Αττικό Μετρό: Μπουτάρης και Αρχαιολογία φταίνε για τις καθυστερήσεις

Ευθύνες στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και την Αρχαιολογική Υπηρεσία επιρρίπτει, με ανακοίνωσή της η Αττικό Μετρό, για την καθυστέρηση της πορείας των έργων στο μετρό Θεσσαλονίκης.

Όπως λέει, αναφορικά με το κομμάτι που αφορά στο δήμο, «με αφορμή τις ανακρίβειες που ελέχθησαν κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης στις 25/2/2013»: Στο απολλοτριωμένο τμήμα του ΣΜΑ Θεσσαλονίκης (ανήκει στον κεντρικό δήμο), η δημοτική Αρχή ήταν υποχρεωμένη «να μας παραδώσει το χώρο μεταφέροντας με δαπάνες του, όλες τις αναγκαίες για τη λειτουργία του ΣΜΑ εγκαταστάσεις σε άλλο χώρο. Όμως, ο Δήμος Θεσσαλονίκης αδυνατούσε να παραδώσει το χώρο, επικαλούμενος οικονομική αδυναμία εκτέλεσης των αναγκαίων για τη μεταφορά εργασιών, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση του έργου στη συγκεκριμένη θέση».

Γι’ αυτό η Αττικό Μετρό ΑΕ, συνεχίζει, προκειμένου να προβεί στην προώθηση του έργου αποφάσισε να διευκολύνει το Δήμο Θεσσαλονίκης εκτελώντας αυτές τις εργασίες της μεταφοράς των αναγκαίων για τη λειτουργία του ΣΜΑ εγκαταστάσεων, «δεχόμενη το κόστος των ως άνω εργασιών να το λάβει από το ποσό των κηρυχθησομένων απαλλοτριώσεων σε εκτάσεις του Δήμου στη Ν. Ελβετία και σε συμπληρωματική έκταση στην Πυλαία.

»Προς τούτο και μετά από προφορικές συνεννοήσεις απέστειλε την 9η Ιανουαρίου 2013 στο Δήμο Θεσσαλονίκης σχέδιο της Προγραμματικής Σύμβασης, των Τεχνικών Προδιαγραφών και του Προϋπολογισμού, προκειμένου να έχει τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου.

»Πλην όμως μέχρι σήμερα δεν υπήρξε απάντηση του Δήμου με αποτέλεσμα να καθυστερεί το έργο και ο όλος προγραμματισμός του στην εν λόγω περιοχή του Αμαξοστασίου».

 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ
Με αφορμή τις ανακρίβειες που ελέχθησαν κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης στις 25/2/2013, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ενημερώνει υπεύθυνα για τα εξής:

Το Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει χωροθετηθεί στα όρια της Πυλαίας, σε γειτνίαση με το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) του Δήμου Θεσσαλονίκης, από τον οποίο έχει απαλλοτριωθεί, έκταση 47 στρεμμάτων περίπου. Στο απαλλοτριωμένο τμήμα περιλαμβάνονται, η είσοδος των οχημάτων του Δήμου, η γεφυροπλάστιγγα με τον απαιτούμενο οικίσκο και ο υποσταθμός ΔΕΗ. Η αρχική απαλλοτρίωση συντελέστηκε τον Ιανουάριο του 2010, με την παρακατάθεση του προσδιορισθέντος τιμήματος για την αξία της γης και των επικειμένων. Μετά την παρακατάθεση της προσδιορισθείσας προσωρινής τιμής μονάδος ο Δήμος Θεσσαλονίκης ήταν υποχρεωμένος να μας παραδώσει το χώρο μεταφέροντας με δαπάνες του, όλες τις αναγκαίες για τη λειτουργία του ΣΜΑ εγκαταστάσεις σε άλλο χώρο.

Όμως ο Δήμος Θεσσαλονίκης αδυνατούσε να παραδώσει το χώρο, επικαλούμενος οικονομική αδυναμία εκτέλεσης των αναγκαίων για τη μεταφορά εργασιών, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση του έργου στη συγκεκριμένη θέση. Γι’ αυτό η Αττικό Μετρό Α.Ε. προκειμένου να προβεί στην προώθηση του έργου αποφάσισε να διευκολύνει το Δήμο Θεσσαλονίκης εκτελώντας αυτές τις εργασίες της μεταφοράς των αναγκαίων για τη λειτουργία του ΣΜΑ εγκαταστάσεων, δεχόμενη το κόστος των ως άνω εργασιών να το λάβει από το ποσό των κηρυχθησομένων απαλλοτριώσεων σε εκτάσεις του Δήμου στη Ν. Ελβετία και σε συμπληρωματική έκταση στην Πυλαία. Προς τούτο και μετά από προφορικές συνεννοήσεις απέστειλε την 9η Ιανουαρίου 2013 στο Δήμο Θεσσαλονίκης σχέδιο της Προγραμματικής Σύμβασης, των Τεχνικών Προδιαγραφών και του Προϋπολογισμού, προκειμένου να έχει τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου.

Πλην όμως μέχρι σήμερα δεν υπήρξε απάντηση του Δήμου με αποτέλεσμα να καθυστερεί το έργο και ο όλος προγραμματισμός του στην εν λόγω περιοχή του Αμαξοστασίου. Αναφορικά δε, με τα θέματα Αρχαιολογίας σημειώνουμε, ότι εάν η Αρχαιολογική Υπηρεσία είχε τηρήσει τη γραπτή δέσμευσή της για πέρας των αρχαιολογικών εργασιών σε χρονικό διάστημα είκοσι (20) μηνών από την υπογραφή του σχετικού Μνημονίου, και ιδίως για τον Σταθμό «Αγίας Σοφία», θα είχαμε ομαλή και άνευ διακοπών ροή των ανασκαφικών εργασιών. Κατόπιν των ως άνω, γίνεται εμφανές, ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. αναλαμβάνει τις πρωτοβουλίες και προβαίνει σε όλες τις δυνατές, στο πλαίσιο της σύμβασης και του νόμου, ενέργειες για την προώθηση της εκτέλεσης του έργου, έτσι ώστε στο συντομότερο χρονικό διάστημα να παραδώσει στους πολίτες της Θεσσαλονίκης το πιο χρήσιμο έργο. Αναμένουμε δε, την ίδια στάση και συμπεριφορά από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

 

Διαβάστε επίσης:
«Ποιος λέει ψέματα;»
Κ. Μακεδονία – ΣΥΡΙΖΑ: Επιφυλάξεις για μεταφορά αρχαίων μετρό Θεσ/νίκης
Αβραμόπουλος: Το ΔΣ Θεσ/νίκης δεν είναι η Αττικό Μετρό
ΔΣ Θεσ/νίκης: Διαμαρτυρία και πανό από τους εργαζομένους στο μετρό

ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ, ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ, ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ


Αφήστε μια απάντηση

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!