Σκουρλέτης: Καθυστερεί η μεταρρύθμιση του Καλλικράτη –«Κατεστημένο» όσοι αντιδρούν στην απλή αναλογική

Αρκετούς μήνες πίσω πηγαίνει η ολοκλήρωση για την αναθεώρηση του Καλλικράτη που, όπως είχε εξαγγελθεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, επρόκειτο να ολοκληρωθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους. Όπως δήλωσε στον Αθήνα 984 ο νέος υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης, «η συζήτηση για αναθεώρηση του Καλλικράτη αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα μέσα του 2017». Παράλληλα ο κ. Σκουρλέτης, παρά τις αντιδράσεις, επέμεινε για μία ακόμη φορά στην ανάγκη καθιέρωσης της απλής αναλογικής, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Συναντά αντιδράσεις από κατεστημένες δυνάμεις, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης και προέλευσης (σ.σ. προφανώς ο υπουργός αναφέρεται και στις αντιδράσεις που υπάρχουν από πολλούς δημάρχους του ΣΥΡΙΖΑ). Ξεβολεύει ένας αυθεντικός τρόπος έκφρασης και αποτύπωσης των συσχετισμών στο τοπικό επίπεδο. Γιατί θα πρέπει ο εκλεγόμενος δήμαρχος να κατέχει τη δύναμη των 2/3 σε επίπεδο δημοτικού συμβουλίου και να έχουμε ένα εντελώς προσωποκεντρικό , δημαρχοκεντρικό σύστημα; Μιλάμε για την τοπική εξουσία και όχι για την διακυβέρνηση της χώρας. Εάν δεν είναι ο δήμος το πεδίο στο οποίο θα δοκιμάζονται στην πράξη οι συμμαχίες και η συμμετοχή του κόσμου, ποιό θα είναι; Ένα τέτοιο σύστημα θα διευκολύνει και θα απελευθερώσει  δυνάμεις που κατ ανάγκη δεν συναθροίζονται κάτω από κάποιο κόμμα  για να πάρουν κάποιο χρίσμα», πρόσθεσε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ένα τέτοιο σύστημα θα ευνοήσει τις ανεξάρτητες υποψηφιότητες.

Παράλληλα ο υπουργός Εσωτερικών υποστήριξε ότι «δεν πρέπει να βλέπουμε το θέμα αποσπασματικά, διότι ένα εκλογικό σύστημα δεν μπορεί να λύσει τα προβλήματα της αυτοδιοίκησης. Στο πλαίσιο μιας γενικότερης συζήτησης για αναγκαίες μεταρρυθμίσεις   μετά και την εμπειρία εφαρμογής του Καλλικράτη τα τελευταία χρόνια, θα είναι ένα κορυφαίο ζήτημα που θα συζητηθεί και μια αλλαγή με συζήτηση και διάλογο. Η συζήτηση για αναθεώρηση του Καλλικράτη αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα μέσα του 2017», κατέληξε ο κ. Σκουρλέτης.

Λύση, η μη συμμετοχή του ΔΝΤ στο νέο πρόγραμμα

Επιπλέον, ο κ. Σκουρλέτης χαρακτήρισε «φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό » τον προϋπολογισμό ως προς την επίτευξη των στόχων στο θέμα της ανάπτυξης. Αναφορικά με το ενδεχόμενο λήψης νέων μέτρων ο κ.Σκουρλέτης τόνισε ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν νέα μέτρα, ενώ για τις πιέσεις από πλευράς ΔΝΤ, είπε ότι αυτά δεν μπορούν να γίνουν δεκτά και λύση θα είναι η μη συμμετοχή του Ταμείου στο πρόγραμμα για την Ελλάδα.  Σχολιάζοντας σενάρια περί πρόωρων εκλογών, επανέλαβε ότι δεν είναι στα σχέδια της κυβέρνησης , η οποία και δεν επεξεργάζεται τέτοια ενδεχόμενα.

Ο κ Σκουρλέτης κατηγόρησε τη ΝΔ για σχέσεις απόλυτης υποταγής με τους δανειστές και ταύτισης με τις απόψεις Σόιμπλε.

 

 Αναλυτικά:

«Ο προϋπολογισμός ως προς την επίτευξη των στόχων στο θέμα της ανάπτυξης, είναι φιλόδοξος αλλά ρεαλιστικός.

Μάλιστα έρχεται μετά από δύο αναπτυξιακά τρίμηνα και δεν είναι μόνον οι εκτιμήσεις  του ίδιου του προυπολογισμού, ως προς την επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων, αλλά κάτι που ομολογείται από παντού και εκτός συνόρων. Εχουμε όλες τις προυποθέσεις ώστε το 2017 να είναι μετά από χρόνια, ένα έτος καμπής, ένα ορόσημο»

 

*Για το ενδεχόμενο λήψης νέων μέτρων

«Δεν υπάρχουν καινούργια μέτρα, που θα ψηφιστούν. Τα μέτρα είναι γνωστά και έχουν ψηφιστεί το 2016.Κάποια , από τα ήδη ψηφισμένα, εφαρμόζονται και κάποια πρόκειται να εφαρμοστούν από τον Ιανουάριο.

