πού-μπλοκάρει-η-πρόταση-για-ψώνια-με-863891
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 25.01.2021 | 22:01

Πού «μπλοκάρει» η πρόταση για ψώνια με χρονόμετρο και χρήση «εφαρμογής»

Στο διυπουργικό τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ των υπουργείων Ανάπτυξης και

Ψηφιακής Διακυβέρνησης – μετά τις πρόσφατες εικόνες συνωστισμού εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού βρίσκεται η δυνατότητα αγορών με …χρονόμετρο,

χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι έχει ήδη ληφθεί κάποια οριστική απόφαση για την εφαρμογή της.

Ως ένας από τους τρόπους εφαρμογής του μέτρου παρουσιάστηκε από τον γενικό γραμματέα Εμπορίου,

Παναγιώτη Σταμπουλίδη, η χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής e-katanalotis, προκειμένου

ο πολίτης κατεβάζοντας το συγκεκριμένο app και πατώντας το χρονόμετρο

να βλέπει στο κινητό του τον χρόνο που του απομένει προκειμένου να ολοκληρώσει τα ψώνια και τη μετακίνησή του.

H ενεργοποίηση μιας εφαρμογής μέσω κινητού τηλεφώνου με χρονόμετρο δεν είναι κάτι

όμως που μπορεί να γίνει από την μία ημέρα στην άλλη. Αρχικά γιατί ενδεχόμενη υποχρεωτικότητά

της ακόμα και αν αφορούσε μόνο για την κατηγορία 2 (μετακίνηση σε κατάστημα)

ουσιαστικά θα καταργούσε στην πράξη τη μέθοδο του εγγράφου μετακίνησης γεννώντας

μία σειρά άλλων προβλημάτων, αλλά και αποκλεισμών

 δεδομένου ότι η χρήση της δεν είναι εξίσου εύκολη από άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.

Παράλληλα η ύπαρξη μίας τέτοιας εφαρμογής αφενός απαιτεί την κατοχή

όχι μόνο κινητού τηλεφώνου, αλλά και συγκεκριμένα smartphone ώστε να μπορεί να υποστηρίζει αυτές τις λειτουργίες. Ζήτημα επίσης γεννάται και με τη διάθεση της εφαρμογής

από τα app stores, καθώς η πρόσβαση σε αυτά δεν είναι δεδομένη για όλες τις συσκευές.

Επιπλέον η χρήση μίας εφαρμογής προϋποθέτει ότι ο χρήστης θα είναι σε θέση να τη χρησιμοποιεί απρόσκοπτα και αυτό δεν είναι βέβαιο στην περίπτωση των ηλικιωμένων ανθρώπων για παράδειγμα.

Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος, για τον οποίο και όταν είχε ξεκινήσει η αποστολή μηνυμάτων

στο 13033 είχε επιλεγεί το SMS, με το οποίο οι κάτοχοι κινητών είναι πλέον

εξοικειωμένοι σχεδόν στο σύνολό τους και όχι η χρήση κάποιας εφαρμογής, λένε στο «ethnos.gr» πηγές κοντά στην υπόθεση.

Σε κάθε περίπτωση ενδεχόμενη υιοθέτηση μιας εφαρμογής με χρονόμετρο

θα απαιτήσει συμβατότητα με τους κανόνες της Αρχής Προστασίας Δεδομένων

Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά και του GDPR, διαδικασίες που είναι σχετικά χρονοβόρες.

Η ευθυγράμμιση με όλους τους κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι και η αιτία,

για την οποία δεν προχώρησε ποτέ στην Ελλάδα η ανάπτυξη εφαρμογής ιχνηλάτησης, αντίστοιχης με αυτήν που υπάρχει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο.

Οσο για την πρόταση του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών

Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) περί υιοθέτησης διαφορετικού διακριτού κωδικού μετακίνησης στο 13033 

για τα καταστήματα τροφίμων σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα του λιανεμπορίου (π.χ. το «7»), προκειμένου να διαχωριστεί

ο χρόνος των αγορών για είδη πρώτης ανάγκης σε σχέση με τα λοιπά είδη,

δε φαίνεται να βρίσκει – επί του παρόντος τουλάχιστον – πρόσφορο έδαφος αφενός

επειδή εκτιμάται ότι θα «μπερδέψει» τους καταναλωτές και αφετέρου

διότι θεωρείται ότι παρέχει πρόσθετα και πιο διακριτά προσωπικά δεδομένα για τις μετακινήσεις των πολιτών. Πηγή: ethnos.gr