λίφτινγκ-στον-σταθμό-λαρίσης-δύο-νέο-487472
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 16.05.2019 | 11:52

Λίφτινγκ στον σταθμό Λαρίσης – Δύο νέοι σταθμοί του προαστιακού

Στην πλήρη αναβάθµιση του µητροπολιτικού σιδηροδροµικού σταθµού της Αθήνας στοχεύει η δεύτερη φάση των έργων στον Σταθµό Λαρίσης, η οποία προετοιµάζεται για δηµοπράτηση εντός του Ιουλίου.

Επιπλέον, το υπουργείο Μεταφορών θα προχωρήσει στην κατασκευή δύο νέων σταθµών του προαστιακού σιδηροδρόµου στο Κρυονέρι και στον Γέρακα για τις γραµµές Χαλκίδας και Αεροδροµίου αντίστοιχα, αλλά και στην υπογειοποίηση του Σιδηροδροµικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) ώστε να µη χωρίζεται η πόλη στα δύο.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους, έχει ήδη ζητηθεί η πύκνωση των δροµολογίων του προαστιακού στη γραµµή της Χαλκίδας για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Οσον αφορά τον µητροπολιτικό Σταθµό Λαρίσης, το καλοκαίρι θα προκηρυχθεί ο διαγωνισµός για τη β’ φάση των έργων, στα οποία συµπεριλαµβάνεται η υπόγεια σύνδεσή του µε τον σταθµό του µετρό καθώς επίσης και οι υπολειπόµενες γραµµές, αποβάθρες και οδικές διευθετήσεις.

Ο διαγωνισµός θα είναι προϋπολογισµού 80 εκατ. ευρώ µε ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων διάρκειας 36 µηνών, ενώ η παράδοση του σταθµού αναµένεται να συµπέσει µε την ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραµµής στην περιοχή των Σεπολίων, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Στην περίπτωση των Σεπολίων µάλιστα βρέθηκε τεχνική λύση ώστε να παραµείνουν σε λειτουργία και οι δύο υφιστάµενες γραµµές κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων, καθώς µέχρι σήµερα ο σχεδιασµός περιλάµβανε τη λειτουργία µίας γραµµής, πράγµα που θα δηµιουργούσε σηµαντικές καθυστερήσεις σε υπεραστικά και προαστιακά δροµολόγια.

Εργο ιδιαίτερης σηµασίας για την Αττική είναι και η κατασκευή νέας σήραγγας µήκους 800 µέτρων στο Μενίδι που θα άρει την αποµόνωση της περιοχής από την υπόλοιπη Αθήνα και παράλληλα θα εξυπηρετήσει τις εµπορευµατικές µεταφορές, θα µειώσει την όχληση των κατοίκων αλλά και τις καθυστερήσεις, ολοκληρώνοντας τα έργα που δεν είχαν τελειώσει µε αποτέλεσµα να µένουν τρεις «τυφλές» γραµµές από το 2001.

Η µελέτη έχει ολοκληρωθεί και είναι έτοιµος ο φάκελος για την αίτηση χρηµατοδότησης.

Για το έργο αναβάθµισης της υποδοµής στο τµήµα ΣΚΑ – Οινόη θα υπάρχει κατά τµήµατα τετραπλή γραµµή για να εξυπηρετείται η αυξηµένη κυκλοφορία εµπορικών και επιβατικών τρένων.

Για τον σταθµό του Κρυονερίου έχει ήδη ολοκληρωθεί η µελέτη και ετοιµάζεται η δηµοπράτηση του έργου. Ο προϋπολογισµός ανέρχεται σε 950.000 ευρώ και θα ολοκληρωθεί 18 µήνες µετά την εκκίνηση των έργων.

Ο σταθµός του Γέρακα, ο οποίος παρότι είχε προβλεφθεί από το 2004 δεν προχώρησε, θα απαιτήσει για την κατασκευή του µετατόπιση των γραµµών, χωρίς όµως διακοπή της λειτουργίας του δροµολογίου.

Εντάσσεται ουσιαστικά στην επέκταση του προαστιακού προς Ραφήνα και ως εκ τούτου είναι συνδεδεµένος µε τον ενιαίο προγραµµατισµό για την επέκταση της Αττικής Οδού.