Categories: Κοινωνία

Η ηχορύπανση στο εσωτερικό των αυτοκινήτων μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη

Οι δύο πιο σημαντικοί άξονες που επηρεάζουν την οδηγική χαλάρωση κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού είναι η ποιότητα κύλισης και ο δείκτης NVH (Noise, Vibration και Harshness), όπου στη γλώσσα της βιομηχανίας του αυτοκινήτου σημαίνει θόρυβος, κραδασμοί και ταχύτητα.

Μία έρευνα που παρακολούθησε χιλιάδες ανθρώπους για μία περίοδο τεσσάρων ετών, διαπίστωσε ότι όσοι εκτίθενται σε κυκλοφοριακό θόρυβο άνω των 70 ντεσιμπέλ (db) διατρέχουν 65% μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης.

Οι μετρήσεις απέδειξαν ότι όσο πιο αθόρυβο είναι ένα αυτοκίνητο στο εσωτερικό του τόσο πιο ανταγωνιστικό είναι σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Μάλιστα το προτιμούν έως και 26% περισσότερο σε σχέση με ένα άλλο αυτοκίνητο που είναι περισσότερο θορυβώδες.

Φυσικά όλα αυτά έχουν να κάνουν με τη συχνότητα του θορύβου και τη θέση του επιβάτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κύλισης είναι μια άλλη βασική μεταβλητή που επηρεάζει την οδηγική εμπειρία. Όσο πιο ομαλή είναι η διαδρομή τόσο πιο ήρεμο γίνεται το ταξίδι.

Σήμερα οι περισσότερες εταιρείες επενδύουν πάνω σε αυτό το κομμάτι κατά τη διάρκεια της κατασκευής, βάζοντας ειδικά αφρώδη υλικά για να μειώνουν τα επίπεδα θορύβου και ανεβάζοντας, έτσι, τα επίπεδα της οδηγικής κύλισης. Πλέον τα μοντέλα που είναι αρκετά θορυβώδη στο ταξίδι σχολάζονται αρνητικά και μειονεκτούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Συνήθως, όταν το όχημα περάσει τα πρώτα χρόνια λειτουργίας, λόγω των κραδασμών της κίνησής του, οι συνδέσεις του αποκτούν κενό, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι θόρυβοι μέσα στην καμπίνα. Σε αρκετές περιπτώσεις, ειδικά όταν ο κινητήρας του οχήματος είναι ιδιαίτερα δυνατός ή το τελευταίο χρονικό διάστημα βλέπουμε τρικύλινδρους κινητήρες που από την φύση τους είναι πιο θορυβώδεις από έναν τετρακύλινδρο, παράγεται περισσότερος θόρυβος, ο οποίος ενδέχεται να γίνει κουραστικός. Από την άλλη η κακή εργοστασιακή ηχομόνωση, ενδέχεται να επιφέρει τα ίδια αποτελέσματα.

Όταν στο όχημα τοποθετηθεί κάποιο υψηλής ποιότητας ηχοσύστημα, ο ιδιοκτήτης θέλει φυσικά να απολαύσει την ποιότητα. Όμως όταν υπάρχουν ηχητικές απώλειες τα πράγματα περιπλέκονται και οι εξωτερικοί ήχοι, ενδέχεται να του καταστρέψουν την ακουστική εμπειρία.

Για κάθε κατασκευάστρια εταιρεία η βέλτιστη λύση είναι η χρήση ηχομονωτικών υλικών για την ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Η χρήση των ηχομονωτικών υλικών γίνεται σε συγκεκριμένα μέρη, απομονώνοντας τους θορύβους του κινητήρα, αλλά και τους αεροδυναμικούς θορύβους έξω από την καμπίνα.

Τα συνηθισμένα μέρη στα οποία εφαρμόζεται η ηχομόνωση είναι το καπό της μηχανής, η οροφή, τα παράθυρα, οι θόλοι των τροχών, το πάτωμα της καμπίνας, ο αποθηκευτικός χώρος, το καπό της πίσω πόρτας και οι καθρέπτες. Επίσης, πολύ μεγάλη σημασία δίνεται τα σημεία όπου υπάρχουν οι συνδέσεις του κινητήρα και την καμπίνα, όπου απομονώνονται ακουστικά κάθε πηγή θορύβου, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή ηχομόνωση.

Comments are closed.


Recent Posts

Κακοκαιρία: Μήνυμα του 112 στους κατοίκους της Λήμνου

Κακοκαιρία: Μήνυμα μέσω του 112 στάλθηκε στους κατοίκους της Λήμνου προειδοποιώντας τους για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα έως τις πρώτες βραδινές…

4 λεπτά ago

Ηράκλειο: Πυροβολισμοί σε χωριό μ’ ένα 20χρονο τραυματία

Αιματηρό επεισόδιο, στη διάρκεια του οποίου τραυματίστηκε από πυροβολισμό ένας 20χρονος, διαδραματίστηκε σήμερα, Πέμπτη (1/12) στην περιοχή του Αντισκαρίου, στο…

8 λεπτά ago

Κιβωτός του Κόσμου: Γιατί ο πάτερ Αντώνιος δεν φορούσε ποτέ τον σταυρό στο λαιμό του

Κιβωτός του Κόσμου: Την ώρα που οι καταγγελίες για κακοποιητικές συμπεριφορές μέχρι και ασελγείς πράξεις στις δομές της Κιβωτού του…

13 λεπτά ago

Αγ. Δημήτριος: Διακοπή κυκλοφορίας λόγω καθίζησης σε κεντρικό δρόμο

Κλειστός είναι αυτή την ώρα κεντρικός δρόμος στην περιοχή του Αγίου Δημητρίου Αττικής, λόγω καθίζησης οδοστρώματος. Συγκεκριμένα, έχει διακοπεί η…

15 λεπτά ago

Δίκη για τη φωτιά στο Μάτι: «Εμείς είμαστε τα θύματα»

Ο Αριστείδης Χερουβείμ ο οποίος έχασε στο Μάτι τη μητέρα, την αδελφή του και τις δίδυμες ανιψιές του, κατέθεσε, συγκινημένος…

22 λεπτά ago

«Ολυμπία Οδός» στην aftodioikisi.gr: Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης -Προσπάθειες για μια λωρίδα

Μάχη με τον χρόνο δίνει η Ολυμπία Οδός για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας. Αυτό δήλωσαν…

23 λεπτά ago