ο-κόσμος-που-έρχεται-στα-μέσα-μετα-317165
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 18.06.2009 | 00:00

Ο… «Κόσμος που έρχεται» στα μέσα μεταφοράς

Τη νέα καμπάνια ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια, τα μέσα μεταφοράς, τα ταξί, τα ΚΤΕΛ και τις νέες τεχνολογίες, παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδης Στυλιανίδης. Την επόμενη εβδομάδα ξεκινά διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση για την αναμόρφωση των δρομολογίων στη λογική των «Μέσων σταθερής τροχιάς» και της διευκόλυνσης των ενδοδημοτικών και διαδημοτικών συγκοινωνιών.

«Το βασικό στοιχείο το οποίο διαφοροποιείται σε σχέση με το παρελθόν και νομίζω ότι θα συμφωνήσει και η τοπική αυτοδιοίκηση, είναι να πάμε σε μία άλλη λογική μαζικών μεταφορών στο Λεκανοπέδιο, όπου θα προτάσσουμε τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς γιατί είναι πιο γρήγορα, πιο οικολογικά και πιο αποφορτιστικά του ιστορικού κέντρου της Αθήνας», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «τα λεωφορεία θα λειτουργούν σε μια λογική «ψαροκόκαλου» που θα συνδέονται κυρίως με τους σταθμούς των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, δηλαδή του ΜΕΤΡΟ, του τραμ και των τρόλεϊ».

Η καμπάνια έχει ως κεντρικό μήνυμα τον «Κόσμο που έρχεται» και χωρίζεται σε δυο μεγάλες ενότητες. Η μία αφορά τον εκσυγχρονισμό των μεταφορών και η άλλη τις επικοινωνίες, τις νέες τεχνολογίες και νέες εφαρμογές. Οι βασικοί στόχοι είναι να αναδειχθεί ο κοινωνικός χαρακτήρας των ΜΜΜ, να προβληθεί η ανάγκη βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών και να αναδειχθεί ο παράγοντας ασφάλεια, ταχύτητα και οικολογία στις μεταφορές.

Σε ό,τι αφορά τις μεταφορές, η καμπάνια έχει τέσσερις θεματικές ενότητες οι οποίες θα εκτυλίσσονται χρονικά το επόμενο διάστημα, περίπου μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Η πρώτη ενότητα θα επιδεικνύει τα πλεονεκτήματα των μέσων μαζικής μεταφοράς (μετρό, τραμ τρόλεϊ, λεωφορεία, ηλεκτρικός, προαστιακός σιδηρόδρομος).

Η δεύτερη θεματική ενότητα αναφέρεται στα ταξί και στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας υπηρεσιών, την εφαρμογή των προγραμμάτων GPS και την πραγματοποίηση σεμιναρίων προς τους οδηγούς και η τρίτη στα ΚΤΕΛ, τα οποία «θεωρούμε ότι είναι μέσο κοινωνικής μεταφοράς, τις πολιτικές για την ανανέωση του στόλου και στο στόχο της λειτουργίας τους, που είναι η άρση της απομόνωσης των πιο απομακρυσμένων περιοχών», τόνισε ο κ. Στυλιανίδης.

                                           Νέες τεχνολογίες και μεταφορές

Στο κεφάλαιο που αφορά στα νέα μέσα, τις νέες εφαρμογές και τις νέες τεχνολογίες, υπάρχουν τέσσερα σημεία, που προωθούνται σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς.

Πρόκειται για: α) το καινοτόμο βήμα του «fiber to the home», της οπτικής ίνας στο σπίτι, για το οποίο ήδη γίνεται η επεξεργασία του θεσμικού πλαισίου και σύντομα θα ξεκινήσει η δημόσια διαβούλευση επί της πρότασης που θα καταθέσει το υπουργείο, β) τις εφαρμογές «Wi-Fi και Wi-MAX» που ήδη έχουν αρχίσει να εγκαθίστανται σε διάφορες περιοχές της χώρες σε πολυσύχναστους χώρους, σε αρχαιολογικούς χώρους και σε χώρους νεολαίας, γ) την εφαρμογή «δΟΡΥ» μαζί με την «Κοινωνία της Πληροφορίας», και δ) τη γρήγορη ολοκλήρωση του Εθνικού Προγράμματος για την ευρυζωνικότητα, που είναι συναρμοδιότητα με την τοπική αυτοδιοίκηση, την «Κοινωνία της Πληροφορίας».

Μερικές χαρακτηριστικές εφαρμογές που θα προκύπτουν και από τα σποτάκια της καμπάνιας είναι: η τηλε-ιατρική, η τηλε-εκπαίδευση, η τηλε-διοίκηση, η τηλε-εργασία, το e-banking, το ηλεκτρονικό εμπόριο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.