το-μουντιάλ-έφερε-αύξηση-πωλήσεωνστ-211836
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 27.06.2014 | 09:10

Το Μουντιάλ έφερε αύξηση πωλήσεων…στις τηλεοράσεις

Σε επίπεδα μεγαλύτερα από αυτά που αναμένονταν κινούνται οι πωλήσεις τηλεοράσεων τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς η τελική φάση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου έδωσε μεγάλη ανάσα στις αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις βρέθηκαν χωρίς απόθεμα αρκετό για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση.

«Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, η αύξηση στις πωλήσεις τηλεοράσεων στο διάστημα πριν ξεκινήσει η κορυφαία ποδοσφαιρική διοργάνωση και για λίγες ημέρες μετά ανήλθε περίπου στο 20%-25% όσον αφορά στα τεμάχια που διακινούνται. Αν και δεν υπάρχουν ακόμη κάποια επίσημα στοιχεία, βλέπουμε να υπάρχει μία σημαντική αύξηση των πωλήσεων στις τηλεοράσεις» επισημαίνει στην «Η» ο Κώστας Γεράρδος, διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers.

Σε επίπεδο αξίας, πάντως, το ποσοστό αύξησης εκτιμάται ότι κινείται λίγο πιο κάτω, καθώς οι Ελληνες έδειξαν μία προτίμηση στις τηλεοράσεις με διαγώνιο πολλών ιντσών.

«Παρατηρούμε υψηλές πωλήσεις στις τηλεοράσεις με διαγώνιο άνω των 46 ιντσών», σημειώνει στην «Η» ο Κώστας Στράτης, εμπορικός διευθυντής της αλυσίδας Κωτσόβολος. Οι υπάρχουσες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό της τάξεως του 15% των πωλήσεων αφορά τηλεοράσεις με οθόνη από 46 ίντσες και άνω.

Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της Electronet, Γιώργος Μπουρλέκας, σημειώνει στην «Η» ότι «οι τηλεοράσεις που κινούνται κατά κύριο λόγο είναι αυτές με οθόνη άνω των 40 ιντσών», ενώ προσθέτει ότι οι καταναλωτές προτιμούν τα μοντέλα εκείνα που διαθέτουν και μία σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως είναι το smart TV και το 3D.

Πρακτικά, οι Έλληνες καταναλωτές προτίμησαν φέτος να αποκτήσουν μία πολύ καλή τηλεόραση για να παρακολουθήσουν τους αγώνες του Μουντιάλ της Βραζιλίας, αντί να αγοράσουν συσκευές όπως τα κλιματιστικά. «Η πτώση που υπάρχει στις πωλήσεις κλιματιστικών οφείλεται και στο ότι πολλοί προτίμησαν να αγοράσουν τηλεόραση», αναφέρει ο κ. Στράτης, με τον κ. Μπουρλέκα, πάντως, να σημειώνει ότι η πτώση των κλιματιστικών οφείλεται και στις καιρικές συνθήκες που επικράτησαν τον Μάιο και στις αρχές Ιουνίου.

Ψηφιακή 

Η αίσθηση που υπήρχε προ διμήνου ήταν ότι εκτός του Μουντιάλ σημαντική «βοήθεια» στις πωλήσεις των τηλεοράσεων θα έδινε και η ολοκλήρωση της μετάβασης από την ψηφιακή στην αναλογική τηλεόραση. «Αυτό δεν φαίνεται να ισχύει αυτή τη στιγμή», δηλώνει ο κ. Γεράρδος, άποψη με την οποία συμφωνεί και ο κ. Στράτης. «Η μέχρι τώρα εμπειρία δείχνει ότι οι πωλήσεις τηλεοράσεων αυξάνονται μετά την ολοκλήρωση της μετάβασης σε μία περιοχή», σημειώνει το στέλεχος της Κωτσόβολος. «Αναμένουμε να υπάρξει ένα δεύτερο κύμα ανόδου στις πωλήσεις των τηλεοράσεων λόγω της ψηφιακής μετάβασης, όταν αυτή ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι», αναφέρει ο κ. Γεράρδος.

Η αύξηση στις πωλήσεις τηλεοράσεων αναμένεται να βοηθήσει τη φετινή χρονιά να κλείσει σε σχετικά καλά επίπεδα. «Στο πρώτο τετράμηνο του 2014, υπήρξε μεν πτώση, αλλά ήταν πολύ μικρότερη σε σχέση με το 2013», τονίζει ο κ. Μπουρλέκας.

Πηγή: Ημερησία