Nέοι δασμοί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ (παραδείγματα)

Ξεκαθάρισε το τοπίο σχετικά με τις αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στα οποία ευνοημένα είναι εκείνα της τελευταίας 2ετίας!

Ειδικότερα όπως αναγράφει το άρθρο 4 του νομοσχεδίου του ΥΠΟΙΚ που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1 Σεπτεμβρίου 2018 και έπειτα δεν προσαυξάνεται ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης αλλά παραμένει ο ίδιος με εκείνους που έχουν τα αντίστοιχα καινούρια ΙΧ απομειωμένοι λόγω ετών, χιλιομέτρων και εκπομπών CO2.

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 και έχουν 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως 31 Αυγούστου 2018 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 50%.

Ιδού οι νέοι δασμοί στα αυτοκίνητα

Όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 6 και Euro5b με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης έως και 31 Αυγούστου του 2015 τότε οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται σε ποσοστό 100%.

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5a με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης έως 31 Δεκεμβρίου 2012 οι συντελεστές προσαυξάνονται κατά 200%.

Επίσης οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης προσαυξάνονται κατά 200% και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro4 ή και παλαιότερες ωστόσο στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιβάλλεται Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 4.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 ενώ θα απαγορευθεί η εισαγωγή των οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 ή και παλαιότερες.

Για παράδειγμα σε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2012 και Αξία Λιανικής προ Φόρων 10.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι χάτσμπακ με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 300 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού που περιλαμβάνει τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 77 ευρώ.

Ωστόσο υπάρχει επιβάρυνση 200%  στους συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης οπότε το κόστος εκτελωνισμού αγγίζει τα 231 ευρώ!

Σε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2012 και Αξία Λιανικής προ Φόρων 13.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι σεντάν με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 277 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού που περιλαμβάνει τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 106 ευρώ.

Επειδή όμως το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρύνεται με 200% τότε το κόστος εκτελωνισμού αγγίζει τα 318 ευρώ!

Σε άλλο εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2010 και Αξία Λιανικής προ Φόρων 18.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι σεντάν με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 1.235 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού με τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 292 ευρώ.

Επειδή όμως το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρύνεται με 200% τότε το κόστος εκτελωνισμού αγγίζει τα 876 ευρώ!

Σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2012 και Αξία Λιανικής προ Φόρων 18.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι σεντάν με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 1.534 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού με τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 381 ευρώ.

Όμως το Τέλος Ταξινόμησης επιβαρύνεται με 200% τότε το κόστος εκτελωνισμού αγγίζει τα 1.143 ευρώ!

Σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Euro5 (το οποίο όμως φορολογείται στο Τελωνείο ως Euro4) με πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας τον Ιούνιο 2012 και Αξία Λιανικής προ Φόρων 22.000 ευρώ το οποίο έχει διανύσει 145.000 χλμ., εκπέμπει 135 γρ. CO2 και είναι σεντάν με το σημερινό τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο κάτοχός του θα πληρώσει στο τελωνείο 2.813 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού με τις κλιμακωτές χρεώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης το κόστος μειώνεται στα 876 ευρώ.

Ωστόσο υπάρχει επιβάρυνση 200%  στους συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης οπότε το κόστος εκτελωνισμού αγγίζει τα 1.752 ευρώ.

Πηγή newsauto.gr

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ, ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΝΕΟΙ ΔΑΣΜΟΙ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!