Η μεγάλη ανατροπή με τον Σκλαβενίτη -Ποιους «τελείωσε»

Την ενίσχυση των συγκεντρωτικών τάσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο, αλλά και την ανάδειξη νέων παικτών από τα υψηλά και τα μεσαία –με όρους μεγέθους– κλιμάκια της κατηγορίας καταδεικνύει το ετήσιο «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2018», που είδε πριν από λίγες μέρες το φως της δημοσιότητας.

Η φετινή έκδοση, η οποία αντλεί στοιχεία από τους ισολογισμούς 36 επιχειρήσεων για το 2017, αποτυπώνει επίσης την αλλαγή σκυτάλης στην κορυφή του κλάδου, με τον Σκλαβενίτη να προσπερνά, όπως αναμενόταν άλλωστε, την ΑΒ Βασιλόπουλος, εφόσον στις πωλήσεις της «Σκλαβενίτης Ι. & Σ. ΑΕΕ» προστίθενται και εκείνες τόσο της «Χαλκιαδάκης ΑΕ» όσο και της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ» εταιρείας, η οποία λειτουργεί το δίκτυο της πρώην Μαρινόπουλος. Σε εταιρικό επίπεδο βέβαια –με την ανάλυση να γίνεται βάσει εταιρικών και όχι ενοποιημένων ισολογισμών– η ελληνική θυγατρική της Delhaize εμφανίζεται να διατηρεί την πρώτη θέση.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα πάντα με το φετινό «Πανόραμα», ο κύκλος εργασιών των σούπερ μάρκετ το 2017 διαμορφώθηκε στα 8,37 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 7,5% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Αξίζει να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το 2016 ο τζίρος των αλυσίδων είχε αυξηθεί κατά 14,97% σε σύγκριση με το 2015, φτάνοντας τα 7,59 δισ. ευρώ.

Οι δέκα μεγαλύτεροι λιανέμποροι της χώρας είχαν το 2017 αθροιστικές πωλήσεις 7,98 δισ. ευρώ, νούμερο που αντιστοιχεί σε πάνω από το 90% της συνολικής αγοράς, όταν το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν 88,68%. Παράλληλα, αύξησαν τους τζίρους τους με ελαφρώς υψηλότερους ρυθμούς σε σύγκριση με το σύνολο του κλάδου (8,93% έναντι 7,515%), φαινόμενο που είχε καταγραφεί και στο περυσινό «Πανόραμα» (15,14% έναντι 14,97%).

Κερδισμένοι και χαμένοι
Εκτός από τον Σκλαβενίτη, στους κερδισμένους της περυσινής χρονιάς σε επίπεδο μεριδίων ανήκουν τόσο η ΜΕΤΡΟ του ομίλου Παντελιάδη, η οποία αύξησε κατά 6,1% τις πωλήσεις της όσο και η Μarket In που πέτυχε αύξηση 9,39%. Η πλέον εντυπωσιακή επίδοση, ωστόσο, ανήκει στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία, μετά τις εξαγορές των ΥΠΕΡ Γρηγοριάδη και CRM Αριάδνη (στις οποίες φέτος προστέθηκε και η Αριάδνη), είδε τον τζίρο της να αυξάνεται σχεδόν κατά 21% (20,98%), με αποτέλεσμα να βρίσκεται πλέον στην ένατη θέση της λίστας. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το +15,2% που πέτυχε η μυκονιάτικη αλυσίδα Φλώρα («Ι.& Φ. Κονταράτου ΑΕ»), η οποία λειτουργεί τρία καταστήματα με ιδιαίτερα πρωτότυπο concept στο «νησί των ανέμων». Σημαντική (+8,75%) ήταν και η ενίσχυση της θέσης της αχαϊκής Ανδρικόπουλος, ενώ ελαφρώς ανοδικά κινήθηκαν οι Bazaar και ΣΥΝ.ΚΑ. (1,70% και 1,93% αντίστοιχα).

Στον αντίποδα, πιέσεις δέχτηκαν τα μεγέθη του Μασούτη, ο οποίος κατέγραψε απώλεια τζίρου σχεδόν 4,9%, ωστόσο, φέτος αναμένεται να εμφανιστεί ενισχυμένος μετά την εξαγορά της Προμηθευτικής, η οποία το 2017 αύξησε τον δικό της κύκλο εργασιών κατά 5,4%. Απώλειες που άγγιξαν το 7% και το 5,3% είχαν επίσης η Πέντε και MART Cash & Carry, όμως τη μεγαλύτερη πτώση, σχεδόν 12%, σημείωσε ο κύκλος εργασιών της ΟΚ Αnytime Market. Τις δυνάμεις του, τέλος, φαίνεται ότι κατάφερε να κρατήσει ο Θανόπουλος που κατέγραψε οριακή πτώση 0,18% στον κύκλο εργασιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα συνολικά στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνεται η Lidl (σ.σ. από ιδρύσεώς της δεν λειτουργεί υπό καθεστώς ΑΕ και δεν δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις), ο κύκλος εργασιών της οποίας εκτιμάται μεταξύ 1,4 και 1,5 δισ. ευρώ, νούμερο που την κατατάσσει στην τρίτη θέση της αγοράς. Πηγή: ypaithros.gr

 

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ, ΑΝΑΤΡΟΠΗ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!