δ-ελευσίνας-το-ψήφισμα-κατά-της-διακίν-301827
ΔΗΜΟΙ | 02.05.2011 | 07:00

Δ. Ελευσίνας: Το ψήφισμα κατά της διακίνησης τοξικών άργησε 14 ημέρες

Κάλλιο αργά παρά ποτέ! Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν και με 14 ημέρες καθυστέρηση, τελικά ο Δήμος Ελευσίνας δημοσιοποίησε στο Διαδίκτυο την κατά πλειοψηφία(1) απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης της 12ης Απριλίου, με την οποία δηλώνει ενάντιος «στη διακίνηση επικίνδυνων φορτίων μέσα από τον οικιστικό ιστό και το κεντρικό λιμάνι της Ελευσίνας», διαμαρτύρεται «για την έλλειψη ενημέρωσης της σημοτικής Αρχής τόσο για τη διακίνηση των επικίνδυνων φορτίων όσο και για τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται» και… ξεκαθαρίζει πως «σε κάθε περίπτωση στο μέλλον το δημοτικό συμβούλιο θα εμποδίσει με κινητοποιήσεις παρόμοιες διακινήσεις επικίνδυνων φορτίων στην πόλη».

Περιβαλλοντικές οργανώσεις Ελευσίνας: «Αναιμικό» το ψήφισμα

Ωστόσο, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις της περιοχής «Θριάσιο SOS», «Επιτροπή Αγώνα» «Επιτροπή Αγώνα Κατοίκων Ελευσίνας “για τη διασφάλιση του κοινόχρηστου χαρακτήρα της παραλίας της Ελευσίνας και των ελεύθερων χώρων που υπάρχουν κοντά στη θάλασσα”» και «Διαρκής Κίνηση Χαϊδαρίου», δε φαίνονται να πείθονται για την… καλή θέληση και αποφασιστικότητα του δημάρχου Ελευσίνας Γιώργου Αμπατζόγλου, καθώς σε κοινή τους ανακοίνωση:

Σημειώνουν πως «απέτυχε η προσπάθεια της δημοτικής Αρχής να αποκρυφτεί από τον λαό η διακίνηση-μέσα από κατοικημένες περιοχές της πόλης- τουλάχιστον 7.200 τόνων επικινδύνων αποβλήτων οικοτοξικού χαρακτήρα» και «υπό τις απογοητευτικές αυτές συνθήκες η έκδοση ενός ψηφίσματος, είτε του αναιμικού που πρότεινε η ίδια δημοτική Αρχή είτε του διαμορφωμένου που προέκυψε από περαιτέρω διαβούλευση μεταξύ των παρατάξεων ( που λέει τα αντίθετα από αυτά που πιστεύει η δημοτική Αρχή), αποτελεί μάλλον επαναλαμβανόμενη κοροϊδία. Πολύ περισσότερο, που χρειάστηκαν 15 περίπου ημέρες μετά την συνεδρίαση του δ.σ. για να εκδοθεί ακόμη και αυτό το ψήφισμα».

Υπογραμμίζουν ότι «όλως περιέργως, οι φορτωμένες με επικίνδυνα και οικοτοξικά απόβλητα νταλίκες, που για 6 ημέρες τον Απρίλιο εκτελούσαν 35 δρομολόγια την ημέρα, διερχόμενες από τις οδούς Ωκεανίδων και Κανελλοπούλου, δεν έγιναν αντιληπτές από την δημοτική Αρχή, η οποία, επιπροσθέτως δεν διαπίστωσε κανένα κυκλοφοριακό φόρτο στον οικιστικό ιστό!»

Η δημοτική Αρχή «δυσφημίζει την πόλη»

Καταγγέλλουν, δε, πως:

«Αντί να χαιρετίσουν (σ.σ.: δήμαρχος και δημοτική Αρχή) τη δράση των φορέων που αποκάλυψαν τεκμηριωμένα το γεγονός, αντιμετώπισαν τους φορείς με καχυποψία και επιχείρησαν, ούτε λίγο ούτε πολύ να τους καταστήσουν απολογητές, θέτοντας απροκάλυπτα -κυρίως ο δήμαρχος- μέσω ερωτήσεων, απαράδεκτα ψευτοδιλήμματα».

«Είναι υπεύθυνη (σ.σ.: η δημοτική Αρχή), που με την ενδοτική προς τα κάθε λογής συμφέροντα πολιτική της τροφοδοτεί πηχυαίους τίτλους της δημοσιότητας που προβάλλουν την Ελευσίνα για τα νέα επιτεύγματά της»˙ «η πολιτική της δυσφημίζει την πόλη», λένε χαρακτηριστικά οι περιβαλλοντικές οργανώσεις.

«Δύο δημοτικοί σύμβουλοι (σ.σ.: της πλειοψηφίας) δέχθηκαν να ταξιδέψουν στην Σουηδία με έξοδα της POLYECO για να παρακολουθήσουν τη διακίνηση των αποβλήτων (σ.σ.: σύμφωνα με τις οργανώσεις, «η MANDRECO, θυγατρική της POLYECO, προορίζει το Μελιτάνι της Ελευσίνας για την πρώτη χωματερή επικίνδυνων αποβλήτων στην Ελλάδα»).

«Με τη συναίνεση του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ), το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) όρισε το λιμάνι της Ελευσίνας (!) ως κύριο σημείο εξόδου από τη χώρα των αποβλήτων, αντί για το λιμάνι του Πειραιά, όπως αρχικά είχε ορίσει με απόφασή του».

 

(1) Το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, καθώς οι Σύμβουλοι της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» πρότειναν δικό τους ψήφισμα.