Επειδή γνωρίζουμε την κόπωση της κοινωνίας, πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει περιθώριο για άλλα μέτρα , άρα όσοι μιλούν για νέες δεσμεύσεις, είναι εκτός πραγματικότητας»

 

*Σε ερώτημα άν εξαιτίας και της κοινωνικής κόπωσης τίθεται εν αμφιβόλω η επίτευξη των αναμενόμενων στόχων, λόγω μη εισπραξιμότητας , ο κ Σκουρλέτης εκτίμησε πως μέχρι τώρα δεν φαίνεται κάτι τέτοιο, αλλά η κατάσταση είναι οριακή .

*Αναφορικά με την ανακοίνωση των μέτρων από τον Πρωθυπουργό, ο κ Σκουρλέτης εκτίμησε ότι εγκαινιάζεται μία νέου είδους πρακτική και τα όποια πλεονάσματα θα ξαναγυρνούν, κατά  προτεραιότητα, σε αυτούς οι οποίοι τα έχουν ανάγκη. Οπως τόνισε μάλιστα «δεν υπάρχει περίπτωση να εκπέσουν οι συγκεκριμένες αποφάσεις. Να έχουν αντιρρήσεις κάποιοι από τους δανειστές, είναι πολύ πιθανόν.Δεν μπορεί  να τίθενται ερωτήματα για τέτοιου είδους ζητήματα, από τη στιγμή που είμαστε συνεπείς ως πρός τις υποχρεώσεις μας. Απορώ πώς τέθηκε τέτοιο ζήτημα από τον αντιπρόεδρο της ΝΔ τον κ. Γεωργιάδη.Είναι ενδεικτικό του πώς αντιλαμβάνεται η ΝΔ τις σχέσεις της κυβέρνησης με τους δανειστές.Ο κ Μητσοτάκης το μόνο που κάνει θέλοντας  να κρύψει το ιδεολογικο-πολιτικό του στίγμα και την ταύτισή του με τον κ Σόιμπλε και το ΔΝΤ , είναι να μιλά, εδώ και αρκετούς μήνες, για εκλογές»

 

*Για το ενδεχόμενο πλήρους αδιεξόδου  με το ΔΝΤ

«Σε περίπτωση αδιεξόδου αναφορικά με το ΔΝΤ, διέξοδος θα είναι η μη συμμετοχή του στο πρόγραμμα για την Ελλάδα. Αυτή είναι η λύση και μάλιστα η προτιμητέα, διότι έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο του Γερμανού ΥΠΟΙΚ ,τον στυλοβάτη αυτών των πολιτικών, τις οποίες ο κ Σόιμπλε μπορεί να τις περνάει στην Ευρώπη.

Το αβαντάρισμα του ΔΝΤ μάλιστα, αναφορικά με το χρέος και τα πλεονάσματα, είναι τελικά στα λόγια.Το λέγαμε και το 2015 , το λέγαμε και πρόπερσι , αλλά δεν μπορείς να λές ότι θέλω να αβαντάρω της Ελλάδα για να εξυπηρετήσει το χρέος της και να γίνει περισσότερο βιώσιμο και από την άλλη να θέλεις να επιβάλλεις ως τιμωρία   ένα πλεόνασμα στο 3,5 στο διηνεκές ή για δέκα χρόνια ..»

 

*Για το ενδεχόμενο εκλογών

«Δεν υπάρχει περίοδος που ένα τέτοιο αδιέξοδο,  να μην επαναφέρει , με τον έναν ή τον άλλο τρόπο,το θέμα των εκλογών. Με αυτή την έννοια πάντοτε υπάρχει .Ισχύει αυτό που είπε ο Πρωθυπουργός. Δεν είναι στα σχέδιά μας ενδεχόμενο εκλογών. Δεν το σκεφτόμαστε, δεν το επεξεργαζόμαστε, δεν έχει να κάνει με τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και της οικονομίας»

 

*Για τις αντιδράσεις στις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο χάρτη της αυτοδιοίκησης, με την ανάδειξη των δημοτικών συμβούλων βάσει της απλής αναλογικής και με δημιουργία συμμαχικών συσχετισμών.

