Αναφορά σε αναπληρωτές και διορισμούς έκανε ο υπουργός Παιδείας κατά την τοποθέτησή του στα πλαίσια των προγραμματικών δηλώσεων. Ενέταξε την έλλειψη προσλήψεων στις παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος, τονίζοντας ότι « δεν είναι δυνατόν τα σχολεία να λειτουργούν με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων από χρήματα που προέρχονται από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή από πόρους που προορίζονται για αναπτυξιακές δράσεις. Το πρόβλημα έχει και παιδαγωγικές διαστάσεις. Δεν είναι επιτρεπτό εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές να αλλάζουν κάθε χρόνο δασκάλους, όταν η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον δάσκαλο και στον μαθητή προϋποθέτει κάποια διάρκεια. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής, που η πολιτεία έχει εναποθέσει τη λειτουργία τους στον ηρωισμό του λιγοστού προσωπικού και στον αγώνα των γονιών».
Ο κ. Φίλης δήλωσε μεταξύ των άλλων ότι θα διερευνηθεί η δυνατότητα ενός αριθμού μόνιμων διορισμών μέσα στο 2016 ενώ τόνισε ότι παρά τη δημοσιονομική δυσπραγία, η Κυβέρνηση για την εκπαιδευτική χρονιά 2015-2016 προχωρά σε προσλήψεις δεκαοκτώ χιλιάδων εννιακοσίων εβδομήντα εννέα αναπληρωτών έναντι δεκαεπτά χιλιάδων διακοσίων εξήντα εννέα πέρσι, δηλαδή κατά 10% περισσότερες προσλήψεις.
Ιδιαίτερα βαρύτητα θα δοθεί στην Ειδική Αγωγή και έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντος της νέας πολιτικής ηγεσίας είναι η κυβερνητική απόφαση να προσληφθεί φέτος επιπλέον προσωπικό -περίπου χίλια άτομα- για την ειδική εκπαίδευση.
Ο κ. Φίλης αναφέρθηκε στις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες λέγοντας «Αλήθεια, γιατί δεν μας λένε πόσες προσλήψεις προέβλεπε ο προϋπολογισμός που ψήφισαν πέρσι; Ούτε μία. Γιατί δεν μας λένε πόσες από τις χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτήθηκαν, κάλυψαν με διορισμούς τα τελευταία χρόνια; Ούτε μία. Τα κενά των προηγούμενων κυβερνήσεων παλεύουμε φέτος να καλύψουμε, με στόχο μέχρι τα μέσα του μήνα να έχει αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλα τα σχολεία με έμφαση στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής».
Ο υπουργός Παιδεία αφού ανέφερε τις παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος πέρασε και στις λύσεις που θα δοθούν οι οποίες συνοψίζονται στα ακόλουθα:
1.Δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την Αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί από τη σχολική χρονιά 2016-2017.
6.Αναβάθμιση του λυκείου ως αυτόνομης εκπαιδευτικής βαθμίδας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα εξεταστεί η δυνατότητα της θεσμοθέτηση νέων τρόπων αποτίμησης γνώσης με μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα γυμνάσια προς όφελος του διδακτικού χρόνου.
7.Καθιέρωση του Δημόσιου Διπλώματος Γλωσσομάθειας.
9.Άμεσα προωθείται ένα νέο πολυδιάστατο θεσμικό πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης με στόχο την άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Επαναφορά -και μάλιστα ποιοτικά αναβαθμισμένης- της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης που είχαν ουσιαστικά καταργηθεί, καθώς και την εφαρμογή προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες.
Το Μαϊάμι της Ελλάδας απέχει δυο ώρες από την Αθήνα! Τα Florida Keys στο Μαϊάμι αποτελούν έναν παγκοσμίου φήμης προορισμό…
Σέρρες: Σχεδόν δυο χρόνια κράτησε η έρευνα των αστυνομικών του τμήματος Ηράκλειας υπό την εποπτεία της Εισαγγελίας Σερρών, αλλά τελικά…
Βόρειο Αιγαίο: Την ώρα που το τουρκικό ερευνητικό πλοίο «Γιουνούζ» βρισκόταν ανοιχτά του Σιγρίου και ο Ένοπλες Δυνάμεις ήταν σε…
Θεσσαλονίκη: Υποτροπή στην κατάσταση της υγείας του παρουσίασε ο 21χρονος Γιάννης, ο φοιτητής των ΤΕΦΑΑ που χτυπήθηκε εν ψυχρώ στο…
Σάρον Στόουν: Η πολυτελής έπαυλη, η οποία στο παρελθόν άνηκε στην Σάρον Στόουν βγήκε προς πώληση. Το ακίνητο βρίσκεται στη…
Ίος: Μη νόμιμη έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για τη δημιουργία Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος…