Categories: Οικονομία

Black Friday: Ικανοποίηση για 6 στις 10 επιχειρήσεις από τις φετινές εκπτώσεις

Η Black Friday πέρασε και πλέον γίνεται η… αποτίμηση. Έρευνα της ΕΣΕΕ δείχνει ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις συμμετείχαν στις φετινές εκπτώσεις.

Και όχι μόνο συμμετείχαν περισσότερες επιχειρήσεις αλλά το 60% δηλώνουν και ικανοποιημένες από την κίνηση της αγοράς την Black Friday. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της ΕΣΕΕ με θέμα: Εκτιμήσεις για τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της «Black Friday 2022».

Είναι αξιοσημείωτο ότι καταγράφεται ενίσχυση του φυσικού καταστήματος, καθώς φαίνεται ότι οι καταναλωτές παρουσιάζουν μια έντονη τάση επανασύνδεσής τους με τις φυσικές αγορές μετά τη πανδημία.

Όπως σημειώνεται στα συμπεράσματα της έρευνας «η αυξημένη επισκεψιμότητα της Black Friday αφήνει μια επίγευση ικανοποίησης στους εμπόρους αλλά και ανοικτές προκλήσεις για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα».

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, για έβδομη χρονιά, διερεύνησε τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στη «Black Friday» και αξιολόγησε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, πραγματοποιώντας έρευνα σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 254 επιχειρήσεων των κλάδων που πραγματοποιούν εκπτώσεις.

Όπως προκύπτει:

– Στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» συμμετείχαν οι περισσότερες των επιχειρήσεων (61%), ποσοστό που ενισχύεται ελαφρώς σε σχέση με πέρυσι, οπότε και είχε συμμετάσχει το 56% των επιχειρήσεων.

– Η πρόθεση των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους στην πρακτική της «Black Friday» υπαγορεύεται ουσιαστικά από την πολιτική των μεγάλων αλυσίδων λιανικής, οι οποίες έχουν αναπόφευκτα επιβάλει αυτήν την ενέργεια ως θεσμό.

– Οι μισές (49%) επιχειρήσεις πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week»

– Σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις (62%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%, ενώ για 1 στις 3 επιχειρήσεις (34%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 21% και 30%.

– Σε γενικές γραμμές, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς για σχεδόν 6 στις 10 καταγράφηκε μέτριος/ υψηλός βαθμός ικανοποίησης.

– Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και σε επίπεδο ικανοποίησης των επιχειρήσεων αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αφού 6 στις δέκα επιχειρήσεις δήλωσε μέτρια/ πολύ ικανοποιημένη. Το στοιχείο αυτό αποτελεί ένδειξη ότι δεν υπήρξε ουσιαστική απόκλιση μεταξύ επισκεψιμότητας καταστημάτων και υλοποίησης αγορών.

– Σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις προχώρησαν σε γενικευμένες εκπτώσεις, σε όλα δηλαδή τα εμπορεύματα, σε αντίθεση με αρκετές αλυσίδες και διαδικτυακά καταστήματα τα οποία υιοθέτησαν επιλεκτικές εκπτώσεις, σε συγκεκριμένες κατηγορίες/ εύρος προϊόντων.

– Μία στις τρεις επιχειρήσεις θεωρεί πως ο κύκλος εργασιών της το φθινόπωρο του 2022 διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2021. Ωστόσο, σημαντικό ποσοστό κατέγραψε επιδείνωση των πωλήσεων.

– Παρά το γεγονός ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν είναι έντασης ενέργειας, παρατηρείται σημαντική επιδείνωση στις αρνητικές επιπτώσεις.. Ειδικότερα, 8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν πολύ/ πάρα πολύ από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας, ενώ σε αντίστοιχη μέτρηση των θερινών εκπτώσεων, μόλις τρεις μήνες πριν, στον ίδιο υψηλό βαθμό είχαν επηρεαστεί 7 στις 10.

– Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις καταγράφουν αυξήσεις στο λειτουργικό κόστους έως 20%, επιβάρυνση που θεωρείται χαμηλότερη συγκριτικά με άλλους κλάδους. Φυσικά, μια τέτοια επιβάρυνση, εν μέσω τέτοιας έντονης αβεβαιότητας και ρευστότητας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ότι αμφισβητεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, παρά την κρατική υποστήριξη.

– Το κόστος των προμηθευτών διατηρήθηκε σε σχετικά πιο συγκρατημένα επίπεδα αναφορικά με το λειτουργικό κόστος, καθώς πολλοί επιχειρηματίες φρόντισαν να διαπραγματευτούν εγκαίρως τις τιμές, πριν την κορύφωση της κρίσης ενέργειας.

– Παρά την ενεργειακή κρίση και την ακόλουθη επιδείνωση των προσδοκιών, καταγράφεται μια ενίσχυση του φυσικού καταστήματος, καθώς οι καταναλωτές παρουσιάζουν μια έντονη τάση επανασύνδεσής τους με τις φυσικές αγορές μετά τη πανδημία

– Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στη «Cyber Monday» εξαιτίας και της σχετικά χαμηλού επιπέδου ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων. Το εύρημα αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την ενδυνάμωση του ψηφιακού μετασχηματισμού, κυρίως των micro επιχειρήσεων, οι οποίες ουσιαστικά αποκλείονται από σχετικά ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης.

Ως επικρατέστερη προωθητική ενέργεια οι επιχειρήσεις επέλεξαν τη διαφήμιση στη βιτρίνα του καταστήματος και ακολούθησαν τα μηνύματα στα social media της επιχείρησης.

Comments are closed.


Recent Posts

Βρετανία: 30 χρόνια κάθειρξη για πρώην αστυνομικό για σεξουαλικές επιθέσεις

Σε κάθειρξη τουλάχιστον 30 ετών καταδικάστηκε σήμερα πρώην αστυνομικός του Λονδίνου για «σειρά βίαιων σεξουαλικών επιθέσεων» σε βάρος γυναικών. Ειδικότερα,…

3 λεπτά ago

ΕΟΔΥ: Να πληρωθούν όλοι οι εργαζόμενοι για τις 6/2 απαιτεί το Σωματείο τους

Να πληρωθούν όλοι οι εργαζόμενοι στον ΕΟΔΥ για χθες, σύμφωνα με ανακοίνωση του Σωματείου τους. Όπως υποστηρίζουν σε σχετική ανακοίνωση,…

9 λεπτά ago

Σπίρτζης κατά Θεοδωρικάκου: «Απαντήστε για τη Greek Mafia ή παραιτηθείτε»

Ανακοίνωση κατά του υπουργού Προστασίας του Πολίτη εξέδωσε ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χρήστος Σπίρτζης. «Με το καλό… Θα…

16 λεπτά ago

Τουρκία-σεισμός: Νεκρός ο τερματοφύλακας της Μαλάτιασπορ

Ο τερματοφύλακας της Μαλάτιασπορ, Αχμέτ Εγιούπ Τουρκασλάν, εντοπίστηκε νεκρός στα συντρίμμια κτιρίου που κατέρρευσε στην Τουρκία, εξαιτίας του φονικού σεισμού…

26 λεπτά ago

Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός 1-3: Σούπερ «τριφύλλι»! Φουλ για τελικό στο Challenge Cup

Ο Παναθηναϊκός, έχοντας τον Γίρι Κόβαρ σε σεληνιασμένη κατάσταση, επικράτησε 3-1 σετ του Ολυμπιακού στο κλειστό του Ρέντη και πήρε…

29 λεπτά ago

Τουρκία: Το μωρό που γεννήθηκε στα ερείπια του φονικού σεισμού

Στην ασφάλεια της θερμοκοιτίδας και με τους ειδικούς να του παρέχουν τη μέγιστη δυνατή φροντίδα, βρίσκεται πλέον το μωρό που…

36 λεπτά ago