Αύξηση κατά 5% από πέρσι παρουσίασε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου) του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.
Ειδικότερα, ο τζίρος ανήλθε στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ η αύξηση, σύμφωνα με την IRI, σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης.
Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος «έτρεξε» με +10% σε αξία και οριακά αρνητικός σε όγκους -0,6%, ωστόσο η τελευταία εβδομάδα (κλείσιμο 30/10) παρουσίασε απότομη πτώση(-4,8%).
Τα στοιχεία του δεκαμήνου δείχνουν ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 16,1% στο δεκάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 13,9%.
Μεγαλύτερη αύξηση στα συσκευασμένα
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο δεκάμηνο αυξήθηκε 5,4%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 3,2% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 1,2%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,8%.
Αύξηση όγκου πωλήσεων σε τρεις κατηγορίες
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,4%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (1,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,4%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,4%).
Που «είδαμε» τις μεγαλύτερες αυξήσεις
Επισημαίνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).
Στα πολύ μικρά καταστήματα η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου
Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα πολύ μικρά καταστήματα, έως 400 τ.μ. καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στο δεκάμηνο (10,4%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 13,6%. Ο τζίρος στα υπερμάρκετ (καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ.) έχει αυξηθεί κατά 6,2%, με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 14,2%. Κατά 4,1% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.), με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 34,1%, ενώ η μικρότερη αύξηση, 2,5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 38,1% του συνολικού τζίρου.
Η προστασία της φυσιογνωμίας και των μικτών χρήσεων στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας διασφαλίζεται, μετά από απόφαση που έλαβε σήμερα…
Η Κυπριακή Δημοκρατία είναι κράτος μέλος του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας και εκλέγεται σε πολύ ψηλή θέση από την ολομέλεια του…
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΑΑΔΕ, οι βεβαιωμένες οφειλές προς την εφορία που πληρώνονται μέσω e-banking θα περνούν στο σύστημα…
Η δημόσια διοίκηση θα βρεθεί στο επίκεντρο του αυριανού υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο συνεδριάζει στις 11:00 υπό την ηγεσία του…
Η ένοπλη επίθεση εναντίον του μεγαλύτερου τηλεοπτικού σταθμού της χώρας «Top Channel» έχει προκαλέσει αντιδράσεις στον πολιτικό και δημοσιογραφικό κόσμο της Αλβανίας. Κατά…
Στην εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο της Αθήνας έχει προχωρήσει η ΕΛΑΣ λόγω συγκέντρωσης διαμαρτυρίας που πραγματοποιούν έξω από την…