εφσυν-ο-αρχιεπίσκοπος-και-η-ποινή-του-θ-864514
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 05.03.2021 | 08:48

ΕΦΣΥΝ: Ο Αρχιεπίσκοπος και η ποινή του θανάτου

Την περασμένη Παρασκευή η ΕΦΣΥΝ απηύθυνε έκκληση στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο να

μεσολαβήσει στην κυβέρνηση ώστε να γίνει δεκτό το νόμιμο αίτημα του Δημήτρη Κουφοντίνα και να σωθεί -έστω

και την τελευταία στιγμή- η ζωή του, η οποία κινδυνεύει άμεσα, όπως διαβεβαιώνουν οι θεράποντες γιατροί του νοσοκομείου της Λαμίας.

Όπως γράφει:

«Τώρα μαθαίνουμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος πράγματι ανέλαβε πρωτοβουλία, αλλά όχι για να σωθεί η ζωή του

απεργού πείνας, αλλά για να σωθεί η ψυχή του. Σε συνεννόηση με τον Μητροπολίτη Φθιώτιδας έστειλε ιερέα της

Λαμίας για να τον πείσει να μετανοήσει, να εξομολογηθεί και να δεχτεί τη θεία μετάληψη.

Επειδή προφανώς αυτή η «προσφορά» δεν έγινε δεκτή, οι εκκλησιαστικοί παράγοντες όλης της ιεραρχίας, από τον

απεσταλμένο ιερέα έως τον Αρχιεπίσκοπο θεώρησαν ότι έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια των δικών τους αρμοδιοτήτων.

Την πληροφορία μεταφέρει με αναλυτικό δημοσίευμά του ο γνωστός εκκλησιαστικός παράγοντας Σωτήρης

Τζούμας, ο οποίος διατέλεσε επί χρόνια στενός συνεργάτης του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου (exapsalmos.gr).

Φροντίζει, μάλιστα, να επιτεθεί στην «Εφημερίδα των Συντακτών» που τόλμησε να απευθυνθεί στον

Αρχιεπίσκοπο, καταγγέλλοντάς την, με το ρητορικό ερώτημα: «αυτοί που προκαλούν τον Μακαριότατο και τη

νοημοσύνη μας με τα επιχειρήματα που αραδιάζουν, πιστεύουν αυτοί σε Θεό;»

Αλλά ο κ. Τζούμας δεν εκπροσωπεί σήμερα παρά τον εαυτό του. Εκείνος που φέρει την ευθύνη για αυτή την

εξέλιξη είναι ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος. Αντί να παρέμβει για ανθρωπιστικούς λόγους στην κυβέρνηση, επέλεξε να

στείλει εξομολόγο ιερέα στον απεργό πείνας, θεώρησε δηλαδή δεδομένο τον θάνατό του.

Αυτή η στάση αποτελεί δυστυχώς αντιγραφή του τρόπου που δρούσε η Διοικούσα Εκκλησία την περίοδο του

εμφυλίου. Εστελνε και τότε ιερείς να σώσουν τις ψυχές όσων οδηγούνταν στο εκτελεστικό απόσπασμα,

αδιαφορώντας για τα ανθρώπινα δράματα των καταδικασμένων.

Από όσο γνωρίζουμε, όμως, σήμερα δεν υπάρχει θανατική ποινή στη χώρα μας. Η Εκκλησία δεν μπορεί να

αντιμετωπίζει ως ετοιμοθάνατο τον απεργό πείνας και να αδιαφορεί για το πώς οδηγείται στον θάνατο. Οσοι

κινητοποιούνται για να σωθεί η ζωή του, απλώς ζητούν να τηρηθεί η νομιμότητα. Μήπως πρέπει να

πληροφορήσει κάποιος σχετικά και την κεφαλή της Εκκλησίας;»

ΕΦΣΥΝ