δ-αθηναίων-το-κέντρο-ηλεκτρονικής-εξυ-233768
ΔΗΜΟΙ | 22.01.2014 | 19:20

Δ. Αθηναίων: Το Κέντρο Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης παρουσίασε ο Γ. Καμίνης

Πολλές online υπηρεσιών στους Αθηναίους προσφέρει το Κέντρο Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης που παρουσίασε ο δήμαρχος Αθηναίων Γ.Καμίνης μαζί με τον ΓΓ του δήμου, Θ.Λιβάνιο.

Κάθε δημότης του δήμου Αθηναίων θα έχει στο εξής την ευκαιρία να υποβάλει ηλεκτρονικά μια αίτηση και να παρακολουθεί, με βάση τον ηλεκτρονικό αριθμό πρωτοκόλλου, την πορεία του αιτήματός του. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται γνωστό ανά πάσα στιγμή ποιος υπάλληλος κάνει τι, ενώ με την κατάργηση της προσωπικής επαφής μεταξύ αιτούντα και υπαλλήλου αποκλείονται ενδεχόμενες παράνομες δοσοληψίες.

Ο κ. Καμίνης μιλώντας για το Κέντρο και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση έκανε λόγο για «αυθεντική πολιτική πράξη», καθώς «συρρικνώνει τα γραφειοκρατικά εμπόδια, ικανοποιεί το πάγιο αίτημα της διαφάνειας και καθιστά απόλυτα μετρήσιμο τον χρόνο διεκπεραίωσης των αιτημάτων».

Ηλεκτρονικά θα γίνεται πλέον η έκδοση αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, η πλέον πολύπλοκη διαδικασία σε έναν δήμο. Επίσης, στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών δημοπρασιών, 15 διαγωνισμοί του δήμου έχουν ήδη γίνει ηλεκτρονικά. Συγχρόνως, το σύστημα αποδέχεται την ηλεκτρονική υποβολή υπεύθυνης δήλωσης.

Ηλεκτρονική πρωτοπορία για τα ελληνικά, αυτοδιοικητικά δεδομένα αποτελεί η δυνατότητα αυτεπάγγελτης αναζήτησης εγγράφων (εάν ένας πολίτης έχει ήδη υποβάλει ένα έγγραφο, δεν χρειάζεται να το υποβάλει ξανά, αφού το σύστημα είναι ικανό να το αναζητά). Επίσης, οι πολίτες μπορούν να πληροφορούνται ηλεκτρονικά ποια δικαιολογητικά χρειάζονται για κάθε δοσοληψία τους με τον δήμο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τη μέχρι στιγμής ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων έχουν εξοικονομηθεί 200.000 ευρώ ετησίως (από το κόστος εκτύπωσης και φθοράς εκτυπωτών), ενώ με το σύστημα έχουν μπει οι βάσεις ώστε σε μια τετραετία να μην διακινείται με χαρτί κανένα έγγραφο.

Από την πλευρά του ο κ. Λιβάνιος επεσήμανε πως «σε τέσσερα χρόνια όλες οι λειτουργίες θα είναι άυλες». Και προσέθεσε: «Με το Κέντρο Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης έχουμε θέσει τις βάσεις για τη μετά ΚΕΠ εποχή».

Με τη μοντελοποίηση των διαδικασιών καλύπτεται το κενό που δημιουργήθηκε με την αποχώρηση του 40% των υπαλλήλων, σημείωσε ΓΓ καθώς εξασφαλίζεται μεγαλύτερη αποδοτικότητα, εξοικονόμηση οικονομικών και ανθρωπίνων πόρων.