προς-κατάργηση-τα-ειδικά-μαθήματα-στι-138904
ΠΑΙΔΕΙΑ | 13.11.2015 | 07:38

Προς κατάργηση τα ειδικά μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις

Την πιθανότητα να μη γίνονται πανελλαδικές εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα από το 2017 και μετά εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, μέσω του αρμόδιου Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (ΕΟΕ).

Πριν από μέρες ο ΕΟΕ απέστειλε έγγραφο προς τους προέδρους των τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ με το οποίο γνωστοποιεί ότι διερευνά τη δυνατότητα για μεταβολή ή και τυχόν κατάργηση της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, για τμήματα και σχολές που απαιτούν επιπλέον εξέταση σε ειδικά μαθήματα, σύμφωνα με τα Νέα.

Οι λόγοι, όπως αναφέρει η υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, για τους οποίους μελετά αυτές τις αλλαγές στα Ειδικά Μαθήματα, είναι κυρίως οι ακόλουθοι:

Να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα και άρα η παρατεταμένη εξεταστική διαδικασία των υποψηφίων, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται από μακρινές αποστάσεις για να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα (π.χ. νησιά προς Αθήνα).

Ενδεχομένως, ο τρόπος εξέτασης των ειδικών μαθημάτων δεν ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου των αντίστοιχων τμημάτων (π.χ. χαμηλό, υψηλό ή αντίστοιχο επίπεδο εξέτασης).

Τα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται και το επίπεδο εξέτασής τους δεν διδάσκονται στα δημόσια σχολεία, με αποτέλεσμα να χρειάζεται εξωσχολική προετοιμασία.

Με την επιτυχή εξέταση στα ειδικά μαθήματα, οι υποψήφιοι πριμοδοτούνται με πολλά μόρια και έτσι εισάγονται στα αντίστοιχα τμήματα, ακόμη και με πολύ χαμηλές επιδόσεις στα κύρια μαθήματα.

Ειδικά για τις ξένες γλώσσες, η εξέταση των υποψηφίων σε αυτές φαντάζει παρωχημένη, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι κατέχουν αναγνωρισμένο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο μόνο του θα μπορούσε να είναι επαρκές για την εισαγωγή στα αντίστοιχα τμήματα.

Ο ΕΟΕ ζήτησε από τα πανεπιστημιακά τμήματα να του εκθέσουν τις απόψεις τους. Όμως, ενώ ακόμα δεν έχει λάβει απαντήσεις από τα πανεπιστήμια, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης έλαβε ήδη μια οργισμένη επιστολή από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών  Γαλλικής Γλώσσας , στην οποία γίνεται λόγος για «αντιδημοκρατική και αντιεπιστημονική πρόταση του ΕΟΕ που η μόνη της τεκμηρίωση συνίσταται στην υποτιθέμενη κατοχή αναγνωρισμένων πιστοποιητικών γλωσσομάθειας από πλευράς υποψήφιων μαθητών».