πανελλήνια-ενωση-προσωπικού-ελξης-εί-1144301
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 01.03.2023 | 11:38

Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης: Είχε στείλει εξώδικο από τον Νοέμβριο για την διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου

Γνωστές ήταν στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, το υπουργείο Μεταφορών του κ. Καραμανλή αλλά και κάθε άλλη αρμόδια κρατική αρχή οι τεράστιες ελλείψεις και οι επικίνδυνες συνθήκες που επικρατούν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα τελευταία χρόνια, όπως αποδεικνύει το εξώδικο που είχε στείλει ήδη το περασμένο φθινόπωρο και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2022, προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την Hellenic Train η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Το εξώδικο οι εργαζόμενοι επισήμαναν ότι, «παρά τις διαρκείς διαμαρτυρίες μας και πρωτίστως τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου», επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι που είχαν εκφράσει για πρόκληση τραυματισμών.

Τότε αναφέρονταν στο ατύχημα που συνέβη στις 25 Οκτωβρίου, όταν αμαξοστοιχία του προαστιακού στο δρομολόγιο Αθήνα-Χαλκίδα προσέκρουσε λίγο πριν από τις Αχαρνές σε ηλεκτροφόρο υψηλής τάσης καλώδιο που κρεμόταν με συνέπεια ο μηχανοδηγός να τραυματιστεί και να νοσηλευτεί. Το εξώδικο στη συνέχεια απαριθμεί το πλήθος των προβλημάτων που προκαλούν «η κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και η έλλειψη συντήρησης»:

  • Καθημερινώς οι μηχανοδηγοί παίρνουν εντολές για βραδυπορίες.
  • Δεν λειτουργούν εδώ και πολλά έτη φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
  • Δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS το οποίο προστατεύει απέναντι στο ανθρώπινο λάθος, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!
  • Δεν λειτουργεί η τηλεματική στους σταθμούς, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενημέρωση στο επιβατικό κοινό για τις καθυστερήσεις και αλλαγές στα δρομολόγια και οι επιβάτες να εξαγριώνονται και να επιτίθενται στους μηχανοδηγούς.
  • Κλείνουν σταθμοί σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών και αυτό δημιουργεί προβλήματα στα τρένα και στην πύκνωση των δρομολογίων.
  • Η ελλιπής περίφραξη της υποδομής καθιστά εύκολη την πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών.
  • Δεν καθαρίζεται καν η πυκνή βλάστηση που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής.
  • Εδώ και 15 χρόνια δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) και είναι αδύνατη η επικοινωνία όταν τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!

Ως απόδειξη της κάκιστης κατάστασης της υποδομής οι μηχανοδηγοί υπενθύμιζαν τους τρεις πρόσφατους εκτροχιασμούς, την 1η/8 στην Τιθορέα, στις 10/10 στο Λιανοκλάδι και στις 21/10 επίσης στην Τιθορέα. Διαμαρτύρονταν ταυτόχρονα για την απαξίωση του σιδηρόδρομου, δήλωναν ότι έχουν εξαντληθεί τα όρια ανοχής και καλούσαν τον ΟΣΕ και υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εξηγήσει εγγράφως τα μέτρα που θα λάβει. Ενημέρωναν, τέλος, ότι για όλους τους παραπάνω λόγους προτίθενται να προβούν σε κινητοποιήσεις.