πρόγραμμα-ψηφιακός-δήμος-νέες-υπηρ-320503
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 29.09.2008 | 00:00

Πρόγραμμα “Ψηφιακός δήμος”. Νέες υπηρεσίες σε 469 δήμους της χώρας


Πιστοποιητικά, καταγγελίες, ενημέρωση, αιτήσεις, παρακολούθηση σε ζωντανή σύνδεση των συνεδριάσεων του δημοτικού Συμβουλίου, ακόμη και πληρωμή οφειλών, είναι μερικές από τις υπηρεσίες που προσφέρουν εδώ και λίγο καιρό στους δημότες τους 469 δήμοι με πληθυσμό κάτω των 20.000 κατοίκων, σε όλη τη χώρα. Πρόκειται για τους δήμους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Ψηφιακός δήμος» του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο υλοποιείται μέσω της «Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε.».

Κάθε δήμος και portal

Ήδη σε κάθε δήμο που συμμετέχει στο πρόγραμμα έχει αναπτυχθεί και λειτουργήσει δημοτική διαδικτυακή Πύλη (δδΠ – portal), που έχει ως ειδικότερους στόχους:

-Αποτελεσματικότερη και γρηγορότερη ενημέρωση των δημοτών κι άλλων ενδιαφερομένων για πολιτιστικές, αθλητικές ή άλλες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στην ευρύτερη περιφέρεια του δήμου.

– Εξυπηρέτηση μέσω Ιντερνετ των δημοτών και λοιπών ενδιαφερομένων σχετικά με τις υπηρεσίες του δήμου.

– Καταγραφή, κατάταξη και ενοποίηση σημαντικών πληροφοριών αναφορικά με τα θέματα του κάθε δήμου και δημιουργία κεντρικού σημείου πρόσβασης σε αυτές τις πληροφορίες.

– Ενίσχυση της εικόνας και προώθηση της ευρύτερης περιοχής του δήμου. Ευρύτερη προβολή των ιδιαιτεροτήτων / επιτευγμάτων του δήμου.

– Εξοικείωση των δημοτών με τις νέες τεχνολογίες.

– Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ δήμου-δημοτών και δημιουργία ενός σύγχρονου καναλιού επικοινωνίας.

– Αύξηση της συμμετοχής του δημότη στα θέματα των δήμων.

– Σημαντική εξοικονόμηση χρόνου και πόρων τόσο για τους υπαλλήλους του δήμου όσο και για τους δημότες που θα χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της δδΠ.

– Καλύτερη εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ και μεταναστών.

Ποιες υπηρεσίες παρέχονται από τις δδΠ

Οι υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της κάθε δημοτικής διαδικτυακής Πύλης ακολουθούν το μοντέλο που πανευρωπαϊκά προτείνεται για την εξειδίκευση των υπηρεσιών «Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (e-government)» και αναπτύσσονται σε τρία επίπεδα:

1. Υπηρεσίες Πληροφόρησης
2. Αλληλεπιδραστικές Υπηρεσίες
3. Ηλεκτρονικές Συναλλαγές

Η κάθε δδΠ περιλαμβάνει ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης και διαμόρφωσης περιεχομένου, το οποίο επιτρέπει την παρουσίαση των υπηρεσιών με μια ιεραρχική μορφή που καθορίζει και τον τρόπο πλοήγησης και αναζήτησης του χρήστη μέσω των ιστοσελίδων.

Υπηρεσίες Πληροφόρησης

Βασικό κομμάτι της λειτουργίας της δδΠ αποτελεί η παροχή πολυεπίπεδων υπηρεσιών πληροφόρησης στους δημότες. Εξαιτίας του γεγονότος αυτού και για την καλύτερη οργάνωση και κατανόηση των υπηρεσιών Πληροφόρησης ορίζονται δύο (2) λειτουργικές περιοχές στη δδΠ. Ο διαχωρισμός τους έχει γίνει ανάλογα με την φύση της πληροφόρησης που η κάθε λειτουργική περιοχή προσφέρει. Οι περιοχές αυτές διακρίνονται σε:

1. Στατικές Περιοχές Πλοήγησης.
2. δυναμικές Περιοχές Πλοήγησης

Αλληλεπιδραστικές Υπηρεσίες

Η δδΠ λειτουργεί ως μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας και εξασφαλίζει την επαφή και αλληλεπίδραση του Πολίτη με το δήμο για την ικανοποίηση των αιτημάτων του. Περιλαμβάνει δε μεταξύ άλλων:

– Αιτήματα & Καταγγελίες Πολιτών

– Ηλεκτρονικές Αιτήσεις για Βεβαιώσεις ΤΑΠ

– Ενημέρωση δικαιούχων για τους τίτλους πληρωμής

-Υπηρεσία ενημέρωσης του κοινού για πλήρωση θέσεων σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς της περιοχής και υποβολής της αντίστοιχης ηλεκτρονικής αίτησης.

– Ηλεκτρονικές Αιτήσεις Πιστοποιητικών δημοτολόγιο

Παράλληλα, σε πολλούς από τους δήμους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, μέσω της συνεργασίας με κάποια Τράπεζα, δίνεται η δυνατότητα στους δημότες ηλεκτρονικών συναλλαγών για την πληρωμή, μεταξύ άλλων, δημοτικού Φόρου και Προστίμων ΚΟΚ.

Τα άμεσα και τα μακροπρόθεσμα οφέλη για τους δήμους

Μ’ αυτό τον τρόπο η δημοτική διαδικτυακή Πύλη δεν αποτελεί μόνο μέσο πληροφόρησης ή μονόδρομης αλληλεπίδρασης, αλλά αναπτύσσει και παρέχει στους χρήστες-δημότες ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες αμφίδρομης αλληλεπίδρασης και συναλλαγών. Παράλληλα ο δήμος έχει την ευκαιρία να εκσυγχρονίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του και να ενισχύσει την εξωστρέφεια του, προβάλλοντας ένα φιλικό και διαδραστικό κανάλι εξυπηρέτησης προς τους δημότες του μέσω διαδικτύου, στον ίδιο βαθμό και σε ενιαίο πλαίσιο με ένα σύνολο δήμων σε όλη τη χώρα. Έτσι, συμμετέχοντας στο έργο ο κάθε δήμος διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα της δημοτικής διαδικτυακής του Πύλης μ’ ένα σύνολο δήμων σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο τόσο εννοιολογικά (παρεχόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες, πρότυπα και ταχύτητα εξυπηρέτησης πολιτών-δημοτών, υποστήριξη εργαζομένων του δήμου) όσο και τεχνολογικά (πλέον σύγχρονες και αποδεκτές τεχνολογίες και τεχνικές λύσεις), αξιοποιώντας τις υφιστάμενες εφαρμογές του δήμου σας και το δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ, αναβαθμίζοντας τις υποδομές του δήμου σε νέες τεχνολογίες και καταρτίζοντας και υποστηρίζοντας τους χρήστες. Επιπλέον, πέραν των άμεσων ωφελειών, το έργο καθιστά τους δήμους κοινωνούς μίας σειράς συγκριτικών πλεονεκτημάτων που θα προκύψουν από στρατηγικές και επιχειρησιακές συνέργειες με τρέχοντα ή/και προβλεπόμενα έργα. (πχ. ΚΕΠ, Εθνικό δημοτολόγιο, ενδεχόμενη επέκταση παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών δημοτικών διαδικτυακών πυλών κλπ.)

ΠΙΝΑΚΑΣ 1 : ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΠΙΝΑΚΑΣ 2 : «ΨΗΦΙΑΚΟΙ δΗΜΟΙ» ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΧΗ