το-στρατηγικό-σχέδιο-για-το-μέλλον-του-715410
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 15.01.2020 | 11:52

Το στρατηγικό σχέδιο για το μέλλον του ΟΤΕ

Ολόκληρο το σχέδιό του για την επόμενη μέρα του ΟΤΕ  ξεδίπλωσε χθες με προσωπική του επιστολή προς το σύνολο των εργαζομένων ο πρόεδρος και δ.σ. του ομίλου, Μιχάλης Τσαμάζ.

Όπως τονίζει σε αυτήν, ο μετασχηματισμός του ομίλου «είναι θέμα επιβίωσης και ανάπτυξης. Οι προκλήσεις είναι παγκόσμιες και επιβάλλονται από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Το disruption, δηλαδή οι ανατροπές στην αγορά, μπορούν να αλλάξουν ριζικά ολόκληρους κλάδους. Το Uber, το Airbnb, το Netflix, η Amazon είναι τέτοια παραδείγματα. Κάτι παρόμοιο ισχύει και στις τηλεπικοινωνίες. Δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε και να μείνουμε απαθείς μπροστά στην επικείμενη αλλαγή.

Οι εταιρείες που κράτησαν μια τέτοια στάση, δεν κατάφεραν να επιβιώσουν. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα: Motorola, Kodak, Nokia, Thomas Cook και τόσες άλλες που αντιστάθηκαν στην αλλαγή, με ολέθριες επιπτώσεις για τις ίδιες τις εταιρείες και τους εργαζομένους τους».

Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ ο ΟΤΕ εισέρχεται σε μια περίοδο αλλαγών, μετεξέλιξης και προσαρμογής στις αλλαγές που επιβάλλουν η τεχνολογία και η αγορά.

Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται τα εξής: 

1. Οι τεχνικοί πεδίου, η ομάδα με την καλύτερη εκπαίδευση και τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία στη χώρα, θα λειτουργήσουν σε 100% αυτόνομη θυγατρική. Μέσα από συνεχή εκπαίδευση σε νέες τεχνολογίες, εκτός από τις ανάγκες του ομίλου θα διεκδικήσουν και μερίδιο από τις ανάγκες της ευρύτερης αγοράς, π.χ. για υπηρεσίες smart home. Στόχος είναι η ομάδα να μεγαλώσει και να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης μέσα από την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τον πελάτη.

2. Όλες οι ομάδες που παρέχουν υπηρεσίες call centers, που αυτή τη στιγμή είναι μοιρασμένες σε διαφορετικές εταιρείες του ομίλου, θα συγκεντρωθούν στην 100% θυγατρική, COSMOTE evalue, τη μεγαλύτερη εταιρεία contact center στη χώρα. Η COSMOTE evalue αποτελεί ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο παράδειγμα νέων πηγών εσόδων για τον όμιλο, καθώς ήδη παρέχει υπηρεσίες εξυπηρέτησης και σε άλλες μεγάλες εταιρείες. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, η αναβάθμιση των υπηρεσιών και η αύξηση των πελατών στους οποίους παρέχουμε υπηρεσίες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.

3. Τα καταστήματα του ομίλου ΟΤΕ θα λειτουργήσουν ως ξεχωριστή 100% θυγατρική μας. Θα δώσουμε έτσι τη δυνατότητα στις δύο αλυσίδες καταστημάτων μας, την COSMOTE και τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ, να κινούνται με ακόμη περισσότερη ευελιξία και ταχύτητα στα πρότυπα του μετασχηματισμού που γίνεται διεθνώς στις αγορές λιανικής. Έτσι, οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχουν σήμερα θα συνεχίσουν να εξελίσσονται διαρκώς και να συνάδουν με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του πελάτη.

Οι αλλαγές αυτές θα επιτρέψουν στους τεχνικούς πεδίου, τα call centers, τα καταστήματα και όλους όσοι έχουν την άμεση επαφή με τον πελάτη, να ανταποκρίνονται ταχύτερα και καλύτερα στις ανάγκες του πελάτη, όπως επιτάσσει η νέα ψηφιακή εποχή. Επίσης, θα δώσουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να προσλάβει και να αναπτύξει εργαζομένους σε σημαντικές ειδικότητες της νέας εποχής, όπως Data Science, Digital Marketing, Software Developers κ.λπ. Παρόμοια και οι κεντρικές /διοικητικές υπηρεσίες θα μπορούν να λειτουργούν πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά.

Ανταγωνιστική εταιρεία

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής του ΟΤΕ έχει προηγηθεί ο μετασχηματισμός του ΟΤΕ από ένα πρώην κρατικό μονοπώλιο σε μια σύγχρονη και ανταγωνιστική εταιρεία, η οποία: Τη δεκαετία που πέρασε επένδυσε συνολικά πάνω από 4,7 δισ. ευρώ στην Ελλάδα. Μείωσε τον δανεισμό της 80% από 4,3 δισ. ευρώ το 2010 σε 772 εκατ. ευρώ σήμερα. Εξορθολόγησε το κόστος της με κοινωνικά υπεύθυνους τρόπους. Το κόστος των εθελούσιων ήταν περίπου 1 δισ. ευρώ από το 2010 ως το 2019 και έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τα κέρδη του ομίλου ΟΤΕ χωρίς καμία επιβάρυνση του ελληνικού δημοσίου.