σπίρτζης-αυτές-είναι-οι-διοικήσεις-πο-119420
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 24.03.2016 | 20:16

Σπίρτζης: Αυτές είναι οι διοικήσεις που «ασέλγησαν» με 90 εκατ. ευρώ στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες – Στοιχεία για χρέη και… “ρουσφέτια”

Σφοδρή επίθεση στον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη με αφορμή τις δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της πρωινής επίσκεψής του στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στην Πέτρου Ράλλη, εξαπολύει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας, μεταξύ άλλων, πως «την πλήρη απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών την άφησαν πίσω τους οι δικές της [σ.σ της ΝΔ] κομματικές διοικήσεις, που τον συνόδευαν σήμερα» κατηγορώντας ταυτόχρονα τις προηγούμενες διοικήσεις για «κληρονομιά χρέους 90 εκατ. ευρώ».

Καλεί τον πρόεδρο της ΝΔ «να αντιληφθεί μια και καλή, ότι το έργο αποδόμησης και απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών έλαβε τέλος. Έλαβε τέλος, με την απομάκρυνση των κομματικών διοικήσεων, εκπρόσωποι των οποίων συνόδευαν σήμερα το πρωί τον κ. Μητσοτάκη –οι οποίοι, θα πρέπει να ντρέπονται για το χάος και τη διάλυσή τους».

Ο κ. Σπίρτζης προσθέτει πως ενώ «σήμερα όφειλαν να ζητήσουν συγνώμη, να απολογηθούν και να ντρέπονται, αντ´ αυτού κάνουν τους τιμητές».

Παράλληλα δηλώνει ότι «δεν θα σιωπήσουμε για έργα και τις ημέρες τους. Τις επόμενες ημέρες θα αναδειχθούν ένα ένα τα θέματα που έφτασαν ως εδώ τις αστικές συγκοινωνίες αλλά και το ‘τζάμπα’ του κ. Μητσοτάκη και των συνεργατών του».

Κληρονομιά χρέους 90 εκατ. ευρώ

Ο κ. Σπίρτζης υπενθυμίζει πως «τα μέλη των τέως διοικήσεων που συνόδευαν τον κ. Μητσοτάκη, είναι ο μέχρι τον Δεκέμβριο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Γ. Οικονόμου που τοποθετήθηκε από τον κ. Μητσοτάκη στη θέση του διευθυντή Πολιτικού Σχεδιασμού της ΝΔ και ο επίσης ως τον Δεκέμβριο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Ν. Παπαθανάσης που επίσης τοποθετήθηκε από τον κ. Μητσοτάκη γενικός διευθυντής της ΝΔ».

«Οι τέως αυτές διοικήσεις ασέλγησαν πραγματικά στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, την περιουσία του ελληνικού λαού» τονίζει και συνεχίζει:

«Επειδή ο κ. Μητσοτάκης βιάστηκε να μιλήσει για οικονομική επιβάρυνση των αστικών συγκοινωνιών από τη σημερινή κυβέρνηση, απλώς θα του θυμίσουμε τα αποτελέσματα της δικής τους πολιτικής, που οδήγησαν στην απόλυτη απαξίωση το συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας. Μια επιλογή μεθοδευμένη και συνειδητή, με στόχο την εκποίηση – ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών».

Εν συνεχεία ο υπουργός παραθέτει αναλυτικά στοιχεία «αυτά που βρήκαμε, στα οποία οφείλονται και οι αυξήσεις και η απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών», όπως:

– Οφειλές από αγορές λεωφορείων: 9.129.815 ευρώ.

– Ανταλλακτικά και λάστιχα: 3.913.586,75 ευρώ.

– ΙΚΑ: 4.228 517,38 ευρώ.

– ΔΕΗ : 681.592,00 ευρώ.

– Δεδηλωμένες ημέρες δεκάδων χιλιάδων ρεπό και εκατοντάδες χιλιάδες ώρες υπερωριακής απασχόλησης -αμφισβητούμενου αριθμού- που προήλθαν από ρουσφετολογικές μετατάξεις από κρίσιμες ειδικότητες οδηγών και τεχνικών, οι οποίες οδήγησαν στην απαξίωση των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες: 9.358.157,38 ευρώ.

– Υποχρεώσεις σε ΟΑΣΑ έως 31-12-2015: 28.792.603,52 ευρώ.

– Παροχή υπηρεσιών (Καθαρισμοί Κατασκηνώσεις εργαζομένων): 1.328.647,48 ευρώ.

– Ασφάλειες λεωφορείων-αυτοκινήτων: 4.425.658,72 ευρώ.

– Πετρέλαιο: 5.213.112,37 ευρώ.

– Φυσικό Αέριο (ΔΕΠΑ) 23.137.768,96 ευρώ.

Σύνολο: 90.209.459,56

«Αυτή η κληρονομιά του χρέους των 90 εκατομμυρίων ευρώ, τη μείωση πάνω από 30% του μεταφορικού έργου και εκατοντάδες οδηγοί χαμένοι από το έργο τους, είναι ένας σύντομος απολογισμός του έργου των διοικήσεων, με τα μέλη των οποίων, ο κ. Μητσοτάκης πραγματοποίησε τη σημερινή επίσκεψη στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ.»

» Μας άφησαν ως κληρονομιά το γερασμένο στόλο, τις αναξιοκρατικές τοποθετήσεις ημετέρων σε διοικητικές θέσεις ευθύνης, σε βαθμό που έφτασαν να είναι περισσότερες από το ίδιο το προσωπικό, τα ρουσφέτια, τους κεφαλοκυνηγούς και την επιβολή προστίμων σε ανέργους τα οποία έφταναν ακόμη και τις 45.000 ευρώ» τονίζει ο υπουργός.

Και καταλήγει ως εξής: «Η πολιτική που καταγγέλλει ο κ. Μητσοτάκης, είναι η πολιτική των Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών, της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων, της στήριξης του κόσμου της εργασίας και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων».