θεσσαλονίκη-οι-καταστηματάρχες-μετέ-415590
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 16.11.2022 | 15:27

Θεσσαλονίκη: Οι καταστηματάρχες μετέτρεψαν την Black Friday σε… Black Days με δελεαστικές εκπτώσεις

Σχεδόν τρεις εβδομάδες νωρίτερα έφεραν φέτος οι Θεσσαλονικείς καταστηματάρχες την Black Friday, μετατρέποντάς την… σε «Black Days», σε μία προσπάθεια να προσεγγίσουν όλο και περισσότερους καταναλωτές με δελεαστικές εκπτώσεις και προσφορές που «τρέχουν», ώστε να καταφέρουν να πάρουν μία ανάσα κι επιτέλους να γεμίσουν οι τσέπες τους.

Αν και φέτος η «Μαύρη Παρασκευή» των προσφορών πέφτει την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, έχουν αλλάξει ήδη οι βιτρίνες των καταστημάτων, με τις μεγαλύτερες εκπτώσεις να παρατηρούνται σε αυτά που πωλούνται ηλεκτρονικά είδη. Βέβαια, φαίνεται πως όλα αυτά δεν ήταν αρκετά, καθώς τρεις ημέρες αργότερα, υπάρχει ακόμη και η ευκαιρία της Cyber Monday για φθηνές αγορές που γίνονται αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου.

Έτσι, συνολικά ο Νοέμβριος θα μπορούσε να θεωρηθεί ο μεγάλος μήνας των εκπτώσεων στη Θεσσαλονίκη, αφού με μία σύντομη βόλτα στην κεντρική αγορά της πόλης, ο καθένας μπορεί να παρατηρήσει πως σχεδόν σε όλα καταστήματα τα περισσότερα είδη είναι στην μισή τιμή, αλλά και λιγότερο.

Σε γνωστές μεγάλες αλυσίδες με ηλεκτρονικά είδη στην Τσιμισκή, οι εκπτώσεις αγγίζουν έως και το 70% σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων, κυρίως στα ετοιμοπαράδωτα, τα οποία μεταξύ άλλων είναι τα ηλεκτρονικά ρολόγια smart watch, οι τηλεοράσεις με έκπτωση μέχρι και 60%, αλλά και παλαιότερα μοντέλα σε κινητά τηλέφωνα, τα οποία φαίνεται να προσελκύουν κυρίως τους νέους.

Αρκετοί καταστηματάρχες ρούχων αναφέρουν πως οι εκπτώσεις τους έχουν ήδη ξεκινήσει τρεις εβδομάδες νωρίτερα, οπότε δεν θα αλλάξουν την Black Friday, αφού ακόμη και τώρα οι προσφορές φτάνουν το 50-60% σε όλα τα είδη, ενώ σε άλλα μαγαζιά ένδυσης επιλέγουν μόνο συγκεκριμένα προϊόντα.

«Δεν μπορούμε να αλλάξουμε πάλι τις τιμές μας γιατί ήδη είναι πάρα πολύ χαμηλές, κάπως πρέπει να διατηρήσουμε την επιχείρησή μας» αναφέρει στο ThessToday.gr, ιδιοκτήτης καταστήματος με είδη υποδημάτων, ενώ πρόσθεσε πως σχεδόν όλα τα προϊόντα αυτή τη στιγμή μπορούμε 20-30 ευρώ. «Έχουμε καταντήσει να κάνουμε εκπτώσεις σχεδόν όλο τον χρόνο, για να καταφέρουμε να συνεχίσουμε και εμείς την καθημερινότητά μας».

Αξίζει να σημειωθεί πως έπειτα από αρκετές αναβολές, τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, ωστόσο δεν θα ακολουθήσουν όλοι οι ιδιοκτήτες το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Όπως δήλωσαν στο ThessToday.gr κάποιοι από αυτούς δεν γνωρίζουν ακόμη εάν θα ανεβάσουν τα ρολά τους και την Κυριακή, καθώς πιστεύουν πως δεν θα υπάρξουν περισσότερες αγορές από αυτές που θα γίνουν της προηγμένες ημέρες. Μία μερίδα άλλων ιδιοκτητών, ανέφερε πως το άνοιγμα του μαγαζιού τους θα εξαρτηθεί από το πόσο καλά θα πάει η Black Friday.

Οι αγορές των καταναλωτών το 2021 την Black Friday

Και για το 2021, όπως και σχεδόν κάθε χρόνο, την τιμητική της είχε η τεχνολογία, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές επέλεξαν να αγοράσουν smartphones, gaming κονσόλες, laptop, bluetooth συσκευές ήχου, tablets και υπολογιστές.

Σε συντριπτικό ποσοστό 50%, από την κατηγορία των οικιακών συσκευών, υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για αγορά πλυντηρίου.

Παράλληλα, σύμφωνα με την ομάδα Business Intelligence της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αγορών Skroutz, οι «τοπ 10» κατηγορίες που επισκέφθηκαν οι χρήστες, σύμφωνα με την κίνηση μέσω της πλατφόρμας και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων είναι οι εξής:

1. Κινητά Τηλέφωνα (π.χ. iPhone, Xiaomi)

2. Sneakers

3. Τηλεοράσεις

4. Ανδρικά Μπουφάν

5. Laptops

6. Smartwatches

7. Αθλητικά Παπούτσια

8. Bluetooth Handsfree

9. Ανδρικά Φούτερ

10. Θήκες Κινητών