black-friday-μείωση-πωλήσεων-σε-online-σουπερμάρκετ-κ-762433
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 30.11.2021 | 14:25

Black Friday: Μείωση πωλήσεων σε online σουπερμάρκετ και φαρμακεία

Άλλη μία Black Friday πέρασε με τα περισσότερα καταστήματα να καταγράφουν αύξηση στις πωλήσεις τους. Παρόλα αυτά τα online φαρμακεία και τα σουπερμάρκετ κατέγραψαν μείωση πωλήσεων την συγκεκριμένη μέρα.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις στις δύο κατηγορίες online καταστημάτων κατέγραψαν αρνητικό μονοψήφιο ποσοστό σε σχέση με το 2020. Βέβαια, θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι πέρσι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω του lockdown. Αν βέβαια το συγκρίνει κανείς με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές σημειώθηκε αύξηση 115% και 27% αντίστοιχα στην αξία των online αγορών σε σχέση με τη μέση αξία των προηγούμενων τριών Παρασκευών του Νοεμβρίου.

Σούπερ Μάρκετ: Έτσι θα λειτουργήσουν Μασούτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market έως 6/9

Το ρεκόρ του 2020

Στην  περσινή Black Friday (27 Νοεμβρίου 2020), εκτοξεύτηκαν  οι ηλεκτρονικές παραγγελίες για καταναλωτικά αγαθά. Πέρσι, την ημέρα της Black Friday πραγματοποιήθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline σουπερμάρκετ, μετά από την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν την έναρξη του 2ου lockdown. Επίσης, η περσινή Black Friday αποτέλεσε ρεκόρ για την ημερήσια δαπάνη, που πραγματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα online φαρμακεία.

Συγκεκριμένα, κατά 319% εκτοξεύτηκε η αξία στις οnline αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα σουπερμάρκετ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ταυτόχρονα, με 103% “έτρεξαν” οι online αγορές από τα φαρμακεία το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020. Η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου έδειξε, μάλιστα, επιπλέον άνοδο με 26% στα online σουπερμάρκετ και +104% στα online φαρμακεία σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020.

Τι αγόρασαν οι Έλληνες

Σύμφωνα με τα στοιχεία, που καταγράφηκαν σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group, φέτος στη διάρκεια της Black Friday, πέντε κατηγορίες είχαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online φαρμακεία: ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+209%), κρέμες αντιγήρανσης (+164%), προϊόντα περιποίησης ματιών (+156%), προϊόντα καθαρισμού προσώπου (+149%) και οι ανοιχτές πάνες (+138%).

Αντίστοιχα στα online σουπερμάρκετ σημειώθηκε σαφής προτίμηση στα κόκκινα κρασιά (+116%), στα ουίσκι (+115%), στη βότκα (+99%), στα ροζέ κρασιά (+91%), και στα λευκά κρασιά (+82%).

Ο online καταναλωτής φαίνεται να προσθέτει και περισσότερα προϊόντα στις αγορές της Black Friday καθότι η μέση παραγγελία στο online φαρμακείο είχε αξία €44,80 και εμπεριείχε 5,1 τεμάχια. Η αντίστοιχη επίδοση τις προηγούμενες τρεις Παρασκευές του Νοεμβρίου του 2021 ήταν €43,10 με 4,8 τεμάχια.

Το μέσο καλάθι στα online σουπερμάρκετ είχε αξία €81,50 και εμπεριείχε 36,8 τεμάχια συγκριτικά με €75,50 και 35,9 τεμάχια τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου.

Tags: