αλλαγή-παρόχου-ρεύματος-τα-δικαιολογ-989834
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 01.09.2022 | 10:45

Αλλαγή παρόχου ρεύματος: Τα δικαιολογητικά – Τι ισχύει για χρέος

Με τα τιμολόγια ρεύματος να ανεβαίνουν, όλα τα νοικοκυριά (και οι επιχειρήσεις) θέλουν να βρουν εναλλακτικούς τρόπους να μειώσουν τα κόστη τους. Η αλλαγή παρόχου ρεύματος έχει αναδειχθεί σε κορυφαία λύση, αφού δίνει περισσότερες επιλογές στον καταναλωτή. Αλλά κι αν θέλεις να αλλάξεις ρεύμα, σε ποιον να απευθυνθείς; Τι να προσέξεις;

Η αλλαγή παρόχου ρεύματος είναι -μέχρι στιγμής- ελεύθερη και αρκετοί στρέφονται στην αναζήτηση μήνα με τον μήνα ανταγωνιστικών τιμολογίων, ακόμη και αν έχουν χρέη στον προηγούμενο. Εάν δεν αλλάξει κάτι, θα μπορούν, μέχρι τον Ιούλιο του 2023, να αλλάζουν χωρίς κανένα «πέναλτι» κάθε μήνα πάροχο επιλέγοντας αυτόν που συμφέρει περισσότερο.

Τα δικαιολογητικά για αλλαγή παρόχου ρεύματος

Τα χαρτιά που χρειάζονται για την αλλαγή παρόχου είναι τα εξής:

  • Αντίγραφο διαβατηρίου ή δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή άδειας παραμονής /άδειας διαμονής.
  • Λογαριασμός ρεύματος του ακινήτου ή οποιοδήποτε έγγραφο (ΔΕΔΔΗΕ) που να εμφανίζει τον αριθμό παροχής του ακινήτου ή Αποδεικτικό σχέσης με το ακίνητο.
  • Ένδειξη του μετρητή (π.χ. φωτογραφία).
  • Γνωστοποίηση ΑΦΜ και Δ.Ο.Υ.

Εάν πρέπει η διαδικασία να γίνει από εξουσιοδοτημένο άτομο, τότε αυτό πρέπει να έχει μαζί του:

  • Επικυρωμένη εξουσιοδότηση (πρωτότυπη ή απλή φωτοτυπία) από ΚΕΠ ή την αρμόδια Προϊσταμένη Αρχή (Εκκλησία, Δημόσιο, Πρεσβεία κλπ.) ή Αστυνομική Αρχή.
  • Διαβατήριο ή άδεια παραμονής/διαμονής, Αστυνομική ταυτότητα.

5 πράγματα που πρέπει να προσέξετε στον νέο πάροχο

Σύμφωνα με τη δικηγόρο Αριάδνη Δούκα η οποία μίλησε στο OPEN πριν από λίγες μέρες, ο καταναλωτής πρέπει να δίνει ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω:

Μηνιαία πάγια χρέωση 5 ευρώ: «Οι καταναλωτές πρέπει να προσέξουν στη σύμβαση αν τα πάγια των 5 ευρώ σε πρώτη φάση αναφέρονται σε κάποιους μήνες ή αναφέρονται για όλη τη διάρκεια της σύμβασης. Αυτό που πρέπει να αναφέρεται είναι πως τα 5 ευρώ ισχύουν για όλη τη διάρκεια της σύμβασης και σε κάθε περίπτωση με απώτερο χρονικό διάστημα τον Ιούλιο του 2023».

Εκπτώσεις παρόχων ρεύματος: «Οι τιμές που δίνουν οι πάροχοι πρέπει να είναι διακριτές από τις εκπτώσεις που δίνει η κρατική επιδότηση. Στην ουσία έχουμε μία έκπτωση που δίνει το κράτος. Αν δίνει κάποια έκπτωση ο πάροχος, τότε αυτή είναι επιπλέον. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει αυτό, ιδιαίτερα στην τιμή χρέωσης. Να δώσω ένα παράδειγμα, όπως η έκπτωση συνέπειας. Αν πληρώνεις εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς έχεις κάποια έκπτωση. Αυτή πρέπει να είναι διακριτή από την κρατική επιδότηση».

