κρουαζιέρα-στα-65-ευρώ-η-μέση-δαπάνη-ανά-125192
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 20.05.2019 | 18:12

Κρουαζιέρα: Στα 65 ευρώ η μέση δαπάνη ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιμάνι

Θετικές αναμένεται να είναι φέτος οι προοπτικές της κρουαζιέρας για την Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι φέτος προγραμματίζονται περισσότερες προσεγγίσεις σε λιμάνια βοηθούντος και του γεγονότος ότι έχει ανοίξει η αγορά της Ανατολικής Μεσογείου και δη της Τουρκίας. Πιο συγκεκριμένα αύξηση 7,5% αναμένεται να παρουσιάσουν οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια το 2019, σε σύγκριση με το 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζερόπλοων & Φορέων Ναυτιλίας (EEKΦN). Ενδεικτικό του κλίματος είναι ότι Disney Cruise Line επιστρέφει το 2020 στην περιοχή με δρομολόγια.

Ήδη από πέρυσι καταγράφεται μια πιο θετική εικόνα σύμφωνα με όσα ανέφερε κατά τη συνέντευξη για την παρουσίαση του Posidonia Sea Tourism Forum 2019 η κα Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπος Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, CLIA. «Τα οικονομικά οφέλη της βιομηχανίας είναι τεράστια. Με βάση τα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατομμύρια επιβατοεπισκέψεις  κρουαζιέρας που απέφεραν περίπου μισό δις έσοδα στη χώρα. Οι καταναλώσεις των επιβατών κρουαζιέρας σταθερά αυξάνουν και, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, έχουν φτάσει τα €65 ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιμάνι και τα διπλάσια, €139, σε κάθε λιμάνι επιβίβασης» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Ο στόχος μας τώρα είναι η επέκταση της περιόδου που ήδη έχει αρχίσει με σκοπό να φτάσουμε το full year operation. Για να το καταφέρουμε όμως αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους, ώστε όχι μόνο να βελτιωθούν οι υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις, αλλά να υπάρξει και μία ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Το Cruise & Stay πρόγραμμα, αλλά και το Short Cruising σε διάφορες περιοχές με πιθανούς λιμένες εκκίνησης εκτός του Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση» ανέφερε στην ίδια συνέντευξη τύπου ο ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρος Κόντες.

Συνολικά ο θαλάσσιος τουρισμός δίνει μεγάλη ώθηση στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία. Σύμφωνα με όσα είπε ο Γιώργος Σπ. Αλεξανδράτος, Β’ Αντιπρόεδρος, Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος,  η συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού ανέρχεται στα 6 δισεκ. ευρώ κάτι που υποδηλώνει τη σημασία και την ανάγκη στήριξής του από όλους.

Συνολικά το κύμα των πρόσφατων εξελίξεων που ευνοούν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο θα είναι το κύριο θέμα συζήτησης των συνολικά 11 διασκέψεων και σεμιναρίων που έχουν προγραμματιστεί για τη διάρκεια του διήμερου Posidonia Sea Tourism Forum 2019. Μεταξύ των βασικών θεμάτων που θα συζητηθούν είναι η επανένταξη των τουρκικών λιμανιών στα δρομολόγια των μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας και η αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και η επιστροφή της Disney Cruise Line.

Posidonia Sea Tourism Forum 2019

Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Βώκο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.: «Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας παγκόσμιου κύρους είναι ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν από τους τουλάχιστον πενήντα ειδικούς της παγκόσμιας βιομηχανίας, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις για πληθώρα θεμάτων, όπως οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις ελληνικών λιμανιών και τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η σταδιακή επιστροφή της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή».

Επίσης, στη διάρκεια του Φόρουμ θα τεθούν επί τάπητος οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.

«Για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποτελεί  πάγια θέση, ότι ο θαλάσσιος τουρισμός πρέπει να αναπτύσσεται στο πλαίσιο του νόμου, της προστασίας της ναυτικής εργασίας και φυσικά του θαλάσσιου πλούτου και περιβάλλοντος» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαμπρίδης. Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού, κ. Γεώργιος Τζιάλλας, δήλωσε: «Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτέλεσε στρατηγική μας επιλογή και ο αναπτυξιακός μας σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια στοχεύει στη βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο homeporting. Εκδώσαμε τα πρώτα στην Ελλάδα Προεδρικά Διατάγματα (Χίου, Αλίμου και Πύλου)  για την έγκριση χωροθέτησης μαρινών μεσαίου και μεγάλου μεγέθους σε περιοχές υπό ειδικό χωροταξικό καθεστώς προστασίας. Με τη διαχείριση κρίσης που ακολουθήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και στρατηγικές κινήσεις μας, καταφέραμε να συγκρατήσουμε τα μερίδιά μας στην κρουαζιέρα από τις  γεωπολιτικές εξελίξεις σε γειτονικούς προορισμούς, που επηρέασαν τα προγράμματα των διεθνών ομίλων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

Συντάκτης: Γιώργος Αλεξάκης