ξεκινάει-πόλεμος-e-food-αβ-βασιλόπουλο-949041
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 11.10.2021 | 10:49

Ξεκινάει «πόλεμος» e-food -ΑΒ Βασιλόπουλου, Μασούτη -Πώς εμπλέκεται ο Σκλαβενίτης

«Πόλεμος» στη μικρή λιανική μεταξύ της, γνωστής από την πρόσφατη προσπάθεια απόλυσης εργαζομένων, e-food και των μεγάλων αλυσίδων ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης, ξεκινάει μετά την εξαγορά από την πρώτη της Kiosky’s.

Συγκεκριμένα, την περασμένη Πέμπτη 7 Οκτωβρίου έγινε γνωστό ότι η γερμανική Delivery Hero, μητρική εταιρείας της πλατφόρμας διανομής φαγητού αλλά και εσχάτως ειδών σούπερ μάρκετ, e-food.gr, η οποία συνεργάζεται με τα Σούπερ Μάρκετ Σκλαβενίτης, γνωστοποίησε την 1η Οκτωβρίου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την από 2 Σεπτεμβρίου συμφωνία αγοραπωλησίας σύμφωνα με την οποία θα αποκτήσει τον αποκλειστικό έλεγχο των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη.

Δηλαδή, την εταιρεία Άλφα διανομές, την εταιρεία ΙΝΚΑΤ, την εταιρεία delivery.gr ΙΚΕ και την e-table.gr.

Τζίροι εκατομμυρίων ευρώ

Υπενθυμίζεται πως η e-food.gr είχε νωρίτερα προχωρήσει επίσης σε εξαγορές πλατφορμών εξυπηρέτησης διανομής φαγητού, όπως η deliveras.gr και η clickdelivery.gr, προχωρώντας σε άμεση μεγέθυνση της κρίσιμης μάζας και του μεριδίου της.

Η e-food.gr το 2020 παρουσίασε αύξηση πωλήσεων στα 64,488 εκατ. ευρώ από 43,171 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Η ενίσχυση στον κύκλο εργασιών έφερε αύξηση των εσόδων από προμήθειες κατά 13,4 εκατ. ευρώ στα 46,143 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών ανήλθαν στα 13,527 εκατ. ευρώ, 5,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 21,39 εκατ. ευρώ, 27,2% περισσότερα από το 2019.Αντίστοιχα τα ταμειακά της διαθέσιμα ξεπέρασαν τα 40,84 εκατ. ευρώ από 28,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.

Ο κύκλος εργασιών της ΙΝΚΑΤ , που αναπτύσσει το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και το δίκτυο καταστημάτων Kiosky’s Convenience Stores- υποχώρησε το 2020 κατά 5,36% σε σχέση με το 2019 στα 54,888 εκατ. ευρώ, εμφάνισε ζημιές προ φόρων 718.589,84 ευρώ από κέρδη 259.315,68 ευρώ, καθαρές ζημίες μετά φόρων 637.544,59 ευρώ έναντι κερδών 67.040,74 ευρώ ενώ το απασχολούμενο προσωπικό της μειώθηκε στα 174 άτομα από 197 άτομα που ήταν το 2019.

Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 57 καταστήματα στην Αττική, ενώ τους τελευταίους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα Κiosky`s Convenience Stores στη Θεσσαλονίκη, τον Πύργο Ηλείας, τη Λαμία και τη Σύρο. Το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την επέκταση του δικτύου της και σε άλλες πόλεις, με στόχο τη λειτουργία 100 καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, με τη δημιουργία τόσο ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και με τη μέθοδο franchise.

Τα σχέδια ΑΒ Βασιλόπουλου, Μασούτη

Ωστόσο στην μικρή λιανική δραστηριοποιούνται, μέσω της της μεθόδου του franchise, από το 2004 και 2005 αντίστοιχα οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ Μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης. Η πρώτη μέσω των ΑΒ Shop &Go και AB Food Market και η δεύτερη μέσω των express market.

Σε αντίθεση με το Σκλαβενίτη που προγραμματίζει τη λειτουργία 7 νέων καταστημάτων (τα δύο από αυτά αφορούν μετεγκατάσταση σε νέα ακίνητα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα) σε Πάτρα, Σκιάθο, Σπάρτη και Νάουσα και την ανακαίνιση υπαρχόντων, εκπεφρασμένος στόχος και των δύο είναι να διευρύνουν το μερίδιο αγοράς τους στην μικρή λιανική. Μάλιστα, το 2018 ο επικεφαλής της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, κ. Βασίλης Σταύρου, είχε πει πως στόχος ήταν η δημιουργία δικτύου καταστημάτων γειτονιάς μέσω franchise και η κατάκτηση μεριδίου 50% στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς. Φέτος, μάλιστα,  σκοπεύει να ανοίξει 70 καταστήματα τα περισσότερα εκ των οποίων θα αναπτυχθούν με τη μέθοδο του franchise.

Όμως, η συγκεκριμένη επέκταση μόνο εύκολη δεν αναμένεται να είναι μετά την είσοδο ενός ακόμη μεγάλου «παίκτη» στη μικρή λιανική. Με αυτό τον τρόπο ο «πόλεμος» ανάμεσα σε e-food, ΑΒ Βασιλόπουλο και Μασούτη θα είναι αναπόφευκτος. Με τον Σκλαβενίτη να παραμένει, τουλάχιστον προς το παρόν, θεατής.