δ-λάρισαίων-1ο-θερινό-σχολείο-χτίζον-494919
ΔΗΜΟΙ | 13.06.2018 | 16:45

Δ. Λάρισαίων: 1ο Θερινό Σχολείο – Χτίζοντας μια Πόλη που μαθαίνει

Ξεκινάει αύριο και ολοκληρώνεται την Κυριακή η «Λάρισα 2018, 1ο Θερινό Σχολείο – Χτίζοντας μια Πόλη που μαθαίνει: Καινοτόμες μέθοδοι και προγράμματα”. Για τη δράση που οργανώνεται από το Δήμο Λαρισαίων σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO και την υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης και της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης», δόθηκε σήμερα συνέντευξη τύπου, από το δήμαρχο Λαρισαίων Απόστολο Καλογιάννη, τον Δρ. Ted Fleming (καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Teachers College, Columbia University, Νέα Υόρκη. Επικεφαλής Τμήματος στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ιρλανδίας Maynooth και Αναπληρωτής Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών), τον αντιδήμαρχο κ. Δημ. Δεληγιάννη και την κ. Γεωργία Γκόνου, πολιτική επιστήμων, Διευθύντρια Έρευνας, Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης της ΕΕΤΑΑ.

Ο κ. Καλογιάννης, καλωσόρισε στην Λάρισα τον διεθνούς φήμης ακαδημαϊκό Ted Fleming, τονίζοντας ότι αποτελεί τιμή για την πόλη, η παρουσία του και η συμμετοχή στην προσπάθεια του Δήμου Λαρισαίων και στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία της Λάρισας, τονίζοντας τα εξής:

«Πριν 2,5 περίπου χρόνια, το Δεκέμβρη του 2015 η Λάρισα έγινε η πρώτη ελληνική πόλη-μέλος του δικτύου των Πόλεων που Μαθαίνουν (Learning Cities) της UNESCO. Μέχρι τον Μάιο του 2017 την ακολούθησαν άλλες 10 Ελληνικές Πόλεις, καθιστώντας την ελληνική κοινότητα την τρίτη πιο πολυάριθμη ομάδα μελών του δικτύου. Και το Σεπτέμβρη του 2017 η Λάρισα γίνεται μία από τις 16 πόλεις στον κόσμο που βραβεύονται από την UNESCO στο Cork της Ιρλανδίας.

Σκοπός μιας Πόλης που Μαθαίνει είναι η προώθηση της κριτικής σκέψης, η ενεργός συμμετοχή των πολιτών, η ενθάρρυνση των συνεργασιών, αλλάζοντας ριζικά αντιλήψεις και μετασχηματίζοντας τοπικές κοινωνίες και πολίτες. Η Λάρισα ανέλαβε συνειδητά την πρωτοβουλία εδώ και πολύ καιρό με δεκάδες δράσεις, εκδηλώσεις να γίνει μια Πόλη που Μαθαίνει, αλλάζει και αντιστέκεται στην κρίση, ανοίγοντας παράλληλα ένα δημόσιο διάλογο που χρειαζόμαστε..

Αυτή τη χρονιά ο Δήμος μας οργανώνει το 1ο Θερινό Σχολείο για πόλεις που μαθαίνουν, φιλοδοξώντας να τον κάνει θεσμό, με ποικίλες δράσεις για στελέχη δήμων, αλλά και πολίτες σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO και τη στήριξη φορέων, όπως η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης και η Πανελλήνια Ένωσης Γενικών Γραμματέων

Οι ειδικοί και τα στελέχη των Πόλεων που Μαθαίνουν, οι πολίτες σε συνεργασία με διανοητές της Δια Βίου Μάθησης θα έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν, να εμβαθύνουν σε θέματα ποιότητας, οργάνωσης και αξιολόγησης των προγραμμάτων που υλοποιούνται σε διεθνές επίπεδο, να αναπτύξουν κοινές δράσεις και τελικά να χρησιμοποιούν κοινή γλώσσα. Επίσης, να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός δυναμικού δικτύου έμπειρων στελεχών των Πόλεων που ανήκουν στο παγκόσμιο δίκτυο της UNESCO (Learning Cities).

Στις δράσεις που περιλαμβάνονται στο θερινό σχολείο στη διάρκεια του τριημέρου από 14 έως 17 Ιουνίου συμμετέχουν Εκπρόσωποι 16 πόλεων – μελών του παγκόσμιου δικτύου της UNESCO «Πόλεων που Μαθαίνουν», διανοητές της εκπαίδευσης ενηλίκων, εκπρόσωποι δεκάδων φορέων, εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτές ενηλίκων.

Ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού εργαστηρίου έγινε με βάση τις αρχές της Δια Βίου Μάθησης από διακεκριμένους στοχαστές του επιστημονικού πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, όπως ο βραβευμένος από την επιστημονική κοινότητα dr Ted Fleming, Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης και ο Αλέξης Κόκκος, καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και Πρόεδρος της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων»

Ο κ. Ted Fleming, εξέφρασε τη χαρά του για την επίσκεψη στην Λάρισα και ευχαρίστησε το δήμαρχο και τον αντιδήμαρχο για την πρόσκληση, τονίζοντας την ιδιαίτερη σημασία της μάθησης και ειδικότερα της δια βίου μάθησης για τη βελτίωση των ανθρώπων και των τοπικών κοινωνιών. «Μου αρέσει πάρα πολύ η ιδέα ότι η Λάρισα είναι μια πόλη που μαθαίνει, και μου αρέσει πως όλοι έχουν μια κοινή ιδέα, να υποστηρίξουν την Λάρισα», τόνισε χαρακτηριστικά και συνέχισε λέγοντας: «αυτό στο οποίο πρέπει να εστιάσουμε είναι ότι μια πόλη έχει μέλλον μόνο όταν σχετίζεται με τη μάθηση».

«Πρωτοποριακή χαρακτήρισε την προσπάθεια η κ. Γεωργία Γκόνου, εκ μέρους της ΕΕΤΑΑ, συμπληρώνοντας πως η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Αυτοδιοικησης και Ανάπτυξης, δεν μπορεί παρα να συμμετέχει σε μια τόσο σοβαρή προσπάθεια.

Ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής κ. Δημ. Δεληγιάννης, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα στο οποίο περιλαμβάνονται:

α) Διήμερο εκπαιδευτικό εργαστήριο με τίτλο: Διαμόρφωση projects σε Πόλεις που Μαθαίνουν, στις 14 και 15 Ιουνίου στο Μύλο του Παπά, ειδικά σχεδιασμένο για 50 στελέχη των Δήμων – μελών δικτύου της UNESCO «Πόλεων που Μαθαίνουν».

β) Διεθνές Συμπόσιο –συνάντηση το Σάββατο 16 Ιουνίου, στο Αμφιθέατρο της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, για εκπροσώπους τοπικής αυτοδιοίκησης, στελέχη της δημόσιας διοίκησης, εκπροσώπους φορέων από το χώρο της εκπαίδευσης, του πολιτισμού και της κοινωνικής πολιτικής, εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές ενηλίκων και ενεργούς πολίτες Σκοπός του Συμποσίου είναι η αλληλεπίδραση των Πόλεων που ασπάζονται τη φιλοσοφία της Δια Βίου Μάθησης και συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Δίκτυο “Learning Cities” της UNESCO. Ζητούμενο είναι η συζήτηση θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος, η ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών σχετικά με προγράμματα που υλοποιούνται στην κάθε πόλη, η εμβάθυνση στην επίδραση που έχουν τα προγράμματα αυτά στην κοινότητα, αλλά και η διερεύνηση των πιθανών εμποδίων και δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στην υλοποίησή τους.

Θέματα στρογγυλών τραπεζών

• Πράσινες και Υγιείς Πόλεις

• Πόλεις που Μαθαίνουν και Κοινωνική Συνοχή

• Πόλεις που Μαθαίνουν και Απασχόληση & Επιχειρηματικότητα

• Πόλεις που Μαθαίνουν και Πολιτισμός • Πόλεις που Μαθαίνουν και Νέες Τεχνολογίες

Θα ακολουθήσουν ομάδες εργασίας των συμμετεχόντων συνέδρων, που θα έχουν τη δυνατότητα να συζητήσουν για καλές προοπτικές και στη διαμόρφωση προτάσεων για τα επόμενα βήματα στο πλαίσιο των τοπικών κοινωνιών.

Για την προεγγραφή στο Συμπόσιο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του Δήμου Λαρισαίων και να συμπληρώσουν τη φόρμα συμμετοχής στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://learninglarissa2016.wordpress.com/proeggrafi2018/.

Για πληροφορίες στην Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής από Δευτέρα έως Παρασκευή 09.00 – 14.00, τηλ. 2410 680205 Βάγια Νάτσιου και 2410 680242 Βάσια Νημά.

Οι συμμετέχοντες στις εργασίες του «Λάρισα – 1Ο Θερινό Σχολείο» θα λάβουν εκπαιδευτικό υλικό και βεβαίωση παρακολούθησης.

Παράλληλες δράσεις

Εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας με θέμα: «Ελληνικά Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO» στις 14 Ιουνίου 2018 στο χώρο του Μύλου του Παπά.

Τελετή βράβευσης των έργων που προκρίθηκαν στο πλαίσιο του μαθητικού καλλιτεχνικού διαγωνισμού με θέμα «Η Πόλη που θέλω – Η Πόλη που Ονειρεύομαι» την Παρασκευή 15 Ιουνίου στις 19.00 στο Μύλο του Παππά. Ο Διαγωνισμός συνδιοργανώθηκε από το Δήμο Λαρισαίων, τη Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας δια του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων και το Δίκτυο ΚΔΑΠ – ΚΔΑΠ ΜΕΑ της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής στο πλαίσιο του προγράμματος «Λάρισα – Η Πόλη που Μαθαίνει».

Πολιτιστική Διαδρομή στην πόλη της Λάρισας στις 17 Ιουνίου 2018.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την πολιτιστική και ιστορική πλευρά της Λάρισας με επισκέψεις στο Λαογραφικό Μουσείο, τη Δημοτική Πινακοθήκη, το Διαχρονικό Μουσείο καθώς και περίπατο στο κέντρο της πόλης (Αρχαίο Θέατρο, Μπεζεστένι, Γενί Τζαμί).