« Συναντά αντιδράσεις από κατεστημένες δυνάμεις, ανεξαρτήτως πολιτικής τοπουθέτησης και προέλευσης. Ξεβολεύει ένας αυθεντικός τρόπος έκφρασης και αποτύπωσης των συσχετισμών στο τοπικό επίπεδο.Γιατί θα πρέπει ο εκλεγόμενος δήμαρχος να κατέχει τη δύναμη των 2/3 σε επίπεδο δημοτικού συμβουλίου και να έχουμε ένα εντελώς προσωποκεντρικό , δημαρχοκεντρικό σύστημα;Μιλάμε για την τοπική εξουσία και όχι για την διακυβέρνησητης χώρας. Εάν δεν είναι ο δήμος το πεδίο στο οποίο θα δοκιμάζονται στην πράξη οι συμμαχίες και η συμμετοχή του κόσμου, ποιό θα είναι; Ενα τέτοιο σύστημα θα διευκολύνει και θα απελευθερώσει  δυνάμεις που κατ ανάγκη δεν συναθροίζονται κάτω από κάποιο κόμμα  για να πάρουν κάποιο χρίσμα.

Δεν πρέπει να βλέπουμε το θέμα αποσπασματικά, διότι ένα εκλογικό σύστημα δεν μπορεί να λύσει τα προβλήματα της αυτοδιοίκησης. Στο πλαίσιο μιας γενικότερης συζήτησης για αναγκαίες μεταρρυθμίσεις   μετά και την εμπειρία εφαρμογής του Καλλικράτη τα τελευταία χρόνια, θα είναι ένα κορυφαίο ζήτημα που θα συζητηθεί και μια αλλαγή με συζήτηση και διάλογο. Η συζήτηση για αναθεώρηση του Καλλικράτη αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα μέσα του 2017».

 

*Για την απόσυρση των Αζέρων από τον διαγωνισμό για τη ΔΕΣΦΑ και τις αιχμές περί σύνδεσης στελεχών της ΝΔ με την συγκκεριμένη απόφαση.

« Εχω πει δημόσια και στη Βουλή, με στοιχεία, πώς χειρίστηκε την υπόθεση η ΝΔ το 2013.Τι έκανε πρίν τον διαγωνισμό που παρανόμως ενσωμάτωσε την παραγωγική βάση του ΔΕΣΦΑ 200 εκατομμύρια κρατικών και κοινοτικών ενισχύσεων προκειμένου να δώσει, ως προίκα, τη δυνατότητα στους υποψήφιους αγοραστές να επιβάλλουν παραπάνω τιμές και άρα να κερδίζουν και πως τελικά μέσα από έναν στρεβλό μηχανισμό διαμόρφωσης των τιμών, θα ερχόντουσαν οι Αζέροι  με 400 εκατομμύρια να εισπράξουν  τα επόμενα χρόνια το 66% των 820 εκατομμυρίων, δηλαδή περίπου 550 εκατομμύρια. Αυτό αποτελεί μία πολιτική επιλογή, σωστή ή λάθος και μπορώ να την κρίνω. Οταν εμείς προχωρήσαμε μαζί με τη ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) που είναι εκ του νόμου επιφορτισμένη με την ευθύνη διαμόρφωσης της τιμολογιακής πολιτικής ενέργειας, η ΝΔ μας κατήγγειλε για παραβίαση των όρων του διαγωνισμού. Αυτό όμως αποτελεί ευθύνη της πολιτείας. Εμείς κάναμε μια τέτοια ρύθμιση αφαιρώντας τα 200 εκατομμύρια και τροποποιώντας τον μηχανισμό διαμόρφωσης των τιμών που απαγόρευε αυξήσεις της τάξης του  68% .Το κάναμε από καθαρά φιλεπενδυτική σκοπιά,διότι ποιός θα έρθει να επενδύσει στον τομέα της ενέργειας στην Ελλάδα με τέτοιες τρελλές αυξήσεις; Δεν θα υπονομεύαμε την οικονομία και τις θέσεις εργασίας που συνδέονται με αυτές τις επιχειρήσεις; Δεν πήραμε απάντηση, αλλά μόνον καταγγελίες ότι διώχνουμε επιχειρήσεις. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός για τη ΔΕΣΦΑ είναι πλέον ουσιαστικά νεκρός, αλλά ανοίγεται μια τεράστια ευκαιρία να πάμε  σε ενός άλλου είδους μοντέλο, σε σχέση με τον διαχειριστή του δικτύου φυσικού αερίου, τον ΔΕΣΦΑ. Να προχωρήσουμε με τον ΑΔΜΗΕ τον διαχειριστή δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας  , το 51% στο Δημόσιο και από εκεί και πέρα στρατηγική συνεργασία με κάποιον αντίστοιχο διεθνή επενδυτή. Σας διαβεβαιώ ότι υπάρχει ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρίες,ευρωπαίοι διαχειριστές,  θέλουν ως εταίρο το ελληνικό δημόσιο διότι αυτό τους παρέχει μια εγγύηση και η συμμετοχή του με 51% στο μετοχικό κεφάλαιο, τους δίνει  δυνατότητα δανειοδότησης από την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων με πολύ χαμηλά επιτόκια»

ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ, ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ, ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ, ΑΛΛΑΓΕΣ, ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ, ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ, ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ


Αφήστε μια απάντηση

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!