Όριο στις κιλοβατώρες: «Κάποιοι πάροχοι μπορεί να δίνουν μία ελκυστική τιμή για ένα χρονικό διάστημα για 500, 1.000 κιλοβατώρες και από εκεί και πέρα η τιμή να αυξάνεται και μάλιστα σε αρκετό ύψος. Προσοχή τι λέει μέσα στη σύμβαση. Δηλαδή αν ξεπεράσουμε αυτές τις 500 – 1.000 κιλοβατώρες η αυξημένη τιμή θα ισχύει και για αυτές τις 500 ή 1.000. Γιατί αν ξεπεραστεί το πλαφόν ας πούμε και κάποιος επιβάλει για όλη την κατανάλωση, ο λογαριασμός φεύγει στα ύψη».

Συμβάσεις με σταθερή τιμολόγηση: «Κάποιοι άνθρωποι έχουν συμβάσεις με σταθερή τιμολόγηση, π.χ. έκανε κάποιος συμβόλαιο τον Ιούνιο του 2022. Αυτό επ’ ουδενί δεν μπορεί να αλλάξει αν είναι ετήσιο το συμβόλαιο μέχρι τον Ιούνιο του 2023. Παρατηρήθηκε ότι κάποιοι πάροχοι πήγαν να αλλάξουν τα σταθερά τιμολόγια και να επιβάλουν τις νέες χρεώσεις. Αυτό δεν γίνεται. Είναι μη νόμιμο.»

Ρήτρα αποζημίωσης: «Εχει παρατηρηθεί σε συμβόλαια να προβλέπουν πως αν φεύγεις από εμένα και πας σε άλλο πάροχο πριν τη συμβατική διάρκεια, πληρώνεις. Αυτό είναι μη νόμιμο. Προσοχή αν το έχει μέσα η σύμβαση να ζητήσουν να εξαλειφθεί από το συμβατικό κείμενο».

Δείτε αναλυτικά τις συμβουλές της Αριάδνης Δούκα:




Μπορώ να αλλάξω πάροχο αν χρωστάω χρήματα στον πάροχο που είμαι τώρα;

Για να γίνει η αλλαγή παρόχου θα πρέπει να έχουν εξοφληθεί ή διακανονιστεί οι οφειλές σου. Διαφορετικά ο παλιός πάροχος δεν θα επιτρέψει την αλλαγή στο νέο.

Φυσικά δεν αναφερόμαστε στον τελευταίο λογαριασμό που έχεις λάβει, εάν δεν έχει παρέλθει η ημερομηνία πληρωμής.

Πόσο θα πάρει η αλλαγή παρόχου; Πόσες μέρες κάνει η επανασύνδεση ρεύματος;

Όταν πρόκειται για νέα σύνδεση ή επανασύνδεση ρεύματος, η ρευματοδότηση θα γίνει εντός 3-5 εργάσιμων ημερών από την ημέρα κατάθεσης όλων των δικαιολογητικών.

Για αλλαγές σε παροχές που έχουν ήδη ρεύμα για οικιακούς πελάτες ή για μικρές επαγγελματικές παροχές η αλλαγή γίνεται εντός 10 ημερών, πολλές φορές και νωρίτερα.

Δεν θα διαπιστώσεις κάποια διαφορά στο ρεύμα σου την στιγμή που θα γίνει η αλλαγή.

Το μόνο που θα προσέξεις είναι οι χαμηλότεροι λογαριασμοί ρεύματος και το διαφορετικό όνομα παρόχου επάνω στον λογαριασμό σου.

Προσοχή: Για τις πιο μεγάλες παροχές θα πρέπει να περάσει υπάλληλος του δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) για να πάρει τη μέτρηση και να γίνει η αλλαγή.

Γίνεται αλλαγή παρόχου ρεύματος από ενοικιαστή;

Πρώτα απ’ όλα, σαν ενοικιαστής είναι καλό να φροντίσεις για την αλλαγή ονόματος ΔΕΗ. Έτσι, θα έρχεται ο λογαριασμός στο όνομά σου.

Θα χρειαστείς το μισθωτήριο σου, ένα λογαριασμό της παροχής (στο όνομα του ιδιοκτήτη ή του προηγούμενου ενοικιαστή) και την ταυτότητά σου.

Έπειτα μπορείς να αλλάξεις πάροχο ρεύματος.

Κι όταν έρθει η ώρα να ξε-νοικιάσεις το σπίτι, μπορείς να κάνεις διακοπή συμβολαίου ή να κανονίσεις με τον ιδιοκτήτη να αλλάξει ξανά το όνομα στον λογαριασμό. Έτσι, κανείς δεν θα σου ζητήσει να πληρώσεις για ρεύμα που δεν κατανάλωσες.