Τι γράφουν τα ξένα ΜΜΕ για τις τηλεοπτικές άδειες

Με εκτενή ρεπορτάζ και δημοσιεύματα κάλυψε ο ξένος τύπος τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες στην Ελλάδα.

Πιο αναλυτικά:
«Η Ελλάδα κέρδισε 246 εκατομμύρια ευρώ σε δημοπρασία για την κατανομή των τεσσάρων ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών, ως μέρος μιας μεγάλης μεταρρύθμισης του οπτικοακουστικού τομέα με στόχο την κάθαρση. Η διαδικασία ήταν εξαιρετικά αμφιλεγόμενη…», σχολιάζει η γαλλική εφημερίδα «L’ Express» και προσθέτει: «Οι τέσσερις άδειες ισχύουν για μία δεκαετία και λήφθηκαν από τρεις ιδιοκτήτες κι έναν εργολάβο που θεωρείται ότι έχει στενή σχέση με την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα».
«Τα αποτελέσματα αυτά είναι το αποκορύφωμα μιας μεταρρύθμισης που στόχο έχει, σύμφωνα με την αριστερή κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, τον εξορθολογισμό του οπτικοακουστικού τομέα τον οποίο μέχρι τώρα ελέγχουν μία χούφτα ολιγάρχες βυθίζοντας τα ΜΜΕ σε οικονομική αδιαφάνεια», καταλήγει το δημοσίευμα.

Η αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal» γράφει πως «η Ελλάδα συγκέντρωσε το ποσό των 246 εκατομμυρίων ευρώ από την δημοπρασία των ιδιωτικών τηλεοπτικών αδειών μετά από μία μαραθώνια διαδικασία που διήρκεσε περίπου τρεις ημέρες».   Και συνεχίζει: «Δόθηκαν τέσσερις άδειες. Μόνο δύο από τα υφιστάμενα κανάλια, ο SΚΑΙ και ο ANT1 , εξασφάλισαν άδεια εκπομπής που τους επιτρέπει να συνεχίζουν να αναμεταδίδουν. Όσα κανάλια δεν έλαβαν άδεια θα πρέπει να σταματήσουν να εκπέμπουν μέσα σε διάστημα τριών μηνών, όπως δήλωσε η ελληνική κυβέρνηση». Σημειώνει, τέλος, πως «η απόφαση του αριστερού κόμματος ΣΥΡΙΖΑ να δώσει άδεια σε τέσσερα μόνο κανάλια», προσθέτει το επίμαχο δημοσίευμα, «εξόργισε τους ιδιοκτήτες των ελληνικών καναλιών και την αντιπολίτευση η οποία έσπευσε να κατηγορήσει τον Έλληνα πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, ότι θέλει να δημιουργήσει πολιτικές συμμαχίες με επιχειρηματικές ομάδες».

Το πρακτορείο Reuters, από την πλευρά του, αναφέρει «Η Ελλάδα παραχωρεί νέες ραδιοτηλεοπτικές άδειες μ΄ένα πολιτικά αμφιλεγόμενο βήμα και την ελληνική κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι θέλει να βάλει τάξη στον ραδιοτηλεοπτικό τομέα που λειτουργεί μέχρι τώρα βυθισμένος στην κακοδιαχείριση και την διαφθορά».  Όπως σχολιάζει το Reuters, μόνο τέσσερις άδειες έλαβαν άδεια, κατά συνέπεια τα υπόλοιπα από τα συνολικά οκτώ ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας που ήδη εκπέμπουν, θα κλείσουν. Ο ΣΚΑΙ κέρδισε την πρώτη άδεια που του επιτρέπει να συνεχίσει να εκπέμπει. Η  ελληνική κυβέρνηση ανέλαβε την εξουσία με την υπόσχεση να αναλάβει τους ολιγάρχες προκειμένου να βάλει τάξη σ΄έναν τομέα που είναι βυθισμένος στο χρέος.  Δύο νεοεισερχόμενοι στο χώρο των ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ κέρδισαν άδεια, επισημαίνει το πρακτορείο. «Οι πλειοδότες παρέμειναν κλειδωμένοι στο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης για περισσότερο από τρεις ημέρες με τα κινητά τηλέφωνα να έχουν απαγορευτεί προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι δεν θα υπάρξει διαρροή», προσθέτει.
Η Γερμανική Der Standard με την σειρά της αναφέρει σε δημοσίευμά της πως «η ελληνική κυβέρνηση θα λάβει συνολικά το ποσό των 246 εκατομμυρίων ευρώ για τις νέες άδειες. Νικητές των νέων αδειών είναι τρεις ιδιοκτήτες κι ένας εργολάβος».

Τέλος, το Γαλλικό Πρακτορείο AFP γράφει: «Η Ελλάδα συγκέντρωσε το ποσό των 246 εκατομμυρίων ευρώ από την δημοπράτηση τεσσάρων ιδιωτικών αδειών σε μία μαραθώνια προσπάθεια κατά την οποία επικράτησαν οι πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένου του αφεντικού κορυφαίας ποδοσφαιρικής ομάδα της χώρας». Τις τέσσερις άδειες για διάστημα δέκα ετών έλαβαν τρεις εφοπλιστές και ένας κατασκευαστής, ο τελευταίος θεωρείται ότι είναι πιο κοντά στην αριστερή κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Η σημαντική παρουσία είναι ο 47χρονος εφοπλιστής Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ολυμπιακού. Η διαδικασία περικοπής του αριθμού των αδειών επικρίθηκε ως αδέξια, καθώς συνολικά οκτώ ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας λειτουργούσαν μέχρι σήμερα στην Ελλάδα. Αλλά η κυβέρνηση επέμεινε ότι τα μέσα ενημέρωσης και η διαφημιστική αγορά στην Ελλάδα είναι εξαντλημένα από την κρίση χρέους των έξι ετών κι ότι μόνο στους οικονομικά βιώσιμους τηλεοπτικούς σταθμούς θα πρέπει να επιτραπεί η συνέχιση της λειτουργίας τους.
Το παλαιότερο ιδιωτικό κανάλι στην Ελλάδα το Mega αποβλήθηκε πριν καν αρχίσει η υποβολή προσφορών. Αλλά και τα κορυφαία κανάλι Αlpha και Star βγήκαν επίσης νοκ άουτ από τη διαδικασία. Οι επικριτές αυτής της διαδικασίας υποστηρίζουν ότι απλώς ήταν ένα τέχνασμα από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για να αντικαταστήσει τους βαρόνους της τηλεόρασης που αντιτάχθηκαν στο αριστερό κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ με άλλους που το προτιμούν περισσότερο. Η πρωτοφανής δημοπρασία είδε τους ιδιοκτήτες καναλιών αλλά και τους υποψήφιους ιδιοκτήτες να παραμένουν κλειδωμένοι σε ένα κτίριο του υπουργείου Γενικού Γραμματείας Ενημέρωσης επί τρεις νύχτες, μία διαδικασία που ορισμένες φορές περιγράφεται ως ταπεινωτική.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ, ΞΕΝΟΣ ΤΥΠΟΣ


Αφήστε μια απάντηση