aγωνία-για-την-τύχη-των-ναυπηγείων-ελευ-758804
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 03.04.2020 | 11:56

Aγωνία για την τύχη των Ναυπηγείων Ελευσίνας – Λήξη στο τελεσίγραφο του ΥΠΑΝ

Έληξε πριν δυο μέρες η προθεσμία που είχε θέσει το υπ. Ανάπττξης για τη μεταβίβαση των μετοχών της εταιρίας Ναυπηγεία Ελευσίνας. Μέχρι τις 31 Μαρτίου ήταν το χρονικό όριο, που είχε τεθεί ώστε να παραδοθούν τα μοναδικά έργα που εκτελεί το Ναυπηγείο της Ελευσίνας και αφορούν σε δύο τορπιλακάτους του Πολεμικού Ναυτικού. Σημειώνεται ότι η μία τορπιλάκατος έχει ποσοστό ολοκληρώσης 91,8% και η δεύτερη 75,2%. Επίσης υπάρχει συμβόλαιο για άλλες δύο.

«Η περίπτωση να ανανεώνουμε διαρκώς τα συμβόλαια του Πολεμικού Ναυτικού και να πληρώνει το κράτος για να μένουν ημίκλειστα ή ημιανοιχτά τα ναυπηγεία χωρίς το Ναυτικό να παίρνει και τις τορπιλακάτους που θέλει στην ώρα τους, μόνο και μόνο για να λέμε όλοι πόσο αγαπάμε τα ναυπηγεία, δεν υπάρχει» είχε τονίσεις στις 7/2, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνης Γεωργιάδης Μένει να φανεί λοιπόν εάν τα πλοία θα παραδοθούν και θα παύσει η χρηματοδότηση ή θα υπάρξει λόγω της πανδημίας νέα παράταση.

Στο ίδιος μήκος κύματος και ο υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος είχε τονίσει ότι το Πολεμικό Ναυτικό δεν θα δώσει ούτε νέα παράταση ούτε άλλα χρήματα αν δεν εξασφαλιστεί η έγκαιρη παράδοση των δύο πυραυλακάτων.

«Η προθεσμία παράδοσης τους λήγει στις 31 Μαρτίου 2020. Αν δεν έχουμε έμπρακτες διαβεβαιώσεις, πάνω σε ένα συγκεκριμένο αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την παράδοση των δύο πυραυλακάτων στο Πολεμικό Ναυτικό, χωρίς άλλες καθυστερήσεις δεν είμαστε τόσο πρόθυμοι να παράσχουμε άλλη παράταση», τόνιζε το Φεβρουάριο χαρακτηριστικά ο υπουργός Άμυνας, απαντώντας στη σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Βασίλη Κεγκέρογλου. Κι όπως φαίνεται η πρόθεση είναι να μη δοθούν παρατάσεις χωρίς ασφυκτικές δεσμεύσεις.

Πάντως η τελευταία Γενική Συνέλευση της μητρικής εταιρείας Νεώριον ΑΕ, αναβλήθηκε λόγω … κορονοϊού. Όπως ανέφερε στις 19/3 στο ΧΑ η Νεώριον “δεδομένης της απαγόρευσης των δημοσίων συναθροίσεων και της ανάγκης αποφυγής των μετακινήσεων για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας” υπήρξε αναβολή.

Η εξέλιξη αυτή προξένησε τη μήνιν των εργαζομένων που βλέπουν το «τραίνο» να πηγαίνει μακριά και την αποπληρωμή των δεδουλευμένων τους να είναι σε συνεχή αναβολή. Γι’ αυτό και ήδη προσανατολίζονται σε δυναμικές κινητοποιήσεις, παρά τη δυσμενή λόγω κορονοϊού συγκυρία. Βάζουν, δε, στο στόχαστρο τον βασικό μέτοχο και πρόεδρο της Νεώριον ΑΕ Νικόλαο Ταβουλάρη, ως βασικό υπεύθυνο των αναβολών και των καθυστερήσεων. Ζητούν, δε, από τον κ. Ταβουλάρη ή να καταβάλει οφειλές περίπου 20 εκ στους εργαζόμενους ή να υπογράψει άμεσα τη μεταβίβαση στον νέο επενδυτή, την ΟΝΕΧ.

Πάντως με τα νέα δεδομένα που έχουν ενσκήψει στην οικονομία η “βεντάλια” των εξελίξεων έχει ανοίξει καθώς μάλιστα έχει παγώσει το ενωσιακό καθεστώς κρατικών ενισχύσεων, γεγονός που κατά πολλούς βάζει στο κάδρο των σεναρίων ακόμη και την κρατικοποίηση.

Συντάκτης: Γιώργος Αλεξάκης