τουρισμός-επέκταση-σεζόν-σε-νοέμβριο-843486
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 25.10.2021 | 18:41

Τουρισμός: Επέκταση σεζόν σε Νοέμβριο & Μάρτιο- Ποια τα «αγκάθια»

Με πολλαπλές ταχύτητες κινήθηκε ως φαίνεται και φέτος ο τουρισμός διασφαλίζοντας υψηλό μέρισμα για συγκριμένους κλάδους και περιοχές. Στο φόντο αυτό, αλλά και μιας καλής διαφαινόμενης πορείας και για το Νοέμβριο,  ήδη οι προκλήσεις για το επόμενο έτος τίθενται επιτακτικά. Αυτές κύρια έχουν να κάνουν με τη διεύρυνση της σεζόν, την ισόρροπη ανάπτυξη, με αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης αλλά και με τη χάραξη ενός ολιστικού σχεδίου διαχείρισης και ανάπτυξης προορισμών τίθενται επί τάπητος.

Στο μεταξύ για επιμήκυνση της σεζόν έκανε λόγο ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας         με αφορμή την ανάδειξη της Ελλάδας ως ο κορυφαίου προορισμού για την Ευρώπη το 2021 (Europe’s Leading Destination 2021) στον διεθνή τουριστικό θεσμό World Travel Awards.

«Η Ελλάδα αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο τη διαχείριση της πανδημίας, τα ιατρικά και ταξιδιωτικά πρωτόκολλα. Απέδειξε στον πλανήτη ότι είναι ο ομορφότερος αλλά και ο ασφαλέστερος προορισμός. Το διεθνές αυτό βραβείο για το 2021, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι πλέον στον Τουρισμό κάνουμε πρωταθλητισμό ποιότητας και ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Η Ελλάδα θα έχει φέτος τουρισμό και τον Νοέμβριο, οι επαγγελματίες του χώρου πρέπει να ετοιμάζονται για ένα ισχυρό 2022» τόνισε ο υπουργός Τουρισμού.

Να σημειωθεί ότι τα World Travel Awards ιδρύθηκαν το 1993 για να αναγνωρίσουν και να επιβραβεύσουν την αριστεία σε όλους τους βασικούς τομείς της τουριστικής βιομηχανίας. Σήμερα είναι ένας καταξιωμένος θεσμός που αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως το απόλυτο σήμα κατατεθέν της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Να σημειωθεί ότι με βάση εκτιμήσεις για την επόμενη χρονιά υπάρχει έντονη αισιοδοξία, ειδικά από την πλευρά του Υπουργείου Τουρισμού. Όπως τόνισε σε συνέντευξη του στη Real News ο αρμόδιος υπουργός Βασίλης Κικίλιας,  «για το 2022, μεταξύ άλλων, με στοχευμένες κινήσεις, έχουμε πετύχει: Πρώτον, αναφορικά με τη Γαλλία, την αύξηση κατά 50% των αεροπορικών θέσεων μόνο από την Transavia, με νέους προορισμούς, όπως η Σκιάθος, ενώ και η Air France θα αυξήσει κατά πολύ τις διαθέσιμες αεροπορικές της θέσεις. Αυτές είναι οι συμφωνίες που κλείσαμε στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια της τουριστικής έκθεσης Top Resa

Δεύτερον, έπειτα από συνεχείς συναντήσεις με Βρετανούς tour operators, ταξιδιωτικά γραφεία και αεροπορικές εταιρείες, θα έχουμε περισσότερες πτήσεις και νέους προορισμούς από τη Μεγάλη Βρετανία.

Τρίτον, βρισκόμαστε σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με την άλλη άκρη του Ατλαντικού αναφορικά με τις αεροπορικές συνδέσεις από τις ΗΠΑ, που φέτος αυξήθηκαν.»

Όπως τόνισε ο υπουργός Τουρισμού έχει διαμηνύσει σαφώς προς τους Έλληνες ξενοδόχους αλλά και στους Δήμους και στις Περιφέρειες, πως πρέπει να υπάρχει ένα επαρκές επίπεδο ετοιμασίας, ώστε η νέα τουριστική σεζόν να ξεκινήσει από τα μέσα Μαρτίου του 2022. «Αυτό σημαίνει πέρα από τα ανοιχτά ξενοδοχεία, ανοιχτά εστιατόρια, καταστήματα, οργανωμένες παραλίες. Στον τουρισμό, το αύριο, προετοιμάζεται από σήμερα» τόνισε ο κ. Κικίλιας.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως είπε ο κ. Κικίλιας, «από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 79,2% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 135,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020, ενώ αντιστοιχούν στο 50% των εισπράξεων του 2019. Τον Αύγουστο, οι εισπράξεις διαμορφώθηκαν στο 75,8% εκείνων του Αυγούστου του 2019, αλλά τα πιο αισιόδοξα και ενθαρρυντικά μηνύματα είναι τώρα.

Η πληρότητα στα ξενοδοχεία τον Σεπτέμβριο κατέγραψε ποσοστό πάνω από 65% σε όλη τη χώρα και, όπως δείχνουν τα πράγματα, από τις κρατήσεις και τις συμφωνίες που κάνουμε, για ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη και η Ρόδος, θα πάμε καλά και τον Νοέμβριο.»

Πολλαπλές ταχύτητες

«Η ανάκαμψη δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά για όλους τους κλάδους του τουρισμού ή όλους τους προορισμούς. Υπάρχουν κλάδοι που υστέρησαν και περιοχές που είχαν μικρότερα οφέλη σε σχέση με δημοφιλείς προορισμούς της χώρας. Ελπίζουμε ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί περαιτέρω το 2022, φέρνοντας μία ισορροπία στην τουριστική αγορά. Σίγουρα γεγονότα όπως η ενεργειακή κρίση δεν βοηθούν, όμως τα μέχρι στιγμής μηνύματα είναι ιδιαίτερα θετικά και δεν αποκλείεται, αν δεν συμβούν άλλα απρόοπτα γεγονότα, να προσεγγίσουμε τα επίπεδα του 2019. Σε κάθε περίπτωση στις προτεραιότητές μας πρέπει να είναι η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, η βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών, η ανάδειξη των εμπειριών που μπορούν να βιώσουν οι επισκέπτες μας και η στοχευμένη προβολή αυτών» τόνισε σε συνέντευξή του στη «Ναυτεμπορική» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος τονίζοντας παράλληλα τη σημασία της ορθής αξιοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης για την ενίσχυση των υποδομών.

Γιώργος Αλεξάκης