απόφαση-ααδε-για-υποβολή-δηλώσεων-ε9-κα-323245
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 24.06.2021 | 13:12

Απόφαση ΑΑΔΕ για υποβολή δηλώσεων Ε9 και έκδοση ΕΝΦΙΑ

Με την απόφαση 1140/2021 της ΑΑΔΕ, για τις ανάγκες της υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) και τη σύνθεση δηλώσεων – έκδοση πράξεων προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. για τα έτη έως και 2021 καθώς και για την υποβολή δηλώσεων Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων για τα νομικά πρόσωπα τα οποία συγχωνεύθηκαν ή μετασχηματίσθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 4601/2019 και 2166/1993 και το οικείο συμβόλαιο ολοκλήρωσης του μετασχηματισμού συντάχθηκε μετά την 1η Ιανουαρίου του επομένου έτους της σύνταξης του ισολογισμού μετασχηματισμού και είναι ιδιοκτήτες ακινήτων κατά την 1η Ιανουαρίου του έτους αυτού, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας διακοπής που έχει καταχωρηθεί στο Φορολογικό Μητρώο, είτε είναι η ημερομηνία σύνταξης του ισολογισμού μετασχηματισμού είτε η ημερομηνία ολοκλήρωσης του μετασχηματισμού, ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου αυτών (Α.Φ.Μ.) δύναται να χρησιμοποιείται για το έτος αυτό για την υποβολή των ως άνω δηλώσεων.

Στην περίπτωση που δεν έχουν υποβληθεί οι δηλώσεις του προηγούμενου εδαφίου, λόγω της αναδρομικής καταχώρησης στο Μητρώο της διακοπής επιχειρηματικής δραστηριότητας, αυτές υποβάλλονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. με τη διαδικασία που ορίζεται στην απόφαση Α.1137/2020, συνοδευμένες από τη σύμβαση ολοκλήρωσης του μετασχηματισμού. Οι δηλώσεις που υποβάλλονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο προηγούμενο εδάφιο θεωρούνται εμπρόθεσμες και δεν υπολογίζονται τόκοι, εφόσον υποβληθούν μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από τη δημοσίευση της παρούσας. Ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. καταβάλλεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ν.4223/2013.

Εφόσον το τμήμα Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους φορολογουμένους της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. διαπιστώσει ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του πρώτου εδαφίου της παρούσας και ως ημερομηνία διακοπής των μετασχηματιζομένων επιχειρήσεων έχει καταχωρηθεί στο Φορολογικό Μητρώο η ημερομηνία σύνταξης του ισολογισμού μετασχηματισμού, ενημερώνει το Τμήμα ΙΑ’ της Διεύθυνσης Ελέγχων καθώς και τη Διεύθυνση Επιχειρησιακών Διαδικασιών της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Α.Α.Δ.Ε., προκειμένου από κοινού να δοθούν οδηγίες στη Δ.Ο.Υ. τόσο ως προς τη διαχείριση του Α.Φ.Μ. του νομικού προσώπου όσο και ως προς την εφαρμογή της διαδικασίας της απόφασης Α.1137/2020 για τη σύνθεση της δήλωσης – έκδοση της πράξης προσδιορισμού του φόρου, όπως αυτή ισχύει για τα νομικά πρόσωπα που έχουν διακόψει τις εργασίες τους.