δευαμβ-στοιχίζει-ακριβά-η-αντικατάστ-261708
ΔΗΜΟΙ | 02.04.2013 | 15:35

ΔΕΥΑΜΒ: Στοιχίζει ακριβά η αντικατάσταση κλεμμένων φρεατίων

Τρόπους για να μην κλέβουν τις σχάρες και τα καπάκια από τα διάφορα φρεάτια διερευνά η ΔΕΥΑΜΒ, καθώς η αντικατάστασή τους κοστίζει πανάκριβα στους δημότες. Το θέμα συζητήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. με αφορμή την ομόφωνη τελικά έγκριση διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού, για την προμήθεια χυτοσιδηρών σχαρών ομβρίων – φρεατίων υδρομετρητών προϋπολογισμού  59.975 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Προτάσεις για τοποθέτηση GPS ή προμήθεια σχαρών και καπακίων από άλλα υλικά που κυκλοφορούν και στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, κατέθεσε στη συνεδρίαση ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Τέλης Δουλόπουλος.

Όπως ανέφερε στην εισήγησή του ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΔΕΥΑΜΒ Δημ. Κουτσιφέλης, οι κλοπές έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα, κυρίως Παρασκευή και Σαββατοκύριακο. Πρότεινε δε για την ώρα την προμήθεια 1.400 καλυμμάτων φρεατίων υδρομετρητών και 335 σχαρών φρεατίων ομβρίων.

Ο κ. Δουλόπουλος, επανέλαβε την πρόταση της παράταξής τους για προμήθεια μέσω διαγωνισμού μεγάλων ποσοτήτων από αυτά τα υλικά για να πετυχαίνει η επιχείρηση καλύτερες τιμές αλλά και να μπορεί να γίνει άμεσα η αντικατάστασή τους, καθώς η ΔΕΥΑΜΒ φέρει αστική ευθύνη αν προκληθεί ατύχημα ή δυστύχημα από την έλλειψή τους. «Από τότε που μου είπατε ότι στόχος διαρρηκτών έχουν γίνει και οι αποθήκες της ΔΕΥΑΜΒ, προτείνω να γίνει η προμήθεια μιας ικανοποιητικής ποσότητας μέσω διαγωνισμού και να φυλάσσονται στο χώρο του μειοδότη».

Επιπλέον ανέφερε ότι μετά από έρευνα που έκανε, θα μπορούσαν να τοποθετηθούν GPS, ή να τοποθετηθούν σχάρες και καπάκια από μίγμα πλαστικού και γυαλιού, που είναι πολύ ανθεκτικές. Υπάρχουν είπε και ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Μάλιστα έφερε ως παράδειγμα το Δήμο Λάρισας που διερευνά κι εκείνος το θέμα και φέρεται κάπου να έχει καταλήξει.

Από την πλευρά του ο κ. Κουτσιφέλης, τόνισε ότι, οι υπηρεσίες, αναζητούν λύσεις για την αντικατάσταση των χυτοσιδηρών σχαρών με σχάρες πλαστικές, επισημαίνοντας ωστόσο ότι, από την έρευνα που έχει γίνει σε Ελληνικές εταιρείες, οι σχάρες που κατασκευάζονται από κάποιου τύπου πλαστικό, δεν αντέχουν το βάρος των φορτίων που επιβαρύνονται οι υφιστάμενες σχάρες από τα βαριά οχήματα, ενώ άλλες που κατασκευάζονται στο είναι πολύ ακριβές. «Οι πλαστικές σχάρες που κατασκευάζονται εδώ δεν μπορούν να τοποθετηθούν στους περισσότερους δρόμους του Βόλου, λόγω του ότι οι αυτές φορτίο μέχρι 5 τόνους ενώ από τους δρόμους μας διέρχονται οχήματα με φορτία μέχρι και 35 τόνους. Επιπλέον σε έρευνα που κάναμε στο εξωτερικό, κυρίως στη Γερμανία, βρήκαμε κατάλληλες σχάρες και για μας, αλλά είναι πανάκριβες. Πάντως συνεχίζουμε τις έρευνες».