Αντιδρά η Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. στην αξιολόγηση των υπηρεσιών των Δήμων που προωθεί το Υπουργείο Εσωτερικών – Οι επισημάνσεις του Δ.Ε.Ε.

Την έντονη αντίδραση της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. έχει προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες το έγγραφο με αριθμ. πρωτ.: τ.τ.42128/30-10-2014 που  έχει αποσταλεί στις υπηρεσίες των Δήμων από το Υπουργείο Εσωτερικών με θέμα, «Αξιολόγηση δομών των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού». «Πρόκειται για μία ύπουλη ενέργεια, αφού επιχειρείται με διαδικασίες εξπρές και δήθεν «τυπικές» να μας πιάσουν στον ύπνο και να οδηγηθούν οι υπηρεσίες των Δήμων σε μια «αξιολόγηση» με μόνο στόχο την ανορθολογική συρρίκνωση των δομών, όπως έγινε πολύ πρόσφατα και στα Υπουργεία» σημειώνη σε ανακοίνωση της η Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.

Διαβάστε την ανακοίνωση:

Το έγγραφο του Υπουργείο Εσωτερικών ολοκληρώνεται με τον ορισμό της αστείας προθεσμίας των λίγων ημερών (μέχρι το Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014…) για ένα τόσο σοβαρό έργο.

Στο ενημερωτικό έγγραφο του Υπουργείου συμπεριλαμβάνονται πράγματα που προφανώς δεν έχουν λογική αλληλουχία μεταξύ τους. Πώς ακριβώς συνδέονται «η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας», «η κατάργηση των Σχολικών Φυλάκων» με την προσπάθεια «περαιτέρω προαγωγής της κοινωνικής ευημερίας και της συνοχής του κοινωνικού ιστού»; Ή, τι αλήθεια εννοείται στη φράση «η αξιολόγηση των δομών μέσω της επικαιροποίησης των υφισταμένων Οργανισμών…»;

Όταν γνωρίζουν πολύ καλά ότι, δεκάδες Δήμοι, παρά τις προβλέψεις του Ν.3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης), δεν έχουν Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.), δεν έχουν συγκεκριμένη περιγραφή θέσης ούτε αξιοκρατική υπαλληλική ιεραρχία επιλεγμένη από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Στο συνημμένο κείμενο που έχει σταλεί από το Υπουργείο Εσωτερικών «Κείμενο προδιαγραφών και Οδηγιών», καταδεικνύεται η περιορισμένη ποιότητά του από το ότι δεν συνδέει τους Οργανισμούς με αυτό που είναι το λογικό προαπαιτούμενο τους, δηλαδή το επιχειρησιακό σχέδιο του Δήμου, στο οποίο πρέπει να ορίζονται οι σκοποί και να προσδιορίζονται στρατηγικές για την επίτευξή τους. Οι οργανώσεις που αποτυπώνονται στους οργανισμούς, πρέπει να συστήνονται για να υλοποιήσουν τις στρατηγικές. Όταν λοιπόν θέλουμε να «αξιολογήσουμε» την οργάνωση κάποιου φορέα, αυτό δεν μπορεί να γίνεται χωρίς αναφορά στους σκοπούς και στις στρατηγικές που έχει υιοθετήσει… Οτιδήποτε άλλο συνιστά απλά και μόνο εμπειρική προσέγγιση ερασιτεχνικού χαρακτήρα και όχι σοβαρή προσπάθεια αναβάθμισης των υπηρεσιών και του ανθρώπινου δυναμικού. Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια συγκαλυμμένη ενέργεια υπηρέτησης των στόχων που έχει θέσει η συγκυβέρνηση και η τρόικα, για την κατάργηση των Δημοσίων αγαθών και τη διάλυση των υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η προσπάθεια του Υπουργείο Εσωτερικών είναι σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτά που ακόμα και το Συμβούλιο της Επικρατείας εδώ και καιρό έχει επισημάνει:

«..η επέμβαση στη δομή διοικητικής υπηρεσίας οπουδήποτε επιπέδου πρέπει να είναι προϊόν εμπεριστατωμένης μελέτης που στηρίζεται στις αρχές της διοικητικής επιστήμης, εις τρόπον ώστε η επιχειρούμενη οργάνωση να είναι ορθολογική, διαρκής και αποτελεσματική και όχι περιστασιακή, αποσπασματική και εξυπηρετική άλλων σκοπών μη σχετιζομένων προς τις ανωτέρω συνταγματικές αρχές..».

Ένα σοβαρό ακόμα ζήτημα που τίθεται με το έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών είναι ποιοί τελικά είναι οι αξιολογητές και ποιός θα κάνει την εργασία που ζητάει το Υπουργείο; Ο Δήμαρχος έχει την τελική ευθύνη αλλά ποιά υπηρεσία, σύμβουλος, ειδικός συνεργάτης ή ποιός άλλος, θα συντάξουν τα απαιτούμενα κείμενα; Τα Δημοτικά Συμβούλια, τα οποία θα κληθούν να συζητήσουν τυχόν νέους Οργανισμούς θα πάρουν θέση ή απλώς θα έρθουν να νομιμοποιήσουν προαποφασισμένες τροποποιήσεις που θα καταργούν υπηρεσίες και οργανικές θέσεις που θα επιφέρουν απολύσεις και διάλυση των βασικών υπηρεσιών που έχουν σχέση με το Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης;

Συμπερασματικά, η αναζήτηση και συγκέντρωση στοιχείων που διαθέτουν και τηρούν οι Ο.Τ.Α. είναι μεν διαδικασία που ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη του Υπουργείου Εσωτερικών. Η αναζήτηση όμως «αξιολόγησης» από Δήμους για τους Οργανισμούς τους, ερμηνείας-εκτίμησης δηλαδή των στοιχείων, δεν μπορεί να γίνεται ερήμην των Δημοτικών Συμβουλίων, τα οποία μόνα (Σύνταγμα, άρθρο 102) έχουν και την αρμοδιότητα και την ευθύνη της αξιολόγησης του Οργανισμού τους (αρμοδιότητα που εντάσσεται στον σκληρό πυρήνας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης). Κατά συνέπεια, οι Δήμοι (Δημοτικές Αρχές) οφείλουν να «σκεφτούν» σε τι διαδικασίες εμπλέκονται και να σκεφτούν σοβαρά το αν και πως θα ανταποκριθούν σε αυτή την πρόσκληση του Υπουργείου…

Για τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν υπάρχουν δεύτερες σκέψεις, ούτε ενδοιασμοί για το τι καλείται να υπηρετήσει και αυτή η προσπάθεια για τη δήθεν «αξιολόγηση» των Δομών. Είναι η συνέχιση της πολιτικής των διαθεσιμοτήτων, των απολύσεων και της διάλυσης των υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε μία περίοδο όπου οι Δήμοι καταρρέουν, το προσωπικό «εξαφανίζεται», οι υπηρεσίες ερημώνουν και οι πολίτες ταλαιπωρούνται. Γι’ αυτό δεν θα αποτελέσουμε το «άλλοθι» της πολιτικής τους, αρνούμενοι κάθε συμμετοχή σε μια νέα προσχηματική διαδικασία.

 

Διαβάστε τα σχόλια Δ.Ε.Ε. για την προτεινόμενη μεθοδολογία αξιολόγησης των δομών των Δήμων 

ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΠΟΕ-ΟΤΑ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΗΜΩΝ


Αφήστε μια απάντηση

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!