αύξηση-εξαγωγών-ελληνικών-τροφίμων-π-454705
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 06.03.2018 | 17:23

Αύξηση εξαγωγών ελληνικών τροφίμων προς Σουηδία

Οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων στη Σουηδία αντιπροσωπεύουν ποσοστό περίπου 37% των συνολικών εξαγωγών μας σε αυτή τη χώρα, ενώ καταγράφονται αυξητικές τάσεις.

Στο πλαίσιο αναζήτησης δυνατοτήτων περαιτέρω αύξησης της πορείας των εξαγωγών τροφίμων, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα συνάντηση εκπροσώπων της Ελληνικής πρεσβείας με εκπροσώπους της Σουηδικής Ομοσπονδίας Εμπόρων Τροφίμων (Svensk Dagligvaruhandel) και διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για τις ελληνικές εξαγωγές με δεδομένο την άνοδο των αγορών μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και της αύξησης της κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων.

Στο ενημερωτικό σημείωμα του συμβούλου Α΄ στο γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας, Παντελή Γιαννούλη, χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα εποικοδομητική η συνάντηση, στην οποία έγινε ενημέρωση για το ρόλο και το έργο της ομοσπονδίας.

Τάσεις αγοράς τροφίμων

Όπως προέκυψε από την παρουσίαση,

1. Ο κύκλος εργασιών του εμπορίου τροφίμων ανήλθε κατά το 2014 στα 545 δισ. κορώνες ή στα περίπου 57 δισ.Ευρώ.

2. Οι εμπλεκόμενες εταιρείες απασχολούν περίπου 129.000 άτομα, εκ των οποίων το 27% είναι κάτω των 25 ετών.

3. Ο αριθμός των καταστημάτων λιανικής μειώνεται σημαντικά και από 5.356 το 2000, έφθασε στα 3.828 το 2015 (μείωση 1.528 καταστήματα ή -29%).

4. Ο κύριος όγκος των καταστημάτων -ποσοστό άνω του 90%- συγκεντρώνεται στο νότιο τμήμα της χώρας, όπου άλλωστε βρίσκονται και οι μεγαλύτερες σουηδικές πόλεις (Στοκχόλμη με περίπου 1,4 εκ.κατοίκους, Γκέτεμποργκ με περίπου 550 χιλ., Μάλμε με περίπου 280 χιλ., η Ουψάλα με περίπου 140 χιλ., Βεστερός με περίπου 110 χιλ., Έρεμπρο με περίπου 107 χιλ., Λίνσεπινγκ με περίπου 104 χιλ., Χέλσινγκμποργκ με περίπου 100 χιλ. κλπ).

5. Οι τιμές των βασικών αγαθών -κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά και λαχανικά- αυξάνονται με πολύ χαμηλότερους ρυθμούς από το ρυθμό αύξησης των εισοδημάτων.

6. Αυξάνονται με σταθερούς ρυθμούς, οι πωλήσεις βιολογικών προϊόντων, από το 2% του 2004 στο 6% του 2014 (αλλά φαίνεται να σταθεροποιούνται στο 7% για το 2016 και 2017).

7. Αυξάνονται με σημαντικούς ρυθμούς, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από το 7% του 2004 στο 23% του 2014.

8. Αυξάνονται με σημαντικούς ρυθμούς, οι πωλήσεις on line, καθώς από 600 χιλ.Κορώνες το 2009, έφθασαν στα 5,7 δισ. κορώνες το 2016 (αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων).

9. Τα μικτά περιθώρια κέρδους ανάλογα με τον κλάδο κατά το 2014 κυμαινόταν από 30-44%, ενώ τα καθαρά περιθώρια κέρδους από 1,6% μέχρι 3,1%.