βιώσιμη-ρύθμιση-για-τις-οφειλές-ζητά-ο-162538
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 12.06.2015 | 16:35

Βιώσιμη ρύθμιση για τις οφειλές ζητά ο Συνήγορος του Καταναλωτή από τη ΔΕΗ

Εξακολουθεί να υπάρχει πληθώρα περιπτώσεων καταναλωτών, οι οποίες, αν και δεν υπάγονται στις κατηγορίες των ευάλωτων πελατών ή στο κοινωνικό τιμολόγιο, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξόφληση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος σημειώνει ο Συνήγορος του καταναλωτή σε νέα παρέμβασή του προς τον πρόεδρο της ΔΕΗ Μ. Παναγιωτάκη σημειώνοντας την ανάγκη κατάρτισης μακρόχρονων διακανονισμών.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή του Συνηγόρου «το θέμα απασχολεί μεγάλο αριθμό καταναλωτών, όπως προκύπτει από τις αναφορές που έχει δεχθεί η Ανεξάρτητη Αρχή και στο επίκεντρο των αναφορών αυτών βρίσκεται η αναγκαιότητα υπάρξεως βιώσιμων διακανονισμών ώστε να δοθεί η δυνατότητα εξόφλησης των οφειλών ευπαθών ομάδων καταναλωτών που δυσκολεύονται να αποπληρώσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ».

Σημειώνεται ότι για τα ασθενέστερα στρώματα η πολιτεία ήδη έχει μεριμνήσει αλλά υπάρχουν κι άλλες κοινωνικές ομάδες που είτε λόγω εισοδήματος (μεγαλύτερο από 12.000 ευρώ) είτε λόγω επαγγελματικής χρήσης του ηλεκτρικού ρεύματος (ιδίως πολύ μικρές ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις) για τις οποίες η απρόσκοπτη καταβολή των αυξημένων λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει ιδιαίτερα δυσχερής. «Και τούτο διότι το ισχύον πρόγραμμα διακανονισμών της ΔΕΗ Α.Ε. δεν παρέχει τη σχετική δυνατότητα ρύθμισης λόγω του μικρού αριθμού δόσεων (12 δόσεις αντί 36 δόσεων της ΕΥΔΑΠ Α.Ε), αλλά και των εξαιρέσεων τις οποίες περιλαμβάνει για όσους έχουν αθετήσει παλαιότερους διακανονισμούς, χωρίς να λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτό οφείλεται στην άρνηση της εταιρείας να προχωρήσει σε βιώσιμους διακανονισμούς».

Στην επιστολή υπογραμμίζεται ότι: «οι υπηρεσίες και τα αγαθά γενικού – κοινωνικού ενδιαφέροντος, που παρέχονται από δημόσιες ή ιδιωτικές εταιρείες, όπως η ηλεκτρική ενέργεια, θεωρούνται βασικές για τη λειτουργία της σύγχρονης κοινωνίας. Η διαθεσιμότητα, η τιμή και η ποιότητα των υπηρεσιών και των αγαθών αυτών είναι εξ ορισμού υψίστης σημασίας για τους καταναλωτές, πολύ περισσότερο στο πλαίσιο της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που αντιμετωπίζει η χώρα μας και οι πολίτες-καταναλωτές».

Κατά συνέπεια, η Ανεξάρτητη Αρχή ζητάει με την άμεση εξέταση του θέματος και την εφαρμογή αποτελεσματικού και βιώσιμου προγράμματος ρύθμισης οφειλών των καταναλωτών το οποίο θα είναι σε αντιστοιχία με την αξία και τη δυνατότητα καταβολής της συνήθους, τρέχουσας κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος.

Περαιτέρω, αναφέρονται στην επιστολή και μια σειρά θεμάτων για τα οποία αν και έχουν γίνει συστάσεις από το Συνήγορο η ΔΕΗ δεν έχει ανταποκριθεί. Τα ζητήματα αυτά άπτονται των διατάξεων του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και ιδίως: α) της βελτίωσης της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των καταναλωτών και του χρόνου απάντησης σε έγγραφα ερωτήματα τους, καθώς και της παροχής δυνατότητας υποβολής αιτημάτων μέσω τηλεομοιοτυπίας, β) της ειδικής ενημέρωσης των Πελατών σε περίπτωση έκδοσης εντολής απενεργοποίησης του μετρητή, γ) της μη άρνησης σύναψης σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας λόγω οφειλών προηγούμενου πελάτη της ίδιας παροχής, δ) της μη χρέωσης αναδρομικής κατανάλωσης πέραν των 24 μηνών από την διόρθωση αυτής και της αναλυτικής αιτιολόγησης της τιμολόγησης σε περίπτωση έκδοσης διορθωτικών λογαριασμών κατανάλωσης.