημερώσεις σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος για την παροχή διευκρινίσεων όσον αφορά τη διαρκώς μεταβαλλόμενη νομοθεσία
  • Πραγματοποίησαν 985 αυτοψίες κατόπιν αιτήσεως των ενδιαφερομένων για την παραχώρηση ατελώς χώρου ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων ή μείωση κατά 50% των αντίστοιχων τελών

Η τήρηση της υφιστάμενης νομοθεσίας για την προστασία του δημόσιου χώρου και τη σύννομη λειτουργία των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος αποτέλεσε μία από τις προτεραιότητες της δράσης της υπηρεσίας με αποτέλεσμα:

  • τη διενέργεια 2.619 ελέγχων σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
  • 1.292 ελέγχων γνωστοποιήσεων
  • 594 ελέγχων αποκλειστικά για την κατάληψη κοινοχρήστου χώρου
  • 18 επιχειρήσεων άρσης τραπεζοκαθισμάτων και λοιπών κατασκευών από τον κοινόχρηστο χώρο

Στο πλαίσιο αυτό διαπιστώθηκαν:

  • 760 παραβάσεις σε 672 επιχειρήσεις και επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες ποινές εκτελέστηκαν 104 διοικητικές κυρώσεις.
  • Ακόμη, συγκροτήθηκαν και δραστηριοποιήθηκαν παράλληλα με την αυτοτελή δράση της υπηρεσίας επιπρόσθετα 228 μικτά κλιμάκια με τους υπόλοιπους συναρμόδιους φορείς.

Στον τομέα της αντιμετώπισης του παρεμπορίου πάντα σε συνεργασία με τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας λόγω του διττού χαρακτήρα των παραβάσεων (ποινική και διοικητική):

  • Συγκροτήθηκαν 255 μικτά κλιμάκια
  • Διενεργήθηκαν 1.350 έλεγχοι
  • Επιβλήθηκαν 265 πρόστιμα συνολικού ύψους 41.400 ευρώ
  • Ελαβαν χώρα 407 κατασχέσεις

“Βροχή” προστίμων

Η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στους οδικούς άξονες της πόλης συνιστά βασικό άξονα της επιχειρησιακής δράσης της Δημοτικής Αστυνομίας, παρά τον μικρό αριθμό των διαθέσιμων στελεχών και την ευρεία έκταση ελέγχου.

  • Ελέγχθηκαν 1.397.933 οχήματα στις θέσεις μονίμων κατοίκων και επισκεπτών
  • Βεβαιώθηκαν συνολικά 344.961 τροχονομικές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (με ρεκόρ κλήσεων 27.503 τον Σεπτέμβριο του 2021)
  • Αφαιρέθηκαν 3.401 στοιχεία κυκλοφορίας κυρίως για αντικοινωνικές παραβάσεις (θέσεις ΑΜΕΑ, ράμπες ΑΜΕΑ, διαβάσεις πεζών, οδεύσεις τυφλών σε πεζοδρόμια)
  • Έγινε διαχείριση 18.138 ενστάσεων
  • Πραγματοποιήθηκαν 38 στοχευμένες κοινές δράσεις με εποχούμενα κλιμάκια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης

Παράλληλα στελέχη της υπηρεσίας παρουσίασαν το εγκεκριμένο από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής σε 24 δημοτικά σχολεία και 640 μαθητές και μαθήτριες.

Για την εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας μετά την τροποποίησή της διαπιστώθηκαν και βεβαιώθηκαν 335 παραβάσεις επί συνόλου 4.517 ελέγχων. Είχαν προηγηθεί άνω των 2.000 σχετικών ενημερώσεων από εξειδικευμένο κλιμάκιο της Δημοτικής Αστυνομίας.

Ομοίως με την επικαιροποίηση του νομοθετικού πλαισίου για τα ζώα συντροφιάς σε συνεργασία με τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας συγκροτήθηκαν και διενήργησαν ελέγχους 30 κλιμάκια είτε κατόπιν καταγγελίας είτε στο πλαίσιο προγραμματισμένων ελέγχων.

Στο πλαίσιο της κοινωνικής διάστασης της δράσης της Δημοτικής Αστυνομίας έλαβαν χώρα 4.083 επισκέψεις σε οικίες, νοσηλευτικά ιδρύματα και κέντρα φιλοξενίας και φροντίδας ηλικιωμένων για τη βεβαίωση του γνησίου υπογραφής σε 7.530 περιπτώσεις συνανθρώπων μας που αδυνατούσαν να μεταβούν στις αντίστοιχες υπηρεσίες.

85.000 τηλεφωνικές κλήσεις

Η Δημοτική Αστυνομία δέχθηκε άνω των 85.000 τηλεφωνικών κλήσεων και διαχειρίστηκε 8.597 τηλεφωνικές και 925 ψηφιακές καταγγελίες, με ποσοστό θετικής ανταπόκρισης στο 97% των περιπτώσεων και μέσο χρόνο μετάβασης στο σημείο της καταγγελίας της τάξης των 39 λεπτών. Η συνολική αλληλογραφία της Διεύθυνσης ανήλθε σε 72.373 έγγραφα, ενώ ταυτόχρονα διενεργήθηκαν 58 εσωτερικοί έλεγχοι και 19 προκαταρκτικές έρευνες.

Επιπρόσθετα έλαβαν χώρα 3.927 αυτοψίες ποικίλης φύσεως για:

  • παροχή αρωγής σε αστέγους
  • τον εντοπισμό εγκαταλελειμμένων οχημάτων
  • ζητήματα καθαριότητας

Το σύνολο των στελεχών της υπηρεσίας συμμετείχαν σε δράσεις αναζήτησης ανηλίκων και ενηλίκων σε συνεργασία με το Χαμόγελο του Παιδιού. Στελέχη της υπηρεσίας, μάλιστα, βραβεύτηκαν για την ανεύρεση μιας εκ των ανηλίκων σε λιγότερο από δύο ώρες από τη δημοσίευση του σχετικού amber alert, συνέβαλαν στην αποτροπή αρπαγής ανηλίκου στο κέντρο της πόλης, ενώ συνέταξαν μια σειρά εγχειριδίων για τη διαδικασία αναζήτησης ανηλίκων και εφαρμογής της νομοθεσίας σε Καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα οποία και αποτέλεσαν οδηγό σε πανελλαδικό επίπεδο.