Την Άνοιξη του 2017 η δημοπράτηση της γραμμής 4 του Μετρό

Εως τον Μάρτιο του 2017 τοποθετείται χρονικά η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό (Αλσος Βεΐκου – Γουδή), η οποία αναμένεται να αποσυμφορήσει πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και του Ζωγράφου που μέχρι σήμερα δεν έχουν πρόσβαση σε κανένα μέσο σταθερής τροχιάς.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, πάντως, αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τη διοίκηση της «Αττικό Μετρό», η οποία εντός της επόμενης χρονιάς θα προχωρήσει στην πλήρη επαναχάραξη της στρατηγικής της αφού λάβει υπόψη της τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα, τα οποία συγκεντρώνει αυτήν την εποχή.

Οι επεκτάσεις

Σε ό,τι αφορά στις περαιτέρω επεκτάσεις του μετρό βάσει του προγραμματισμού, θα «ξεκλειδώσει» το υπόλοιπο της γραμμής 4, ενώ προς ωρίμανση προωθείται και η επέκταση της γραμμής 3 προς Ιλιον μήκους 3,5 χλμ. με 3 νέους σταθμούς, προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ.

Στο υπόλοιπο της γραμμής 4 εντάσσονται τα τμήματα Γουδή – Μαρούσι με 9,5 χλμ., 8 σταθμούς, προϋπολογισμού 900 εκατομμυρίων ευρώ, Ευαγγελισμός – Βύρωνας/Α. Ηλιούπολη, με 4,3 χλμ., 3 σταθμούς, προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ, Αλσος Βεΐκου – Περισσός με 3 χλμ., 2 σταθμούς, προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ και Μαρούσι – Λυκόβρυση με 4,5 χλμ., 3 σταθμούς, προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής, το οποίο αναμένεται να δημοπρατηθεί έως τον Μάρτιο του 2017, θα έχει μήκος 11,7 χιλιόμετρα και 14 σταθμούς, ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Ολόκληρη η γραμμή 4 (Περισσός – Αλσος Βεΐκου – Πανεπιστήμιο – Ευαγγελισμός – Βύρωνας – Κατεχάκη – Μαρούσι – Λυκόβρυση) έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ.

Αν και αρχικά είχε υπολογιστεί ότι το πρώτο τμήμα έως το Γουδή θα εξυπηρετούσε περί τους 220.000 επιβάτες ημερησίως, πλέον εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός έχει ανέβει στους 250.000 και θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως. Το συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνει τους σταθμούς Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Στις αποβάθρες των νέων σταθμών σχεδιάζεται να τοποθετηθούν αυτόματες θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση του συρμού, ο οποίος θα είναι υπεραυτόματος και θα μπορεί να κινείται μόνο με συνοδό.

Η γραμμή θα έχει ανταπόκριση με την υφιστάμενη γραμμή 2 σε δύο σημεία (σταθμοί Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμός), ενώ όταν αποδοθεί στην κυκλοφορία το σύνολο της γραμμής 4 θα «συναντιέται» με το υφιστάμενο δίκτυο και στους σταθμούς Κατεχάκη, Μαρούσι και Περισσός.

Η έναρξη των εργασιών κατασκευής, πάντως, δεν τοποθετείται πριν από το 2018, ενώ υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 8-10 χρόνια για να δοθεί στην κυκλοφορία.

Σε ό,τι αφορά στις επόμενες επεκτάσεις του μετρό εξακολουθεί να διερευνάται το ενδεχόμενο σύνδεσής του με το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, καθώς επίσης και επεκτάσεις που θα καλύπτουν τα δυτικά προάστια και τις περιοχές Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΜΕΤΡΟ, ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ, ΓΡΑΜΜΗ 4, ΑΝΟΙΞΗ 2017


Αφήστε μια απάντηση

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!