ξεκίνησε-η-συνάντηση-χαρίτση-με-ενπε-α-532011
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 12.09.2018 | 11:59

Ξεκίνησε η συνάντηση Χαρίτση με ΕΝΠΕ -Αγοραστός: “Ελπίζω να μην τα χαλάσουμε τώρα”

Με χαμόγελα εκατέρωθεν ξεκίνησε η συνάντηση, μεταξύ του υπουργού Εσωτερικών, Αλέξη Χαρίτση και το Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΝΠΕ, στο κτίριο του ΥΠΕΣ.

Στην συνάντηση με την ηγεσία του ΥΠΕΣ παίρνουν μέρος και οι 13 Περιφερειάρχες της χώρας.

Ο πρόεδρος της ΕΝΠΕ, Κ. Αγοραστός, απευθυνόμενος στον νέο υπουργό Εσωτερικών, του υπενθύμισε ότι «είχαμε μια καλή συνεργασία», αναφερόμενος στην προήγουμενη κυβερνητική θέση του κ. Χαρίτση, στο υπουργείο Οικονομικών που υπήρξε υπεύθυνος για το ΕΣΠΑ, σημειώνοντας ωστόσο με νόημα, «ελπίζω να μην τα χαλάσουμε τώρα».

Στο επίκεντρο της συνάντησης αναμένεται να βρεθούν οι αλλαγές που έφερε το νομοσχέδιο του  «Κλεισθένη 1», με τον Αλ. Χαρίτση ωστόσο να έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους, ότι οι προβλέψεις του νομοσχεδίου θα εφαρμοστούν το ακέραιο και φυσικά και το νέο εκλογικό σύστημα.

Από την πλευρά της, η ΕΝΠΕ, παρέδωσε στον υπουργό Εσωτερικών έγγραφα με τις θέσεις της. Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΝΠΕ, είχε ζητήσει απόσυρση του  «Κλεισθένη 1» και συνάντηση με τον πρωθυπουργό πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Επίσης έχει διατυπώσει  10 βασικές θέσεις, που αποτελούν και τις βασικές κατευθύνσεις της αναγκαίας διοικητικής μεταρρύθμισης στη χώρα μας :

1. Αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε ένα νέο σύστημα διοικητικής οργάνωσης της χώρας, με βάση τις αρχές της εταιρικής σχέσης, της επικουρικότητας και της εγγύτητας στους πολίτες και με την εγκαθίδρυση μιας νέας σχέσης Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο της

Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης και υπό την οπτική του αποτελεσματικού σχεδιασμού και εφαρμογής των δημόσιων πολιτικών.

2. Φορολογική αποκέντρωση με ενίσχυση της δημοσιονομικής αυτονομίας και της οικονομικής αυτοτέλειας, αύξηση της αντιληπτότητας των φόρων και ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας. Διεύρυνση της συμμετοχής των Περιφερειών και των Δήμων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στο σχεδιασμό και την αξιοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων εθνικών και περιφερειακών επιχειρησιακών προγραμμάτων.

3. Διοικητική μεταφορά στην Αυτοδιοίκηση όλων των αποκεντρωμένων υπηρεσιών της Κεντρικής και της Αποκεντρωμένης Δημόσιας Διοίκησης που είναι χωροθετημένες σε περιφερειακό ή δημοτικό επίπεδο, στην αντίστοιχη Περιφέρεια ή στον αντίστοιχο Δήμο, είτε οι αρμοδιότητές τους αφορούν «τοπική υπόθεση», είτε αφορούν «αποστολή του κράτους» (οπότε θα ασκούνται από την Αυτοδιοίκηση κατ΄ εκχώρηση εξουσίας από την Κεντρική Διοίκηση).

4. Ενίσχυση του αναπτυξιακού ρόλου της Αυτοδιοίκησης στο πλαίσιο της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης και του δημοκρατικού προγραμματισμού και ενίσχυση της συμμετοχής της στο σχεδιασμό και την εφαρμογή των κοινωνικών πολιτικών και προγραμμάτων.

5. Θεσμοθέτηση συστήματος μητροπολιτικής διακυβέρνησης στις μητροπολιτικές περιφέρειες και τις μεγάλες πόλεις και ειδικές μορφές διοίκησης στις νησιωτικές Περιφέρειες και τους μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους.

6. Οργάνωση και λειτουργικός εκσυγχρονισμός των Περιφερειών, των Δήμων και των νομικών προσώπων τους : οργάνωση των επιτελικών λειτουργιών,

αναδιοργάνωση των διοικητικών δομών, εξορθολογισμός των διοικητικών διαδικασιών, βελτιστοποίηση των ανθρώπινων πόρων, ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

 7. Κατοχύρωση της διοικητικής αυτοτέλειας της Αυτοδιοίκησης. Απλοποίηση και βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εξωτερικού ελέγχου και του συστήματος εποπτείας των ΟΤΑ, συγκρότηση εσωτερικού ελεγκτικού μηχανισμού και ενίσχυση των λειτουργιών διαφάνειας και κοινωνικού ελέγχου.

8. Αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού και των πολιτικών προσωπικού των Περιφερειών και των Δήμων και της διοίκησης (management) του ανθρώπινου δυναμικού τους.

9. Εκσυγχρονισμός της καταστατικής θέσης των αιρετών των Περιφερειών και των Δήμων.

10. Διεύρυνση του θεσμικού πλαισίου και παροχή κινήτρων διαπεριφερειακής, διαδημοτικής και διαβαθμικής συνεργασίας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης μιας πολυχωρικής συνεργασίας.