Πρόστιμο 250.000 ευρώ στο Mobilepoint.gr μετά από καταγγελίες

Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε στην επιχείρηση με την επωνυμία “Mobilepoint.gr” χρηματικό πρόστιμο συνολικού ποσού διακοσίων πενήντα χιλιάδων ευρώ (250.000€), κατόπιν σχετικής επιστολής που απέστειλαν η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση”, λόγω μεγάλου αριθμού έγγραφων και τηλεφωνικών παραπόνων-καταγγελιών που έλαβαν από καταναλωτές για την εν λόγω εταιρία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στην έρευνα των καταγγελιών από την ΕΚΠΟΙΖΩ και την ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση”, επισημάνθηκαν πλήθος παραβάσεων της εταιρείας και ελήφθησαν υπόψη, ο μεγάλος αριθμός των καταγγελιών, ο αυξημένος κίνδυνος παραπλάνησης και πρόσκλησης ζημίας στους καταναλωτές, καθώς και το οικονομικό όφελος που επεδίωξε η ως άνω εταιρεία σε βάρος τους. Οι καταναλωτές αισθάνονταν αβοήθητοι και παραπλανημένοι λόγω των παρελκυστικών και παράνομων πρακτικών της εταιρείας.

Συγκεκριμένα οι καταγγελίες αφορούσαν παραγγελίες, στις οποίες είχαν προβεί οι καταναλωτές μέσω διαδικτύου για την αγορά προϊόντων τεχνολογίας (όπως κινητά τηλέφωνα, tablet, laptop, τηλεόραση, ψυγείο..), σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές των καταναλωτών και της ΕΚΠΟΙΖΩ η επικοινωνία με την εταιρεία ήταν ανέφικτη, με αποτέλεσμα να μην παραλάβουν ποτέ τα προϊόντα που είχαν παραγγείλει και προπληρώσει, όπως επίσης και την επιστροφή των χρημάτων τους, ασκώντας το δικαίωμα  υπαναχώρησης.

Τα παραπάνω συνιστούν παράβαση της νομοθεσίας περί καταναλωτή (ν. 2251/1994) και συγκεκριμένα:

  • της μη παράδοσης των προϊόντων,
  • της μη επιστροφής χρημάτων αμέσως μετά την καταγγελία της σύμβασης,
  • τις εσφαλμένες πληροφορίες αναφορικά με την παράδοση των προϊόντων,
  • την παραπλάνηση ως προς την έκταση των δεσμεύσεων του προμηθευτή και
  • την ανακριβή ενημέρωση καταναλωτών ως προς το δικαίωμα υπαναχώρησης από σύμβαση από απόσταση

Η ΕΚΠΟΙΖΩ, αλλά και όλες οι Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” θεωρούν ότι η επιβολή προστίμου από τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή στην Mobilepoint.gr κινείται στη σωστή κατεύθυνση, ως προς την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Οι παραβατικές συμπεριφορές πρέπει να τιμωρούνται άμεσα και αποτελεσματικά, ώστε να προστατεύονται τα δικαιώματά των καταναλωτών και να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Είναι απαραίτητη η συμμόρφωση των εταιρειών που δεν σέβονται και δεν τηρούν τη νομοθεσία και δεν διαφυλάσσουν την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι πολύ προσεκτικοί στις διαδικτυακές τους αγορές. Για περισσότερες πληροφορίες και ενημέρωση για τα θέματα των διαδικτυακών αγορών και τα δικαιώματα των καταναλωτών μπορούν να ανατρέξουν στην ιστοσελίδα της πατώντας εδώ.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΡΟΣΤΙΜΟ, ΜΑΜΟΥΘ, MOBILEPOINT, ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!