Τι συμβαίνει με τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας

Στον «αέρα» κυριολεκτικά βρίσκονται τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας για το 2016 καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η συνέχιση του μέτρου για την επόμενη χρονιά θα εξαρτηθεί από την πορεία των εσόδων από τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Το θέμα αφορά χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου (εταιρείες ενοικιάσεων, χρονομίσθωσης αλλά και εμπορίες) οι οποίοι διαθέτουν στόλο εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων αλλά και ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι επιθυμούν να κινήσουν τα οχήματά τους για μικρότερο χρονικό διάστημα των 12 μηνών καταβάλλοντας αναλογικά τους μήνες που απομένουν μέχρι τη λήξη του έτους.

Το σύστημα καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας έχει υιοθετηθεί τα δύο τελευταία χρόνια και χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτων αλλά και ιδιώτες καταναλωτές κάνουν χρήση του μέτρου.

Ωστόσο το 2016 εξαιτίας της αύξησης των Τελών Κυκλοφορίας κυρίως στα οχήματα με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκινήτα που ανήκουν σε εταιρείες ενοικιάσεων, χρονομίσθωσης αλλά και εμπορίες ΙΧ το θέμα μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρση ακινησίας γίνεται πιο «καυτό» από ποτέ καθώς οι επαγγελματίες του κλάδου για πρώτη φορά θα καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας έως και 89,1 ευρώ από 3 ευρώ που έδιναν μέχρι πρότινος και αν δεν υπάρξει η συγκεκριμένη ρύθμιση τότε οι προϋπολογισμοί των εταιρειών θα πέσουν εντελώς εκτός προγραμματισμού.

Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στο Enikonomia στελέχη από τον κλάδο ενοικιάσεων το θέμα καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας εξαιτίας άρσης ακινησίας είναι πιο επιτακτικό από ποτέ καθώς όπως επισημαίνουν:

«Οι εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ λειτουργούν ουσιαστικά τους θερινούς μήνες όποτε και ξεκινά η τουριστική περίοδος. Μέχρι τώρα οι στόλοι οχημάτων των εταιρειών ενοικιάσεων έμενα «ακινητοποιημένοι» σχεδόν τους μισούς μήνες του χρόνου και η καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας αποτελούσε ένα θετικό μέτρο για ολόκληρο τον κλάδο.

Το 2016 οι εταιρείες επιβαρύνονται με την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας έως και 89,1 ευρώ ανά όχημα κάτι το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 4.500 ευρώ το κόστος σε πολύ μικρές εταιρείες έως και πάνω από 1 εκατ. ευρώ για πολύ μεγάλες εταιρείες.

Αν δεν ισχύσει το μέτρο της καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας λόγω άρσης ακινησίας το 2016 οι ζημιές που θα καταγράψουν οι εταιρείες του κλάδου θα είναι υπέρογκες με αποτέλεσμα να έχουμε νέο γύρο λουκέτων στον κλάδο…».

Μάιο ίσχυσαν τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας το 2015

Το 2015 η ισχύς της καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας ψηφίστηκε τον Μάιο και συγκεκριμένα στις 14/5 παρατείνοντας την αγωνία χιλιάδων επαγγελματιών του κλάδου αλλά και ιδιωτών καταναλωτών.

Να υπενθυμίσουμε πως το μέτρο ίσχυσε για πρώτη φορά πιλοτικά το 2014 και αρκετοί καταναλωτές έκαναν χρήση του μέτρου ώστε να επανακυκλοφορήσουν τα «ακινητοποιημένα» αυτοκίνητά τους καταβάλλοντας λιγότερα χρήματα για Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και για ασφάλεια.

Πάντως σε περίπτωση που ισχύσει το μέτρο και το 2016 όσοι προβούν σε άρση ακινησίας των οχημάτων τους λαμβάνοντας από τις εφορίες τις πινακίδες κυκλοφορίας τους θα πρέπει να γνωρίζουν πως θα καταβάλλουν αναλογικά τα Τέλη Κυκλοφορίας μέχρι το τέλος του έτους συμπεριλαμβανομένου και του μήνα που θα γίνει η άρση της ακινησίας.

Δηλαδή αν κάποιος πραγματοποιήσει άρση ακινησίας του οχήματός του εντός του Μαίου τότε θα καταβάλλει τα 8/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ενώ αν την πραγματοποιήσει τον Ιούλιο θα καταβάλλει τα 6/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας του οχήματός του.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ, ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΧΡΗΜΑΤΑ, ΑΚΙΝΗΣΙΑ


Αφήστε μια απάντηση

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!