νέο-συγκοινωνιακό-σχεδιασμό-και-ποδη-321245
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 26.06.2008 | 00:00

Νέο συγκοινωνιακό σχεδιασμό και ποδηλατοδρόμους στη δυτική Αττική ανακοίνωσε ο Κωστής Χατζηδάκης


Σημαντικές παρεμβάσεις στην Αττική που αφορούν στην προστασία της δημόσιας υγείας, από την ακτινοβολία των κεραιών κινητής τηλεφωνίας, καθώς και τη διαμόρφωση ενός νέου συγκοινωνιακού χάρτη στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ανακοίμωσε ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδακης. Ο υπουργός Μεταφορών συναντήθηκε για το σκοπό αυτό με τον πρόεδρο της Τοπικής Ένωσης δήμων και Κοινοτήτων Αττικής και δήμαρχο Αιγάλεω δημήτρη Καλογερόπουλο, τον πρόεδρο του Αναπτυξιακού Συνδέσμου δυτικής Αττικής Λάμπρο Μίχο, δήμαρχο Αγ. Βαρβάρα και τον εκπρόσωπο της ΚΕδΚΕ δημήτρη Μαραβέλια, δήμαρχο Χαϊδαρίου.

«Πρώτα από όλα συζητήσαμε για τη χθεσινή μας πρωτοβουλία σε σχέση με τους μετρητές της ακτινοβολίας, είτε από κεραίες κινητής τηλεφωνίας είτε από διάφορες άλλες κεραίες. Και είπαμε στους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης ότι περιμένουμε τις προτάσεις τους. Υπάρχει ένας μήνας διαβούλευσης. δεν είμαστε καθόλου δογματικοί στις προτάσεις που παρουσιάσαμε. Θέλουμε πραγματικά οι πολίτες να είναι σίγουροι ότι προστατεύεται η δημόσια υγεία τους, ότι δεν υπάρχει κάποια αρνητική επίδραση από την ακτινοβολία των κεραιών. Και θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατό μέσο, στηριζόμενοι βεβαίως, στην ευρωπαϊκή εμπειρία» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος αναφερθηκε ακόμη στους ποδηλατοδρόμους και στο νέο συγκοινωνιακό σχεδιασμό.

«Το δεύτερο για το οποίο συζητήσαμε, ήταν το ζήτημα των ποδηλατοδρόμων. Τους ενημερώσαμε για τα σχέδια της Κυβέρνησης ότι υπάρχουν 15 εκ ευρώ στο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης για να γίνουν ποδηλατόδρομοι και σε περιφερειακούς δήμους της Αθήνας αλλά προφανώς και στην επαρχία και στη Θεσσαλονίκη. Και συμφωνήσαμε, πέρα από αυτό – και αυτό είναι καινούριο – να χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο μας ένας ποδηλατόδρομος της δυτικής Αθήνας. Ο οποίος να καλύπτει μια μεγάλη περιοχή. Η διαδρομή του ποδηλατόδρομου στην δυτική Αθήνα θα χαραχθεί σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση από την μελετητική ομάδα του Πολυτεχνείου, η οποία είναι υπεύθυνη και για τους δύο άλλους ποδηλατόδρομους, που ανακοινώσαμε. Πιστεύουμε ότι η δυτική Αθήνα πρέπει να είναι προτεραιότητα για κάθε Κυβέρνηση.

Το τρίτο ζήτημα, ήταν αυτό του Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού. Γνωρίζετε ότι έχουμε συζητήσει δημόσια για αυτό, αλλά πρέπει να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη. Είπαμε λοιπόν ότι ξεκινώντας από το δήμο Περιστερίου και το δήμο Αιγάλεω από τα τέλη Αυγούστου θα τεθεί σε εφαρμογή αυτός ο νέος Συγκοινωνιακός Σχεδιασμός, έτσι θα πυκνώσει η τοπική συγκοινωνία στην περιοχή αυτή και παράλληλα θα περιοριστεί ο χρόνος μετάβασης των πολιτών στο κέντρο της πόλης. Υπολογίζουν οι συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ ότι, με τον τρόπο αυτό θα έχουμε περιορισμό του χρόνου διαδρομής κατά 30%.

Επομένως, ανακοινώσαμε τις προθέσεις μας στους εκπρόσωπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θέλουμε να προχωρήσουμε μαζί τους, θα ξεκινήσουμε και αυτό το μέτρο από τη δυτική Αθήνα, εκτός από αυτούς τους δύο δήμους και το δήμο Αγίας Βαρβάρας, από το δήμο Χαϊδαρίου κλπ. Και βεβαίως στη συνέχεια, πρόθεσή μας είναι να εφαρμοστεί και σε άλλους δήμους, όπως είναι ο δήμος Παπάγου, ο δήμος Χολαργού εδώ με το Μετρό της περιοχής, αλλά βεβαίως και προς τα κάτω όπως ο δήμος δάφνης, ο δήμος Αγ. δημητρίου, ο δήμος Υμηττού κα».