μπήκαν-οι-πρώτες-μπάρες-για-το-ηλεκτρο-80992
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 08.11.2016 | 16:43

Μπήκαν οι πρώτες μπάρες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο (φωτο)

Ξεκίνησε η τοποθέτηση μπαρών στους σταθμούς του Μετρό στο πλαίσιο της εφαρμογής του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου στην Αθήνα.

Οι μπάρες σχετικά χαμηλές όμως όταν θα λειτουργούν ανάμεσα στα ογκώδη μηχανήματα θα υπάρχουν γυάλινες θύρες που θα φτάνουν περίπου στο 1,70 ύψος.

mpares1

Οι θύρες για να ανοίξουν θα πρέπει ο επιβάτης να τοποθετεί το εισιτήριο του ή την “έξυπνη” κάρτα του στο ειδικό σημείο που υπάρχει μπροστά σε κάθε μηχάνημα για να μπορεί να εισέλθει στο δίκτυο του Μετρό.

Για να γίνει αυτό είτε θα πρέπει η κάρτα (που θα μοιάζει με τις πιστωτικές κάρτες) να είναι “φορτισμένη” με χρήματα τα οποία θα αφαιρούνται, είτε θα αναγνωρίζει αν πρόκειται για κάρτα απεριορίστων διαδρομών εβδομαδιαίας, μηνιαίας ή μεγαλύτερης διάρκειας.

mpares2

Σε περίπτωση που δεν συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω οι θύρες δεν θα ανοίγουν, ενώ θα είναι αδύνατο να περάσει ο επίδοξος επιβάτης μέσα στο δίκτυο καθώς και δίπλα από τα μηχανήματα θα υπάρχουν υψωμένα εμπόδια. Με το ίδιο σύστημα ο επιβάτης θα εξέρχεται από το δίκτυο του Μετρό επιδεικνύοντας την κάρτα ή το εισιτήριο του για να μπορεί να βγει από το σταθμό.

Οι “μπάρες” θα αναγνωρίζουν και τα απλά χάρτινα εισιτήρια (που θα διαφέρουν από αυτά που χρησιμοποιούμε σήμερα) που θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν οι επιβάτες που δεν χρησιμοποιούν το δίκτυο συγκοινωνιών της Αθήνας.

Με αυτό τον τρόπο στον ΟΑΣΑ και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θεωρούν ότι θα λύσουν αποτελεσματικά το φαινόμενα της εισιτηριοδιαφυγής και θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία που μέχρι σήμερα είναι αδύνατο να έχουν.

Στις συγκοινωνίες της Αθήνας υπολογίζεται ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των επιβατών χρησιμοποιεί τα μέσα μεταφοράς είτε με μειωμένο εισιτήριο (μαθητές, σπουδαστές, ανώ των 65, κ.α.) είτε με μηδενικό εισιτήριο (άνεργοι κ.α.) χωρίς όμως αυτό το ποσοστό να είναι εξακριβωμένο και κυρίως χωρίς να γνωρίζει ο ΟΑΣΑ τι του κοστίζει.

mpares4

Με την εφαρμογή του “έξυπνου” ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα μπορέσει για πρώτη φορά να γίνει κοστολόγηση του “δωρεάν” και του μειωμένου κόστους μέσα από την κάρτα επιβίβασης που θα περιέχει τσιπάκι μνήμης και θα καταγράφει τις μετακινήσεις και με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει ο ΟΑΣΑ να υπολογίσει και να χρεώσει αντίστοιχα (το Υπουργείο Εργασίας ή άλλους φορείς) και να διεκδικεί τα χρήματα από την κοινωνική πολιτική, όπως άλλωστε γίνεται σχεδόν σε όλη την Ευρώπη.