μαρίνες-στα-λιμάνια-και-τις-μαρίνες-το-68378
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 09.01.2017 | 14:05

Μαρίνες: Στα λιμάνια και τις μαρίνες το ενδιαφέρον για ιδιωτικοποιήσεις το 2017

Με την προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων στις μαρίνες ξεκινά το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων του 2017 που έχει ως στόχο να βάλει στην «απύθμενη δεξαμενή» του κρατικού χρέους 2,6 δισ. ευρώ. Με δεδομένες τις συνθήκες ο στόχος θεωρείται υπερβολικά φιλόδοξος, καθώς καθ’ όλη την πενταετία 2011-2016 εισπράχθηκαν 3,4 δισ. ευρώ με πωλήσεις σημαντικών περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου (14 περιφερειακά αεροδρόμια, ΟΛΠ). Το 2017, πάντως, προβλέπεται να εγγραφούν 300.000.000 ευρώ από την πρώτη δόση του Ελληνικού (εφόσον προχωρήσει η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την εκτέλεση της ιδιωτικοποίησης), και την πώληση του ΟΛΘ (κατάθεση δεσμευτικών προσφορών στις 14 Φεβρουαρίου)

Έτσι την ερχόμενη Πέμπτη 12 Ιανουαρίου λήγει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών σχετικά με την παραχώρηση της μαρίνας Πύλου για 40 έτη. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη εδώ και καιρό και είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον τόσο από την TEMES του ομίλου Κωνσταντακόπουλου όσο και από την Άκτωρ.

Επίσης στις 3 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί να γίνει και η νέα διεθνής πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της μαρίνας του Αλίμου, της μεγαλύτερης μαρίνας στη Βαλκανική με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Ο προηγούμενος διαγωνισμός έληξε άκαρπος, καθώς ο τότε σχεδιασμός προέβλεπε παραχωρήσεις μικρότερων μαρινών με μορφή cluster. Μαζί με τον Άλιμο είχαν μπει κι άλλες εγκαταστάσεις με λιγότερη εμπορική σημασία. Μόνο για τον Αλιμο 11 επιχειρηματικά σχήματα είχαν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον, μεταξύ των οποίων σχήμα της Dogus με τη Lamda Development, η κοινοπραξία Azimut – Benetti, η Global Liman Isltemeleri, η Ατεσε, η J&P Αβαξ, η Πόρτο Καρράς, η Envitec, η Archirodon και η Ακτωρ.

Παράλληλα, λίγες εβδομάδες μετά τη δημοσιοποίηση των αυξημένων εσόδων που είχαν το 2016 τα περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν υπό τη μορφή των ανωνύμων εταιρειών, ενδιαφέρον καταγράφεται για την τύχη τους (π.χ. Αλεξανδρούπολη, όπου σχεδιάζεται τερματικός σταθμός LNG, Ηράκλειο, Μύκονος κτλ). Σημειώνεται ότι εξετάζεται παράλληλα εάν θα ενταχθούν στο υπερταμείο (ΕΕΣΠ ΑΕ) ή στο “πακέτο Γιούνκερ”.