πιο-γρήγορα-και-πιο-οικολογικά-τα-μέσα-316929
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 29.06.2009 | 00:00

Πιο γρήγορα και πιο οικολογικά τα μέσα μεταφοράς

Ο επανασχεδιασμός και η αναδιοργάνωση του δικτύου των Αστικών Συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου Αττικής, ήταν το αντικείμενο της διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του υπουργείου Μεταφορών, με τη συμμετοχή του ΟΑΣΑ, της τοπικής αυτοδιοίκησης και της επιστημονικής κοινότητας.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδης Στυλιανίδης, στόχος της διαβούλευσης είναι η αναμόρφωση του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών και των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ βασική φιλοσοφία εξακολουθεί να είναι η ενίσχυση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, που είναι πιο οικολογικά, πιο γρήγορα και πιο συνεπή όσο αφορά το χρόνο μετακίνησης. Για το λόγο αυτό η βασική αλλαγή που θα γίνει στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών, είναι ότι οι περισσότερες γραμμές θα ξεκινούν και θα τερματίζουν τις διαδρομές τους σε στάσεις των Μέσων Σταθερής Τροχιάς- Προαστιακό, Μετρό, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο.

Ήδη ο ΟΑΣΑ έχει κάνει σχετικές μελέτες σε περιοχές όπως το Περιστέρι, τα δυτικά Προάστια, το Θριάσιο Πεδίο, η Βορειοανατολική Αττική, η περιοχή των Μεσογείων, τα Ανατολικά Προάστια, η Ηλιούπολη, η Ελευσίνα. Τα μέτρα αυτά αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από το Φθινόπωρο.

Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε την ανάγκη να αποφορτιστεί το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και για οικολογικούς αλλά και για λειτουργικούς λόγους και να ενισχυθούν οι απομονωμένοι δήμοι, που μέχρι τώρα δεν καλύπτονταν αποτελεσματικά. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι θα εντατικοποιηθεί η εκστρατεία με στόχο να πειστούν οι πολίτες να περιορίσουν τη χρήση των Ι.Χ. αυτοκινήτων για τις μετακινήσεις τους και να προτιμήσουν τα πιο οικολογικά μέσα μαζικής μεταφοράς.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής ο ΟΑΣΑ θα προχωρήσει σε αναπροσαρμογή του τρόπου οργάνωσης των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών και επανασχεδιασμό τους, ώστε να ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη επάρκεια και αποτελεσματικότητα στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις των μετακινήσεων του επιβατικού κοινού.

Με την επιχειρούμενη αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου στο λεκανοπέδιο της Αττικής, η νέα μορφή που τελικά αυτό θα λάβει θα αποτελείται από:

– το δίκτυο των Μέσων Σταθερής Τροχιάς.

– ομάδες τοπικών/τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών προς και από τους σταθμούς του δικτύου των Μέσων Σταθερής Τροχιάς.

– λεωφορειακές γραμμές-κορμούς σε περιοχές που δεν καλύπτονται με Μέσα Σταθερής Τροχιάς.

– διαδημοτικές γραμμές.

– διαμπερείς-διακεντρικές γραμμές που θα διαπερνούν τον εσωτερικό δακτύλιο, οι οποίες κατά κύριο λόγο θα είναι οι γραμμές του τρόλεϊ.

– Το υπόλοιπο ακτινικό δίκτυο των γραμμών του τρόλεϊ και όπου απαιτείται λεωφορειακές γραμμές.

– δημοτικές γραμμές.

– επέκταση των λεωφορειολωρίδων και

– σταθμούς μετεπιβίβασης από τα λεωφορεία προς τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και από τα ΙΧ προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

«Με τις προτάσεις της αυτοδιοίκησης έχουμε τη δυνατότητα και την ευκαιρία να βελτιώνουμε ουσιαστικά τα μέσα μεταφοράς, καθώς η συμβολή της στην διευθέτηση χώρων, διαδρόμων και η προώθηση των σχετικών αιτημάτων των δημοτών του Λεκανοπεδίου, συνεισφέρουν σημαντικά στην εύρυθμη λειτουργία των συγκοινωνιών», τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Μπεκίρης και πρόσθεσε: «ο στόχος είναι να αναδειχθούν τα συγκοινωνιακά προβλήματα της Αθήνας και μέσω της συνεργασίας των αρμοδίων φορέων να επιτευχθούν οι βέλτιστες λύσεις του συγκοινωνιακού προβλήματος».

                                Γ. Μίχας: χωρίς αντίκρυσμα η όποια συζήτηση

Τις καθυστερήσεις στις επεκτάσεις των Μέσων Σταθερής Τροχιάς στον ευρύτερο Πειραιά, γεγονός που καθιστά άνευ αντικρίσματος την όποια συζήτηση για τον επανασχεδιασμό του δικτύου αστικών συγκοινωνιών για την ευρύτερη περιοχή, επεσήμανε, από την πλευρά του, ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας.

Στην παρέμβαση του ο κ. Μίχας αναφέρθηκε στο γεγονός ότι τόσο η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά όσο και η ουσιαστική επέκταση της γραμμής του Τραμ πέραν της α’ φάσης, αναμένονται με τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις μετά από 7 χρόνια, περίοδο κατά την οποία θα έχουν μεταβληθεί σημαντικά τα πληθυσμιακά, κυκλοφοριακά και άλλα κρίσιμα δεδομένα, γεγονός που καθιστά την όποια συζήτηση σήμερα ανεπίκαιρη.

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά το Μετρό ο κ. Μίχας ανέφερε ότι η αρχική διαβεβαίωση του υπουργού ΠΕΧΩδΕ ότι τα έργα θα ξεκινούσαν στις αρχές του 2007 «πήγε περίπατο», αφού δύο χρόνια μετά, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω ενστάσεων μεταξύ των υποψήφιων αναδόχων και επαναπροκηρύχθηκε, γεγονός που σημαίνει ότι με τις καλύτερες προϋποθέσεις, το μετρό θα φθάσει στον Πειραιά στα τέλη του 2015.

Σε ό,τι δε αφορά το ΤΡΑΜ υπογράμμισε ότι με βάση τους προγραμματισμούς της εταιρείας, η διαδρομή της α’ φάσης, για την οποία σημειωτέον υπάρχει προσφυγή κατοίκων στο ΣτΕ, θα είναι έτοιμη έως το 2011. Η διαδρομή ωστόσο αυτή δεν αλλάζει ουσιαστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης αλλά αποτελεί τη βάση για τις πιο ουσιαστικές επεκτάσεις προς Φρεαττύδα, Καλλίπολη, Χατζηκυριάκειο, Καμίνια και Πέραμα οι οποίες είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν. Ταυτόχρονα επεσήμανε ότι δεν έχουν μέχρι σήμερα ληφθεί υπόψη οι προτάσεις του δήμου Πειραιά για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μετά από μελέτη και αποστολή στους αρμοδίους.