νέα-παράταση-στον-διαγωνισμό-για-την-ι-107276
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 17.06.2016 | 09:31

Νέα παράταση στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Νέα παράταση, πέρα της 22α Ιουνίου, η οποία έχει οριστεί ως η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), σχεδιάζει η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με την ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ίσως και σήμερα να συνεδριάσει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να αποφασίσει την παράταση της διαδικασίας για τις αρχές Ιουλίου, με ενδεχόμενο τον καθορισμό κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για τις 5 ή 6 Ιουλίου. Η διαδικασία εξελίσσεται σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, με τον διαγωνισμό να έχει παραταθεί έως τώρα πέντε φορές τους τελευταίους επτά μήνες. Το ενδιαφέρον πάντως από τους τρεις ενδιαφερόμενους σε ό,τι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ενεργό. Την περασμένη εβδομάδα στελέχη της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane (Trenitalia) συναντήθηκαν με εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ για να ενημερωθούν για τα μεγέθη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ενδιαφέρον που μέλλει να φανεί εάν θα μετατραπεί σε δεσμευτικές προσφορές, εμφανίζουν και η ρωσική RZD αλλά και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Παράλληλα, ο γαλλικός όμιλος Alstom και η γερμανική Siemens ενδιαφέρονται για την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Πάντως τα «αγκάθια» της ιδιωτικοποίησης είναι πολλά και γίνονται μέρα-μέρα μεγαλύτερα. Το κυριότερο είναι η μη υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων μεταξύ των δύο εταιρειών, ενώ «αγκάθι» για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι και η συντήρηση του δικτύου, καθώς δεν δίνονται εγγυήσεις στους επενδυτές για τις υποδομές και τη λειτουργία τους.

Επιπλέον, το ύψος των χρεών που έχει φτάσει σε ύψη κάποιων δισ. ευρώ, το θέμα με τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που έλαβε από το Δημόσιο από το 2007 (χρονιά απόσχισης από τον ΟΣΕ) έως και το 2009, αλλά και οι διεκδικήσεις τρίτων έναντι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργούν πολλά προβλήματα στις διαδικασίες.

Πάντως, εάν ο διαγωνισμός κηρυχθεί άγονος, παράγοντες της αγοράς, δεν αποκλείουν ως λύση να επιβληθεί από τους δανειστές, η εκκαθάριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς οι επιβαρύνσεις στο χρέος είναι μεγάλες από τη λειτουργία των εταιρειών.