δ-καλαμάτας-βελτίωση-προσβασιμότητα-61884
ΔΗΜΟΙ | 08.02.2017 | 10:39

Δ. Καλαμάτας: Βελτίωση προσβασιμότητας, νέα αντιπλημμυρικά και ασφαλτοστρώσεις

Σε παρεμβάσεις βελτιώσεως της προσβασιμότητας αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο και τις περί αυτόν περιοχές, σε δημοπράτηση δύο νέων αντιπλημμυρικών έργων και εκπόνηση μελέτης για ένα – μεγάλο – ακόμη, καθώς και σε ασφαλτοστρώσεις, συνόψισε ο δήμαρχος Καλαμάτας τα αποτελέσματα συσκέψεως που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών, το πρωί της Παρασκευής 3 Φεβρουαρίου.

Σε συνέντευξη Τύπου το ίδιο βράδυ, ο δήμαρχος ανέφερε ότι από τη σύσκεψη, στην οποίαν – πέραν του ιδίου – μετέσχον ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, ο Διευθυντής της αρμόδιας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου ΕΥΔΕ του Υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης, ο Γενικός Διευθυντής του «Μορέα» Γιώργος Συριανός, ο Αντιδήμαρχος Ανδρέας Καραγιάννης, ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Γιάννης Καμβυσίδης και υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, του Δήμου Καλαμάτας και της ΔΕΥΑΚ, προέκυψαν τα ακόλουθα:

1. ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ

Ο «Μορέας» θα ασφαλτοστρώσει το δρόμο Θουρίας – Αμφείας, μήκους 5 χιλιομέτρων, το δρόμο από την παλιά εθνική οδό προς Σπάρτη μέχρι τα συνεργεία του Δήμου και τη μεγάλη γέφυρα του Νέδοντα, καθώς και το δρόμο μήκους περίπου 200 μέτρων προς τον παλιό σκουπιδότοπο, στα Γιαννιτσάνικα. Οι δρόμοι αυτοί έχουν καταπονηθεί από τις μετακινήσεις βαρέων οχημάτων για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου.

2. ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ

Μέχρι τέλους Φεβρουαρίου θα έχει δοθεί εντολή δημοπράτησης για τα αντιπλημμυρικά έργα από την Παναγίτσα μέχρι το Νέδοντα και από το Νοσοκομείο έως τη διασταύρωση προς Μεσσήνη, στο Ασπρόχωμα. Ο πρώτος αγωγός θα συγκεντρώνει τα νερά της βροχής από τα ανάντη της Καλαμάτας, ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα από τους υδάτινους αποδέκτες, που είναι σειρά ρεμάτων, τα οποία έχουν καταπατηθεί σε μεγάλο μήκος τους. Ο δεύτερος θα αποτελέσει συνέχεια του αντιπλημμυρικού έργου από το Νοσοκομείο έως το Ασπρόχωμα, που κατασκευάζεται τώρα και σκοπός του είναι να πάψουν τα πλημμυρικά φαινόμενα στις περιοχές του Νοσοκομείου, του ΤΕΙ και του Ασπροχώματος.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο έργων είναι περί τα 5 εκατ. ευρώ.

ΝΕΟ ΕΡΓΟ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΣΗΣ

Ο «Μορέας» θα συντάξει, με εντολή του Υπουργείου, την υδραυλική μελέτη για το αντιπλημμυρικό έργο στην Καλαμάτα από το ρέμα Ελαφογκρέμι (ανατολικά του ανισόπεδου κόμβου Λαιΐκων του περιμετρικού) στην κατεύθυνση: οδός Δράκου – Αγιασωτήρα – Γλαύκου – διάβαση της Αθηνών. «Είναι ένα έργο που έχει πάρα πολλά προβλήματα, σε μια περιοχή που έχει κτιστεί άναρχα» παρετήρησε ο Δήμαρχος, προσθέτοντας ότι «υπάρχει πολύ σοβαρή πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του, ώστε να λύσουμε μια και καλή όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται εκεί». Η μελέτη θα γίνει σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμάτας και τη ΔΕΥΑΚ, καθώς υπάρχουν μερικότερες μελέτες, που θα συναρμοσθούν σ’ αυτήν και προγενέστερη εμπειρία περί τα προβλήματα, που θα αξιοποιηθεί. Πρόκειται για μεγάλο έργο, καθώς η καταρχήν εκτίμηση της ΔΕΥΑΚ είναι ότι η αξία του υπερβαίνει τα 5 εκατ. ευρώ. Ο Δήμαρχος επεσήμανε ότι υπάρχει πηγή χρηματοδότησης, καθώς πρόκειται για έργο συνοδό του αυτοκινητοδρόμου.

Επίσης, θα επεκταθεί κατά 80 μέτρα το τεχνικό απορροής ομβρίων υδάτων του ρέματος Καλαμίτσι προς νότο και θα συνδεθεί με τον υπάρχοντα κιβωτοειδή οχετό. Ακόμη, θα υπάρξει βελτιωτική παρέμβαση για το ρέμα Καραμπογιάς.

3. ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ

Για τα Αρφαρά και αναφορικά με προβλήματα πρόσβασης σε ιδιοκτησίες εξαιτίας του αυτοκινητοδρόμου, θα γίνει μελέτη. Στη Θουρία, στη γέφυρα Μικρομάνης, θα γίνει μικρή παρέμβαση. Για το Καλάμι, στη γέφυρα, όπου αποκλείονται ιδιοκτησίες, θα γίνει μελέτη.

Σχετικά με την κατασκευή πεζογέφυρας στα Μιχαλαίϊκα Καλαμάτας, το Υπουργείο Υποδομών είναι αρνητικό, καθώς αυτή στοιχίζει 450.000 ευρώ, δεδομένου ότι απαιτούνται ασανσέρ και ράμπες, επομένως είναι απαγορευτική η σχέση κόστους – οφέλους κατά το Υπουργείο.

Σημειώνεται ότι θα γίνει επαναρρύθμιση των φαναριών στον περιμετρικό, ώστε να έχει περισσότερο χρόνο στη διάθεσή του ο ερχόμενος από τη Βέργα με κατεύθυνση το κέντρο της Καλαμάτας (προς Λακωνικής και Παπαφλέσσα).

Για τον κόμβο της οδού Μαρίας Κάλλας, ο Δήμαρχος είπε ότι ο Δήμος έχει υποβάλει τροποποίηση του σχεδίου πόλης στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και με την έγκριση, που αναμένεται προσεχώς, θα πληρωθούν τα περίπου 180 τ.μ. που απαιτείται να απαλλοτριωθούν.

ΔΡΟΜΟΣ ΡΙΖΟΜΥΛΟΥ – ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Ο Π. Νίκας ανέφερε, τέλος, ότι συζητήθηκε και το θέμα του δρόμου Καλαμάτας – Ριζομύλου και πως ο ίδιος εξέφρασε τη θέση του Δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου, που είναι η παραθαλάσσια χάραξη, διότι αυτή συνδέεται με την ανάπτυξη της Δυτικής Παραλίας, επί μήκους 6 χιλιομέτρων, ενώ θα πρέπει να σταματήσει η διχοτόμηση του Ασπροχώματος.

Ο Δήμαρχος προσέθεσε ότι στο προσεχές δεκαήμερο θα έλθει η μελέτη από το Υπουργείο και ο Δήμος θα τη θέσει σε δημόσια διαβούλευση και θα συγκληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο, για να αποφασίσει σχετικά.